Januari 2006 - del 3!!!
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Överlevde Ikea! Rutinerad som man är var vi där redan när de öppnade kl 10.00, visste precis vad vi skulle ha oxå så vi var klara på en halvtimme. Hittade jättefina "guldklimpar" (ca 1*1*1 cm) på Plantagen oxå, blir perfekt att ha med i dukningen på vårt tema. Hann även med att handla make-up, underkläder och papper till placeringskorten. Bra dag idag!
Oms: Vi åker först vid 11:00, kanske snällt mot personalen att spida ut de förvirrade blivande brudarna under dagen..! ;)
Nu ska jag till gymmet, hörs sen!
Hej tjejer!
Ice13, ja vilken rolig idé med isbitar i håret! Hur ska du ha håret, uppsatt? Med slöja?
För mig går det framåt nu, nu känns det inte alls lika stressigt. Fick min möhippa i lördags och den var alldeles underbar! Är så lycklig för mina goa vänner som hade ordnat världens bästa dag för mig och verkligen ordnat aktiviteter som jag tycker om.
Bordsplacering och allt sånt är klart nu (nästan i alla fall), ringen är hämtad (jag kunde inte föreställa mig någon finare ring, den är underbar), klänningen hämtar jag imorgon och ja, det känns helt ok nu. Det mesta börjar falla på plats. Det låter som om det har gjort det för er andra också.
Har ni haft vigselsamtal med eran präst ännu? Vi ska ha det i veckan och jag är lite nyfiken på vad man brukar prata om. Prästen verkar vara väldigt lättsam i alla fall, så det ska nog gå bra.
Nu ska jag gå och beställa tårtan!
Kul Oms!! Både att klännningen satt så bra och att sömmerskan var så duktig (jag var ju lite orolig där.. ;) ).
Jag skulle lägga upp min i fredags, men när jag fick på både skor och underkjol så var den nästan precis i längd! Hon behöver bara lägga upp organzat ett par centimeter. Trodde att jag med mina 162 i längd skulle behöva kapa halva kjolen!
HHJ: Jag varken ha slöja eller tiara, det blir halvuppsatt med lite "knutar" och så isbitarna förståss.
Känner mig lite stressad inför vigselsamtalet, vi kommer ha vårat först dagen innan..
Blir mycket att göra de sista dagarna!
Nu är hindersprövan inskickad! Hoppas den går igenom Tänk om det skulle visa sig att vi var syskon, haha.
Kom på att det börjar kanske bli dags att gå in skorna också. Får väl springa omkring i brudskor på julafton.
Beachy;
Nu är det 11 dagar till vi gifter oss, vi kommer att gifta oss i Piteå Stadskyrka.
Det börjar bli väldigt pirrigt nu... Har en del att göra de kommande dagarna och sedan i mellandagarna. Jag ska lämna in klänningen för justeringar på onsdag och sedan ska vi fixa bordsplaceringen på fredag. Måste dessutom komma ihåg att kontakta kantorn imorgon för sista informationen. Hur ligger ni andra till?
//Helena
Jan-06-
ja själv har jag sprungit omkring i kombinationen, korsett, plyshmys och Katherine Katz skor och det gjore jag när jag städade igår... tur att man bor högt upp:)men ska skorna gås in kan man inte göra det när man sover direkt så då får det se knäppt ut under de dagarna man e "aktiv"
Oms
Jobbigt att inte kunna vara med och påverka på plats. Men det kommer säkert att bli jättefint.
Det är verkligen svårt att hålla koll på allt som skall göras, tur att man har snälla kompisar som ställer upp och hjälper till. Ska försöka få program och sånghäften klara under julen. Bordsplaceringen verkar vara riktigt knepig tycker jag. Hur resonerar ni, sätter ni folk som känner varandra bredvid varandra eller tvärt om?
Korsett, mysbrallor och snyggskor låter jätteläckert!
Förstår att det inte är lätt att planera när någon annan har mycket att säga till om(hans familj menar jag). De kanske tar tillfället i akt när du inte kan göra så mycket åt det! Nu är det ju i alla fall snart dax för dig att åka och ta över kontrollen....
Kollade parfympriserna i går och herrdoften kostar 359kr och dam 465kr. Jobbar en hel del nu, speciellt före jul, så hör av dig om du vill att jag skall köpa så kan vi ordna ngnting.