• ice13

Januari 2006 - del 3!!!

Hallå vinterbrudar!

Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?

• Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!
  • Jan -06

Det är ju snö och klarblå himmel man önskar sig men men...vädret gå ju aldrig att garantera.

Vi åker till Kenya, så lite värme får vi nog i alla fall. Ska bli toppen, har aldrig varit i Afrika.

• Meddelande borttaget
  • ice13

Hallå!

Det verkar ju flyta på bra för alla! Jag känner mig grymt stressad, måste fixa lite i helgen..

Oms: Vinterbröllop kändes självklart för mig, är inte så förtjust i sommarn alls faktiskt.. Inte svensk sommar iallafall! Vi kommer garanterat ha snö och kallt i Kiruna, hoppas bara det inte blir föör kallt. Kan gå ner mot -30 i januari...

Hoppas ni som gifter er i andra delar av landet för snö oxå! Det blir ju så mycket mysigare då.

Vi kommer vänta lite med bröllopsresan. Vi har båda så mycket på våra jobb i januari och februari så vi åker i väg i mars el april. Har inte bestämt vad vi ska göra, men det blir antingen skidåkning eller surf. Kommer vara ledig fem dagar efter bröllopet och vara uppe i fjällen. Så det blir som en miniresa..

Hnosse: Jag är precis likadan! Är gymt stessad att det blir möhippa för tätt inpå bröllopet.. Vi veta så jag kan planera in det..! ;)

Trevlig helg!

• Jan -06

Oms
    Japp, det blir ett par dagars safari och sedan beger vi oss ut till kusten och slappar lite. Hoppas på lite bra dykning. Vi har inte bestämt så mycket ännu, bara köpt flygbiljetterna. Har ni gjort upp några planer för resan? Några vänner var i Gambia förra året, de sa att det var helt suveränt! Vi hade funderingar på att åka dit men det blev Kenya istället.

ice13
    Önskar att jag också kunde vara säker på snö men här i Stockholm är det inte alls lika säkert, men hoppas hoppas hoppas.

På måndag är det säkert flera av oss som har blivit hippade! Ska bli kul att läsa då.

Trevlig helg.

• Meddelande borttaget
  • Jan -06

Oms
    Just ja, glömde bort att ni skulle gifta er där... Har ni släkt och vänner på plats som kan hjälpa er med förberedelser?

• bride no1

Hej! Någon undrade värför man valt vintern; jag har valt vintern för att jag vill ah det hät mörka, med en massa ljus, närheten mellan alla som blir när det är kallt, å det är ju så vackert med vinta vinterlandskap, å dår vi gifteross, rinner en bäck förbi, å det kommer(hoppas jag)var nyfallaen snö, så marshallerna lyser upp mörkret!

jag är ingen vinter älskare ,men valde vintern för att man kan verkligen få det "mysigt", å just mysigt är det svårare att få på sommaren tycker jag!

ang underkläder; letade som en galning efter en torselett som höll upp å höll in, men till slut fick jag ge med mig, köper min via Bröllopskällan, fick betala ca 800 för den, men nu sitter allt där det ska!!

Hippor; vet att min oxå e på G, å e tok nervös, vet ju inte vad som kan hittas på....

Bröllopsresa.. blir ingen för oss, inte under 2006 iaf, vi ska först satsa på bebis nummer 2, å sen planerar vi om det inte är dax att hitta villa, så vi skjuter upp det till ett senare tillfälle...men är liote avis på er som åker, hoppas ni får det härligt!!

Vh bride no 1

• bride no1

hahaHA, men oj så illa jag skrev ,blev visst lite för ivrig,,, hoppas ni kan läsa iaf... hihiHIHI

• Hnosse

Hippan kom som ett lucia tåg igår, med en härlig lucia sång med mig som tema! Hade en jättebra dag med lekar, uppdrag att utföra och en helt otroligt rolig kurs i orientalisk dans! men nu är jag tött och behöver vila lite!

• ice13

Blev hippad igår! Jättekul, men man är rätt trött idag.. Trodde faktiskt inte att det skulle blir denna helg så det var kul. Kom till gymmet igår morse för att ha spinningpass, hann köra halva första låten då alla mina vänner kom instormande plus en annan instruktör som bytte av mig. Helt paff blev jag! Bytte om snabbt och å så for vi till kolmården där jag fick gå en äventyrsbana och leta lappar med frågor om min m2b och annat. Fick bla flytta scorpioner och spindlar, gräva bland kackelackor, gå in bland jätteormar och flytta på dem.. Brrr! Sedan fick jag byta om till baddräkt och gå in i en bur som sänktes ner bland alligatorerna för att slutligen simma ner i hajbassängen och hämta stenar. Lite läskigt men allt gick bra. Fick en present för varje grej jag klarade.

Sedan åkte vi för att shoppa kläder till kvällen. Tjejerna hade tänkt myrorna, men det var stängt så vi gick till Kapp-ahls damavdelning där de hittade en blommig genomskinlig klänning a´la Dileva, blev jättesnyggt med gympadojor och slöja till...

På eftermiddagen fick jag gå till en hudterapeut och fick ansiktsbehandling och massage i en och en halv timme! Såå skönt.

Sen var det middag med tävlingar och lekar och sedan gick vi ut.

En helt underbar dag med andra ord. Såå tacksam för mina vänner som kommit från alla håll i landet för att vara med.

Någon annan som blivit hippad igår? Det börjar ju närma sig!

Hade ju tänkt fixa en massa grejer ihelgen, men jag får ta det i veckan..

Kram

Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!