Februaritråd nr 3!!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Vi tänker beställa spriten/vinet på Internet, och hoppas på det bästa! Vi ska ha en himla otur om tullen tar det, men man vet ju aldrig.....
I övrigt har min klänning inte kommit än, så jag har ännu inte provat den, och det är 3 mån kvar!! Vi har inte tagit beslut angående maten, min m2b har ännu inte bestämt vilka kläder och skor han ska ha och musiken/underhållningen till kvällen är heller inte riktigt bestämt, hi! Så nu gäller det att ta lite beslut framöver!!!
Brunkullan: Har ni inte tänkt på att åka till Tyskland i stället? risken för att tullen ska ta spriten är mkt mindre då. Ni kanske måste skatta för spriten.
Jag har själv ringt till tullen och frågat vilka regler som gäller. Det enda som kunde bli problem var om vi itne kunde bevisa att spriten var till bröllopet. Vi ska ta med oss inbjudan som bevis som inbjudningslista. Då ska det itne blir problem. Vi passar även på att köpa lite för oss själva till resten av året.
Från vem på nätet beställer ni spriten? Har du ngn webbadress? Är oxå inne på det.
Tyvärr blir det för långt att åka för oss, om vi ska åka till Tyskland själva, då vi bor i Norrland! Så vi får chansa........
Vi kommer att beställa från www.vinsajten.com
Jag har jämfört lite priser mellan dom olika "nätbutikerna", och denna är billigast för oss!!
Vi ska också åka till Tyskland i veckan.
Vet inte hur mkt man får lasta i vår bil bara. Det verkar vara mkt att hålla reda på. Bra idé det där med inbjudningskortet. Vi har gjort en hemsida som gästerna kommer kunna gå in på med en kod (har dock ej skickat inbjudningar än). Kanske kunde vi trycka ut en kopia av hemsidan på papper som "bevis".
Har ej fixat hindersprövning än, annars hade ju det varit ett bättre bevis.
Nu har vi handlat spriten! Det var inga problem i tullen. De frågade inte ens vad vi hade i bagaget! Sen när vi kom hem sa blivande svärfar att han vill betala för spriten. Perfekt! Ännnu en kostnad mindre
Skickade in hindersprövning i måndags och väntar med spänning på svar. Inte för att det finns risk att vi inte får gifta oss med varandra, utan för att det är helt enkelt spännande.
Mamma har fixat ett par skor(pumps) till kläningen. Det är jättefina, men jag är rädd att jag inte kommer att kunna gå i dem på vintern. klacken är ca 7 cm. Vi får se! annars kommer jag att ha ett par vita stövlar. I och för sig oxå 7cm, men de kändes mer stabila. Men som sagt vi får se.
HEJSAN
Vi ska gifta oss 25 februari 2006 och skall skicka iväg inbjudningarna i slutet på denna vecka eftersom vi "krockar" med sportlovet. Allt är bokat och klart, skall ha Maggie Sottero Shannons vackra brudklänning och vårt tema är vintrigt, VITT OCH GULD. Vi har handlat massa bordsutsmyckningar till billigt pris i denna stil.
Tre stora problem kvar. Toastmaster/värdpar fattas, billigt sätt att trycka allsångshäften och vigselprogram samt inköp av starkare drycker . (Tyskland låter lockande.)Vart i Tyskland är det billigast?
Är lite närvös att folk inte skall svara på inbjudningarna men får ta det problemet när sista datumet har utgått.
Vi skall åka till Kalmar på frdag och leta mannens kläder och dotterns näbbklänning.
Gillar cavaliers gråa fockcoat.
Är det någon mer som skall gifta sig i slottskyrkan i Kalmar denna dag kan vi ju ev. dela på blommor till kyrkan?
Hör av er i så fall.
Önskar er all lycka med planeringen. Kul att få ta er tid en stund.
PS Var hyr man en häftig bil i Kalmar län man kan åka i vintertid?
Kram februaribrud.
Hinderprövningen blev godkänd! Känns skönt att det är avklarat.
Kan inte förstå att det ska vara så svårt att bestämma mig för en ring! Nu har jag i alla fall betsämt mig för modellen, trodde att jag hade bestämt mig för antal stenar och antal carat också... Tills igår, läste en tråd igår om att många ångrar sig och tyckte att man hade valt för få och små diamanter. Och jag gillar ju diamanter, så jag har börjat fundera på om jag ska öka antalet carat...
Någon som har lust att visa bilder på sina ringar?? Tala gärna om också hur stora stenarna är om ni har sådana på ringen...
Vår hinderspröving blev oxå godkänd
Det gick himla fort! Skickade in pappret i måndags och fick det idag!
Nu måste han byta efternamn...Det verkar ta längre tid. Men vi har några månader kvar.
Johanna85: Kan tyvärr inte hjälpa dig med val av ring. Vi verkar ha olika smak Jag vill inte ha stenar på min vigselring. Ringen är röttguld på kanterna och vitguld i mitten hela vägen runt. Alttså ganska enkel
Har en sten på min förlovningsring. Mitt råd ändå är att inte lyssna på vad andra tycker, för då ångrar man sig alltid. Om du redan hade bestämt dig, kör på det. Oftast är första känslan den rätta
Var på en middag igår där vi/jag blev presenterad som:
"This is xx son and his wife to be"
Blev så glad när jag hörde det att jag inte kunde sluta le på länge! Snart är det dags...