• Febriaribrud

Februaritråd nr 3!!

Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?

Lycka till med allt!

• Svar på tråden Februaritråd nr 3!!
  • Johanna85

Vad kul! Det måste ju kännas bra med fotografen, annars blir det svårt att slappna av och ta naturliga bilder!

• Pysen

Maya1974
    Oj, stackars dig. Jag har varit med om samma sak fast inte med en klänning utan med 2 tiaror. Den ena gick dock sönder när jag öppnade paketet så valet blev dock inte så svårt även om jag funderade en stund på att försöka laga den.

Har kommit på att brud utan brudkrona är liksom inte på riktigt för mig. Håller på och övertygar mig själv om att det är ok med tiara - vill att det ska se riktigt festligt ut och jag vill inte se för elegant ut, utan hellre mer lite romantiskt busig. I min bekantskapskrets och släkt är dock tiara och allt som glittrar för mycket rätt ute - vill inte verka löjlig... Hade tänkt hitta en som inte är för toppig i mitten, men nu ramlade jag på en som stämmer exakt ihop med mina örhängen och halsband. Får väl testa hos frisören, om hon kan trolla bort det värsta glittret med mycket lockar runt omkring.

Gud vad man kan oroa sig för löjliga saker - det här är verkligen ilandsproblem! Ibland skäms jag nästan för alla mina egobryderier inför bröllopet.

• Senvinterbrud-06

Hej alla glada!
    Så nu är det en ny tråd igen! Det är väl dags att fixa lite mer inför bröllopet nu. Känns som om vi är långt efter. Har inte träffat prästen(vet inte än vilken det blir), inte kollat på tårta, menyn är inte färdig(igår kom förslag från dem som ska hålla i maten, vi ska ha buffé och hälften av rätterna de föreslog dissade jag direkt...), fotograf har jag i och för sig pratat med, men inte bestämt mig helt...
    Dags att kavla upp ärmarna nu!

• Johanna85

Pysen

Jag håller med, ojade mig i två timmar igår kväll över ringvalet... Innan dess hade jag ägnat cirka 30 min åt en slöjdiskussion med min m2b. *lyxproblem* Kännde igår att det var dags att ta fram bilderna från våran brasilien resa för att få lite perspektiv på saker och ting...

• here comes the bride

Hej alla!
    Allt känns nu ganska under kontroll förutom min klänning. Varför skulle jag prova så många för?
    Nu har jag tre olika kandidater somj ag kan hyra och dessutom så svarade jag på en annons på blocket. Den är superfin och jättebillig men tar jag den så jag har ju liksom bestämt mig. Hyr jag så kan jag ju fortfarande ändra mig när de nya modellerna kommer in i januari.

Har också problem med att hitta skor, allt vitt är ju i stort sett borta ur butikerna nu. är det någpn som ska färga ett par skor?

• Febriaribrud

Jag vill oxå veta om man kan färga skor vita...puff puff!

• LillaHjärtat

Hej Allihop!

Här kommer en till glad vinterbrud! Gifter oss 18 februari. Postade inbjudningarna idag och kan knappt bärga mig tills de kommer fram.....

Jag läste i nya allt om bröllop att det skulle gå bra att färga vita sidenskor... Jag valde ett par nougat-guldiga sidenskor Passade jättefint till min klänning.

Vi beställde ringar i helgen. Gick till Smederna Lantz på Nybrigatan. Hade många fina ringar, men såg min på en gång De var mycket trevliga och kunniga. Kan verkligen rekommendera dem. Och inte särskilt dyra heller, trodde faktiskt att ringarna skulle bli dyrare....

Oh va roligt med fler som också ska gifta sig i februari....

• Johanna85

Har lämnat en bild på den ringen jag vill ha till en guldsmed och med de ändringarna jag ville göra... Fick priset idag, 8000 kr! Trodde att det skulle bli mycket dyrare, så jag är jätteglad!! Ska beställa ringen nu vilken dag som helst *längtar*

• Brud 4 feb-06

Hm, jag gifter mig 4 februari, och vi har visserligen planerat att skicka injudningarna nästa helg, men annars inte kommit så långt än. Festlokal och kyrka är inbokad samt solist och min håruppsättning. Men, jag har ingen klänning än, trodde att jag skulle vara smal så här dags men inte, skulle vilja gå ner minst 10 kilo till..Bor i Stockholm och får chansa på att man får tag på en klänning i mitten av januari.. Och, har inte hittat ngn stans att sminka mig, ngn som har förslag???

• feb.brud

Idag drar vi till Tyskland och inhandlar spriten till festen Räknade på vad det skulle kosta och det blev ca 7000k och sen kollade vi på vad det skulle ha kostat på bolaget och det drog iväg till över 20000k. vilken skillnad!
    Hur går det för er andra?

Svar på tråden Februaritråd nr 3!!