• Febriaribrud

Februaritråd nr 3!!

Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?

Lycka till med allt!

• Svar på tråden Februaritråd nr 3!!
  • feb.brud

en fråga till: ska det vara riktiga rosenblad på eran tårta?
    Jag vill nämnligen ha det på vår.

• Johanna85

anna lokatt
    Är det bara 112 dagar kvar?? Hjälp...

Ska träffa prästen för andra gången på lördag och planera, skickade in hindersprövningen igår. Fick lite ont i magen och fick tanken "tänk om". Men det är ju helt uteslutet, hans föräldrar är ju inte från sverige så det finns inte en chans att vi är släkt, men tanken slog mig en då. Är jag knäpp? På fredag ska jag på provuppsättning av håret, ska bli så spännande!

• lokatt

Johanna85:
    bara 109 dagar kvar nu!
    och vad gäller hindersprövningen: visst kan ni vara släkt ändå, men ni lär knappast vara förälder - barn eller helsyskon! det tror jag att du vetat det som möjligen skulle kunna dyka upp är väl ett tidigare äktenskap, men så pass känner ni väl varandra?
    träffa prästen? nu? och en andra gång? hjälp! vi som knappt ens vet om vi får någon, höll jag på att säga... lyllo!

det snöar för fullt här nu, och ser jättevintrigt ut.
    dessutom ska vi iväg & träffa vår vigselfotograf för första gången här om en dryg timme. pirrigt, och kul!

• Johanna85

anna lokatt

Oj, borde kollat datumet först... Tänkte inte på att det är ju 100 dagar kvar nästa vecka, har märkt upp den dagen väl i filofaxen.

Tidigare äktenskap är inget jag oroar mig för, eller jag är väl inte orolig alls. Fick bara en "tänk om" upplevelse.

Anledningen till att vi redan har träffat prästen är att det är min m2b faster, vi hade första samtalet redan i juni! Men hon är inte präst i svenska kyrkan, utan i norska så vi kommer att gifta oss borgerligt först och sen ha en traditionel kyrkligl vigsel med henne efter.

Berätta hur det gick med fotografen! Vi ska träffa våran under vecka 46.

• Febriaribrud

Oh hjälp!

Det är inte långt kvar nu..
    Skulle vara kul om vi på denna tråd höll koll på antalet dagar. Sen får vi starta en ny tråd i krokarna då denna börjar ta slut..

Vilken tid skall ni ha vigseln och i vilken kyrka gifter ni er i?

Vi gifter oss kl 14:00 i Täby Kyrka. Festlokalen vi skall ha stänger 01:00 och vi blir nästan 100 pers så de ville att man skulle boka vigseln så tidigt som möjligt för att undvika stress..

• Johanna85

Vi gifter oss på Karlslunds herrgård och vigseln startar klockan 16. Tror inte att det finns någon tid som vi måste lämna herrgården...

• Pysen

Vi vet inte vilken tid vi ska gifta oss...

Tänkte fota oss efter vigseln för vår fotograf säger att man brukar vara mer avslappnad och naturlig då.

Festlokalen är öppen till 4 men då måste vi vara färdigstädade och klara, så ca 3 antar jag att alla måste börja dra sig hemåt senast.

Hur har ni tänkt lämna festen? Vi funderar på det där med att smita bakvägen - vi tycker inte det är så kul. Samtidigt vill man ju inte stå där sist av alla med den sista synen av en fest som tagit slut. Vet inte hur vi ska göra - har ni några tankar om det?

Och finns det någon som har en aning om hur lång tid en bröllopsmiddag brukar ta?

• Maya1974

Finns det fler än jag som har köpt klänning och ångrat sig? Köpte en ny idag och nu står jag här med två och kan inte bestämma mig...

• lokatt

Maya1974:
    oh ja! eller, jag köpte en klänning som behövde en ändring (+ ärmar) - och som det då ett halvår senare visade sig att jag blivit för smal för. rätt kul då, men samtidigt... jag har ingen ny än - men tyg & mönster, vi ska inte börja sy förrän i december...

annars:
    vi har vigseln 15:00 och kommer att fotas både före & efter. vi kommer att ha en fotograf med hela dagen, som då kommer att ta porträttbilder utomhus både alldeles före vigseln & efteråt, plus att vi ska till studiofotograf kl 13...

• lokatt

JOhanna85:
    fotografen verkar superbra. jag gillade redan hennes bilder, hade sett dem på nätet, och nu gällde det bara personkemi & inställning. vilket stämde bra det också...
    hon finns fdd på www.adorafoto.com/hemma.htm om du är nyfiken...

Svar på tråden Februaritråd nr 3!!