Sjömagasinet???
Har precis bokat Sjömagasinet i Göteborg för vigsel och middag. Är det någon som har erfarenhet av detta ställe? Service, mat mm?
Har precis bokat Sjömagasinet i Göteborg för vigsel och middag. Är det någon som har erfarenhet av detta ställe? Service, mat mm?
Har inte ätit där, har bara en uppfattning om deras priser. Det är ju säkert en utomordentligt restaurang därav priserna
Önskar du ett billigare alternativ ,mycket prisvärt kan jag rekommendera Askimsterrassen som ligger med jättefin utsikt över havet.Har varit på bröllop där och det var jättetrevligt och god mat.
Nej, jag önskar inget billigare. Vi är bara 14 personer så vi har tänkt att unna oss något riktigt bra så prisläget är inget problem.
Är det ingen som har någon erfarenhet av stället här?
Hej hej.
Jag har aldrig ätit där själv, men det var uppe på tal på jobbet häromdagen. De rekommomenderade stället mycket varmt och sa att maten var underbar. Rätt att unna er något sådant när ni gifter er! Lycka till
Nu har vi precis varit och fått en visning av lokalen där vi skall vigas och sedan äta middag, Utkiken heter den. Ett litet mysigt rum med utsikt över vattnet. Det kommer att bli så bra! *längtar* Och personalen var jättetrevlig och tillmötesgående så nu ser vi fram emot 3:e december med glädje! Det är inte ens 7 veckor kvar nu!!
Sedan var vi även på Hotel Royal för att boka bröllopsnatten. Vi fick ett av tornrummen och bokade även på ett bröllopspaket med frukost på rummet så det blir säkert jättebra!
Och ringen beställdes igår så nu är det bara kläderna kvar sedan är det showtime!!! Kul!!
Vad kul att det blev ett av dom ställena jag rekommenderade. Tror att det kommer bli toppenbra, maten och servicen där ska vara toppen! Är man inte fler än 14 kan det ju vara helt ok att unna sig ett sånt ställe =)
Lycka till med allt!!!
Min man har vid ett tillfälle (feb-05) haft förmånen att få äta på Sjömagasinet. Han blir fortfarande lyrisk och får ett skimmer i ögonen när han berättar om maten och drycken där och då är vi ganska vana uteätare och tycker om att unna oss bra mat på bra restauranger. Tror ni gjort ett toppenval :)
Jag har tyvärr ingen erfarenhet själv men vi har också bokat våran bröllops middag på Sjömagasinet och Utkiken nästa vår. Du skrev att ni även skall viga er där, hur har ni planerat det? Är lite nyfiken.
Emmie
Turtryne,
Restaurang Sjömagasinet, med Leif Mannerström vid rodret, räknas som en av Sveriges i särklass bästa restauranger med en stjärna i Guide Rouge. Kan lova att du kommer att bli nöjd....
Emmie75:
Vi var lite tveksamma om det skulle vara genomförbart att vigas där innan vi var där i söndags. Stället är bara så underbart trevligt så det kändes helrätt och personalen har försäkrat oss om att det ska gå att lösa. De har aldrig haft någon vigsel där men de har bra idéer på hur det kan gå till. Vi får möblera om lite bara... ;)
Vi kommer att göra så att vi redan finns på plats tillsammans med vår vigselförrättare och sedan så kommer familjen dit och möts av personal som visar dem till Utkiken där vi har gjort i ordning med ljus och blommor i ena delen av rummet (gå in på www.sjomagasinet.se och kolla in bildgalleri så kan ni se lokalen).
En liten fråga bara till er som har hittat denna tråd... Hur pass mycket/litet brud är det meningen att jag ska vara i klädväg? Jag känner att det kan vara lite "för mycket" att komma i värsta brudstassen, dels för att det är så kort tid det handlar om och vi vill inte göra så stor grej av det hela utan bara ha en mysig intim middag med de närmaste. Och dels för att det inte riktigt är jag... Men det är ju toksvårt att hitta några fina klänningar just nu när allting bara är mörkt och murrigt i klädhyllorna... Och skor ska vi inte prata om!! Jag kan ju inte gärna komma i uggs...!!
Turtryne
Tack för ditt inlägg om eran vigsel. Det har fått oss att fundera lite.... Men vi har ju som sagt till Maj att bestämma oss. Vi har inte varit där ännu eftersom vi bor i London. Men har bokat och kommer att åka hem för att prata med personalen i början på nästa år. Jag har tittat på web sidan och det ser verkligen mysigt ut.
Jag känner lite som dig när det gäller klänning. Lite svårt att veta vad för stil det kommer att bli. Men det kommer inte bli vit traditionell klänning för mig men det är så långt jag kommit. Varken jag eller min pojkvän vill göra stor grej av det här och en intim middag med familjen kommer att bli alldeles lagom. Men något måste man ju ha på sig men har aldrig ens ägt en klänning. Jag kommer nog lägga en del och titta på en designer klänning så det blir lite annurlunda ialla fall. Men det komer all bli lite svårt eftersom man verkligen vill trivas och känna sig fin.
För min pojkvän blir det nog bara en ny kostym så det blir lite lättare för honom.
Men om du vill vara en fin vit brud så tycker jag absolut du kan vara det, även om det är ett litet bröllop.
Lycka till och hoppas den 3 December blir en fantastisk dag för er!
Emmie