• Hannah L

Mkt pinsam fråga men men...

Känns inget vidare att behöva fråga detta men måste man så måste man. Rakt på sak.
    Jag undrar om det finns någon sorts huskur mot svamp i underlivet.
    Är en extremt bly människa och vill INTE behöva gå till apoteket och köpa någon sorts salva. Snälla finns det något annat att göra? (är inte helt 100 på att det är det men nästan).

• Svar på tråden Mkt pinsam fråga men men...
  • Kookie

okej, det här var inte TS fråga, men jag säger det ändå för jag tycker att det är anmärkningsvärt.
    Vad är det som är pinsamt med att gå till apoteket för att köpa ett läkemedel mot svamp??? Jag förstår faktiskt inte det.
    Är det pinsamt att gå dit och köpa halstabletter? Är det pinsamt att köpa bindor på Ica?
    Att få svamp i underlivet är egentligen inte märkligare än att få eksem på händerna. Det finns massor med orsaker!

• karolina78

vill bara tillägga att stackars TS faktiskt är oskuld som hon tidigre påpekat vilket gör att risken för könssjudommar är ganska obefintlig....så lyssna på vad gynekologer/barnmorskor rekomenderar (de borde ju ändå veta bäst!) FILMJÖLK!! om det inte hjälper så till apotek och hjälper inte detta marsh iväg till gynokologen!!! Lycka till gumman, jag håller tummarna.

• Forsfors

gå in okt2006 slänk och beställ hem riktig svampmedicin, typ vagiator, då lindrar du besvären snabbare, och de lindras mera innefrån än om du bara ska hålla på och smörja med salva eller filmjölk. och gör det snabbt innan det blir alltför jäkligt, att gå med ett kliande och kanske även i desperation över kliandet delvis sönderkliat underliv är ingen höjdare!

• Lippi

karolina78 och Ravial:

Vad är det för gynekologer/barnmorskor som faktiskt rekomenderar att du i första hand ska använda filmjölk?

Låter mer som någon sorts kvacksalvare som inte litar på modern medicin.

Jag har aldrig sagt att filmjölk inte kan ta bort milda svampangrepp, men jag skulle då aldrig gå tillbaka till en gynekolog som föreslog mig det. Litar de inte på de medel som finns på apoteket eller.

Låter helt otroligt att någon inom sjukvården skulle öppet rekomendera sådana huskurer.

Och tänk om det inte är svamp....Utan något värre.
    Kan man ändå bara fortsätta kladda på filmjölk?

• hellokitty

Jag har aldrig hört att man ska applicera det i underlivet utan att man ska äta bakteriekultur.. och inte äta socker. Ni tjejer som kan detta, stämmer det?

• Lippi

Tja, det står ju så på Forsfors länk.

Att de framför allt bett patienterna äta filmjölken.

Och att de FÖRR föreslog att man även skulle sätta det i underlivet.

Gynekologerna alltså.

• Amy1

Det stämmer att en del blir hjälpta av att applicera filmjölk i underlivet, men det ska man nog göra så fort man börjar ana symtomen. Annars tror jag inte det hjälper. Men jag rekommenderar läkemedel svamp.

Lippi: Vad tänker du då på, i stället för svamp? "något ännu värre" TS är ju oskuld

• hellokitty

ok, jag läste inte hela... men som jag tolkade det så spelar det ingen roll om man äter det heller....svampen var ju jämt fördelat om ni förstår vad jag menar... :-9

• hellokitty

Man kan ju faktistk få slidkatarr som man inte behöver ha samlag för att få....

Svar på tråden Mkt pinsam fråga men men...