Lilla gumman.... *ler lite* Usch, jag förstår din skräck, jag kände likadant för några år sen. Filmjölk eller naturell yoghurt funkar faktiskt riktigt bra, jag har själv haft de här mindre trevliga bekymren några gånger... Men det som jag tyckte funkade allra bäst var vagitorer (heter de så..? ), alltså medicintabletter mot underlivssvamp som du för upp i underlivet. Det verkar på en gång och köpes på apoteket. Det finns receptfria alternativ, kolla bara på tv-reklamen! Om du inte vågar gå dit själv kan du kanske be någon annan hjälpa dig...? Men som så många andra redan sagt, det är en jättevanlig åkomma, du behöver INTE känna dig dum. Det är INTE likvärdigt med t.ex. en könssjukdom.
Andra bra tips: Använd inte tighta byxor, om du rakar underlivet så låt bli det ett tag (håret gör att det kommer till luft och huden kan andas), undvik att bli varm, vädra ofta och mycket (sov utan trosor, t.ex. ).
Du kan ju prova huskurerna och de receptfria alternativen, men funkar det inte så MÅSTE du nog tyvärr uppsöka gynekologen... De är jättegulliga människor som förstår att det kan kännas jobbigt. Be att få en kvinnlig gynekolog! Det gör alltid jag.
Lycka till och en stor KRAM!!!