• Tissa

29 Oktober Brudar!!! Snart dax!

Hello tjejer!

Startar en ny tråd eftersom den gamle stängdes av...

Nu e det bara 20 dar kvar!! wiiie!!
    Börjar ni bli nervösa? Jag börjar...hihi

Har ni mkt kvar att fixa?

Vi har:
    * Solosångerska
    * Vigselprogram

Hmm känns som om det är mer...

Kram på er! / Snart Fru Andersson

• Svar på tråden 29 Oktober Brudar!!! Snart dax!
  • Fales brud

Så hittar jag hit med,,
    i morgon är det dags att prova klänning för att få den justrerad efter underkläder och skor...
    ska testa olika smycken med. har hittat ett annorlunda pärlhalsband för 1200:- som är "måste bara ha varning" ska fråga om jag får låna och prova till klänningen. det kommer få hänga med i många år isf!

har äntligen kommit i kontakt med stråkkvartett som ska spela under vigseln.
    hade gett upp men så mailade en kille i går! är det värt 4000 för att ha dem och spela in och utgångsmusik live och kanske ett stycke till!????? vi har nämligen ingen orgel. (men en flygel.)
    budgeten är nästan spräckt ändå.. nja vi ligger på gränsen i allafall.
    håller ni budgeten tjejer??

• Tissa

Nej vi håller oss absolut inte....budgeten sprack för läänge sen....hahahaha

• johannah&leif

Hej! Nu har nedräkningen börjat på allvar. Gifter mig den 22:a (10 dagar kvar) Iiihh!!! Väntar på att kl. ska bli 10 så jag kan ringa och beställa brudbuketten.

• Röd-brud

Har ni andra haft samtal/träning med prästen i kyrkan?
    Vi ringde till pastorsexpeditionen igår och skulle boka tid till det, då hade de fortfarande inte bestämt vilken präst det skulle vara!

Jag börjar känna mig lite stressad över detta eftersom jag inte kan göra klart vigselprogrammet förrän vi har haft träffen med prästen.

vi hade träff med kantorn förra veckan, så vi har fått lite tips om psalmer och marscher, som vi som tur är kan fundera lite på innan vi träffar prästen.

• Tissa

johannah&leif

Spännande! jag har edan best. min! hihi

Röd-brud

vi har träffat vår Präst.Han va super go! Ska ringa honom denna vecka och bestämma en tid så vi kna öva lite i kyrkan med brudföljet.

Åhh tjejer snart e vi gifta kvinnor!! wiie!!!

• Röd-brud

Ja, visst är det lite svårt att fatta, att vi snart är gifta?!

Tissa, har ni bestämt vilka psalmer ni skall ha?
    Vi pratade med kantorn, och han tyckte det var lite svårt vid denna tiden. Allting var ju lite dystert så här vid höst och allhelgona tider.

Jag tror vi bestämmer oss för några av bröllopspsalmerna.

• Tissa

Vi komer nog ta psalm 84 " vi lyfter våra hjärtan" tror jag den hette.. sen pslam 411 " gud vårt släkte nått..." hehe kommer inte ihåg orda grant vad den hette...
    Men det blir nog dem 2. Dem gillade vi mest.

• Röd-brud

Det är nog samma som vi har tänkt oss.

Problemet är att enligt kantorn så vill den prästen som vi hellst vill ha, ha tre psalmer, och då måste vi välja en till. Det blir troligen psalm 82, gud se i nåd till dessa två, men jag tycker att det kanske blir lite mycket. Förrutom dessa tre psalmerna så skall vi ju ha två solosånger också.

• Olga77

Vi har också haft samtal med vår präst - intressant! Det blev liksom lite mer verkligt då, fast jag kan nog ändå inte fatta att jag snart är fru... Vi övade lite då och han tyckte inte att vi behövde träffas nåt mer - fast jag skulle nog gärna ha övat en gång till.

• Fales brud

Nu hänger klänningen i garderoben!!!
    halsbandet som kostade en "förmögenhet" är provat till klänningen och beställt : som gjort för klänningen!!!

I helgen ska vi träffa prästen. (släkting)för oss blir det nog ingen övning... nervigt.

Tissa o röd-brud
    det blir nog psalmerna 82 och 210 för oss. kommer inte ihåg vad de heter. det finns inte mycket att välja på.

frisyr är svårt tycker jag. pärlor och "kristaller" har jag köpt och ska trä på tråd. får se vad frisören säger...

Svar på tråden 29 Oktober Brudar!!! Snart dax!