• Växjöbrud2006

060708

Hej!

Vi gifter oss på det snyggaste datumet som finns nästa år!

Nån mer som gör det?
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har kyrka och festlokal bokad, och har utsett marskalk och tärnor. Sen har vi inte kommit längre!

Hör av er! :)

• Svar på tråden 060708
  • Bruden 2006

För oss har mycket rullat på bara. Vi gifter oss i en liten stad där man måste vara ute i god tid för att få det man vill ha...
    Sen har jag haft turen att snubbla på min drömklänning redan första gången jag var och provade klänningar...

• Time&Love

Vi har gjort det ganska lätt för oss med endast 25 gäster och att leja ut mottagningen till en herrgård där vi också övernattar.

Min syster gifte sig i somras med fler antal gäster och gjorde mer själv. De bestämde sig 6 mån innan och rodde allt i land utan kompromisser.

Lugn och fin! ;)

• marie81

tjena! Här har ni en till som gifter sig det datumet, i Glumslövskyrka utanför Landskrona och sen ska vi ha festen på Örenässlott, Har faktiskt redan ordnat ganska mycket så det känns väldigt bra :)

• Köpingsbrud

Oj vad alla har gjort mycket vi är bara i planeringen ännu. Har börjat titta på kyrkor som är lediga och lokal. Hotellnatten fixad. Vi bor i Köping så vi ska vara här i krokarna är det tänkt.

Jag har precis pratat med min tärna och hon sa ja till frågan om den uppgiften. Min killes bestman är hans bror och det var klart för länge sedan innan brodern gifte sig så var det bestämt.

Vet att vi ska ha ett havstema i själva festlokalen.
    Kan någon ge råd om vad som skulle passa i färger i brudbuketten då?
    Jag sitter fast på den biten.

Tacksam om ideér.

• Bruden 2006

Jag tycker kanske marinblått och creme/offwhite skulle vara snyggt?

• Köpingsbrud

Jag har tänkt något med blått i allefall. så det blir det nog men vad det ska vara mer är svårt. Det ska jau vara en somrig bukett tycker jag.

Mer förslag är jag taksam att få.

• mariestrom78

Halloj!
    Här har ni ytterligare ett par till som ska gifta sig det datumet...känns lite EXTRA skoj med er andra som ock ska gifta er då....Å vad långt ni har kommit i planeringarna.Tummen upp alltså. Själv har vi kommit en bit ock men min blivande goding vill ta det lite lugnt och börja hårdplanera mer i januari...Jag har redan huvudet fullt med färdiga planer :)

• Växjöbrud2006

uppdatering!
    nu har jag hunnit med en hel del mer! fast jag lovat mig själv att inte ta tag i det förrän i januari!
    det som är klart nu är:
    kyrka
    festlokal
    övernattning för brudparet
    marskalk
    tärnor
    toastmaster
    klänning
    slöja
    skor
    solister till vigseln
    inmarsch vald
    utmarsch vald
    bokat fotograf

nu SKA jag lägga det på hyllan till januari!! :)

• mariestrom78

Jöskuttapetter vad idogna och duktiga ni är allihopa!!!Ni hinner med att boka och fixa så mycket i god tid, tummen upp för er. Vi ska såsom Växjöbrud 2006 ock planera mer i januari (då mannen i mitt liv inte jobbar ihjäl sig mer...). Vi har hunnit boka:
    * kyrka (och kantor, prästers schema ej
    utlagda)
    * restaurang & festlokal (vår egen)
    * fotograf (preliminär tid och plats)
    * gästlistan putsas fram å tillbaka
    * utseendet på fest/kyrkoprogram
    * transportmedel till och fr.kyrkan
    * frisyr bestämd
    * inbjudningskort utseende klart
    * dj bokat för festen
    * vigselring uttittad

Börjar man rabbla vad man har bokat och kommit igång med blir det en del ändå...och ändå glömmer man nog något. Vi ska snart fråga de utsedda värdparen om de vill ställa upp snart ock.Vi tror att har man väl börjat att planera så här långt, löser sig det mesta. Många andra fixar ju att planera ett bröllop på ett halvår...Oftast tror jag även att det är vi kvinnor som vill ha görgott med tid, medan karlarna har mer is i magen...

HA DET BRA NI 8:E JULISAR!!!

• mariestrom78

PS.Klänning har jag börjat prova också e´ klart och känner att jag hittat rätt kategori...

Ska ni låta era karlar få vara med och provtitta på er och se er innan det är dags för den stora dagen???

• Växjöbrud2006

mariestrom78
    nope!
    han vet inte ens stuket på den!
    och han vill inte veta heller, vilket jag tycker är lite sött!
    han vill möta mig på kyrktrappan! :)

• Leylani

Efter lite omplanering blev detta vår bröllopsdag också. Men vi tänkte ha det ganska litet och enkelt då vi bägge studerar och inte riktigt har pengar att lägga på att göra allt lyxigt.

Har bokat kyrka och lokal dock, och så har vi gjort två vänner väldigt glada när vi bad dom bli tärna/bestman.

• mariestrom78

växjöbrud 2006

Jag har resonerat i de tankarna också, jag har provat klänningar i en affär och ska till 2 till på fredag...Däremot får vi se om inte jag följer med han(om jag nu får...). Jag tror det för annars vet han ju inte hur vi till slut ska totalmatcha varann. Vi kvinnor vill ju alltid ha ett finger med inte sant???

Det hör till de gamla traditionerna med att se varandra vid ex.fotografering innan eller utanför kyrkoporten...
    DET PIRRAR NÄR JAG TÄNKER PÅ DET!!!

• Time&Love

åtta månader kvar idag :)

• heahun

Hej!
    Min bror och blivande svägerska gifter sig den dagen. Vad jag vet har de hunnit boka kyrka, festlokal, sett ut klänning, bestämt inbjudningskorten m.m.

Själv har jag lite mindre tid, min m2b och jag gifter oss i december! Mindre än två månader kvar....

• Köpingsbrud

Hej på er alla.
    Vill tala om hur långt vi har kommit.
    - Kyrka bokad.
    - Präst talad med (Hon döpte vår son i april så det skulle vara kul om hon vigde oss också.) Får se om hon kan pga schemat i sommar.
    -Tema på festen är havslandsakap med fyrar som värmeljus hållare. Stenar snäckor och segelbåtar i papper vikt som pappersflygplan. Dem ska bli plaseringskort.
    - klänningen köptes i går. Min mamma var med och hjälpte till och välja. Mammas gåva till bröllopet. Men kravet var att min kille inte får se den för en på bröllopsdagen vid fotograferingen. Det tycker jag också.
    - Bestmän och tärna bokad.
    - Kyrkovärdpar tillfrågade.

Det är i stora drag vi har kommit.
    Hej så länge.

• Köpingsbrud

glömde bort festlokalen bokad också.

Hej så länge

Svar på tråden 060708