27 maj är den stora dagen
Hej på er blivande fruar!
Den stora dagen för mig är 27 maj.
Längtar som bara den, men blir ju lite panikslagen när man läser om alla som bokar och planerar hur långt i förväg som helst...
Hur långt har ni kommit?
Hej på er blivande fruar!
Den stora dagen för mig är 27 maj.
Längtar som bara den, men blir ju lite panikslagen när man läser om alla som bokar och planerar hur långt i förväg som helst...
Hur långt har ni kommit?
Hej vi ska gifta oss den 1/7 och eftersom vi vill ha en speciell präst så har vi redan bokat honom. Och eftersom vi ändå gjort det så tyckte vi att vi lika gärna kunde boka kyrka och lokal också. Och gästlistan är 99% klar. Men planeringen beror ju helt på storlek på bröllop, om prästen, lokal och kyrka är populära och då kan det var bra med framförhållning. Många tycker att jag är lite för tidig men jag bara njuter.
Vårbrud76: Gifter mig med den 27:e maj :) Var gifter du dig?
Så här långt har vi kommit; Festlokal, präst, kyrka, frisör är bokat. Kommer i nästa vecka boka smink, band som ska spela och florist och tårta. Festprogram, inbjudingar, vigselprogram och placeringskort gör jag själv på datorn, de är nästan helt klara de med. Klänning har jag inte börjat titta på, väntar med det tills i jan/feb.
Kram!
Jag gifter mig också den 27 maj. Lokal och vigselplats(vi gifter oss borgerligt) är bokat, klänning, skor och ringar inköpta. Inbjudningarna är i stort sett klara fast finns än så länge bara på datorn, menyn och vigselprogrammet är påbörjat. Vi har frågat solister men inte fått svar ännu. Tyg är köpt till dotterns näbbklänning och i övrigt är det bara en spånande och planerande kring varenda liten punkt.
Toastmasters vet vi vilka vi vill ha men tänkte att de skulle få föda barn innan vi frågar (beräknat på tisdag) eftersom det gör att de har lite annat att tänka på just nu än vårt bröllop.
Wow!!
Ni har ju kommit jättelångt!
Det ända som jag bokat är kyrka och festlokal. Tycker det är rätt lång tid kvar och att man kanske kan ta det lite lugnt med att boka allt annat, men jag kanske borde lägga på ett kol med allt nu!!Ska gifta mig i Vapnö kyrka i Halmstad och ha bröllopsfesten på Heagårds skafferi.
Ett underbart mysigt ställe som passar perfekt!
Var ska ni gifta er någonstans?
Jag tänkte också göra egna inbjudningskort, placeringskort, vigselprogram etc. Skulle man inte kunna få se lite smakprov på era?
Vi ska gifta oss på Skansen i Stockholm och ha festen på Mariahissen.
Jag har inga smakprov på mina trycksaker men det kanske jag ska fixa. Jag kan nog ta kort på dem med digitalkameran så att andra kan se vad man gjort.
Vi gifter oss veckan efter er. Har fixat klänning,kollat ut blommor, fixat gästlistan och inbjudningskorten (gör själv) vigselprogrammen är nästan färdiga ska bara skriva in vigselakten och psalmer och sånt. Festprogram oxå nästa klara. Har tillfrågat tärna,marsalk och näbbar. Kollat ut tärnklänning m,m Tillfrågat sminkös och frisör och kollat på mat och dryck. m,m
Vi gifter oss i HBG, raus kyrka och har festen på Sundspärlans värdshus. Har gjort festprogram, inbjudningar, placeringskort och vigselprogram nästan färdiga, har bara inte bestämt vilken variant vi ska ha... Maila mig på msbine@hotmail.com så kan jag skicka över vad vi gjort så här långt.
Vi gifter oss också 27 maj! Har bara bokat kyrka och festlokal än så länge. Är väldigt sugen på att beställa en klänning som jag hittat på ebay, men det känns så långt i förväg. Tänk om jag hittar en annan som jag vill ha senare? Hmmm... svårt! Har även funderat lite kring inbjudningskort och färgtema, men inget klart än. Min m2b tycker att vi har hur mycket tid som helst kvar...
pumbaalina: Känner igen det där med att m2b tycker att det e hur långt tid kvar som helst till bröllopet... De tycks inte riktgt inse att tiden går fort...
Verkar som om det är ett återkommande kommentar från våra blivande!!
Min blivande har fått vissa uppgifter som han ska ha hand om, men känner att jag kan inte riktigt slappna av eftersom han hela tider säger...det är lugnt.. :-/ Hmmmm