• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • Mi@

det är svårt... som sagt har jag en mystisk känsla av att fler kusiner till mig har något på gång i sommar (bara en känsla) och vi vill ju inte att något ska krocka direkt! Det är få helger på en sommar och mitten av juli brukar ju vara rätt populärt! Det räcker med att vårt ena värdpar tänkte gifta sig samma datum som vi (berättade det efteråt och sa att de ändrat sig då vi knep det först!)

• Buppi

Vi kommer att skicka ut ett "save-the-date-kort" i september, för att berätta för alla om datumet så att de bokar in det redan nu. Det är ju mitt i semestertider, så vi vill ju inte riskera att våra gäster bokar in sig på resor eller annat. Sedan skickar vi ut den riktiga inbjudan i vår, kanske april-maj?

• Mi@

Låter smart! Men hur formulerar man ett sådant? Tänker ni formulera det så att de fattar vad som är på G eller bara skriva att de ska reservera datumet rent allmänt?

• Buppi

Vår idé är att skicka ut en kopia av ett blad från en filofax. Vi ska ha ett tredagarsbröllop (fre-sön), så hela helgen med vårt datum kommer vara markerad med "X och X bröllop i Skåne" Då fattar de nog! Vi ska göra det som ett vykort, så på baksidan kan vi skriva olika hälsningar, som att "vi hoppas att ni kan komma" eller "planera in det här i er sommar nästa år" eller något liknande.

• snigeln

Vi har 22.juli oxå! Bokat Stadshuset och fixat inbjudningskorten samt bordkorten. Hittat restaurant, men inte bokat något än.
    Det är mkt att tänka på, men va kul att få organisera och planera

Min släkt i norge har redan förvarnats muntligt, men vi skickar ut inbjudan i mars.

Kul att se vad andra har för idèer oxå.

• GithKat

Så kul att många ska gifta sig i juli och som skriver här på min lilla tråd. Är nästan lite inne på att starta en BT-tråd här för oss i Jönköping med omnejd (andra långvägade får oxå gärna komma). Någon som är pigg på att hänga på? Hade varit kul att träffas och kanske ta en fika på stan. Får jag positiva träffar här så startar jag en tråd med mailadress för träffar

Kram på er alla

• Mi@

Snigeln, du kan väl kika in på tråden 22 juli 2006 som jag lagt in? Hoppas att vi blir några där också!

• GithKat

Jag har letat o letat o letat... hittar den inte. Hade varit jättekul att titta in på din tråd oxå. Får kolla lite senare. Under vilken rubrik lägger du den?

• Mi@

Planeringsrubriken... kan puffa upp den! Hittills inga som verkar ska gifta sig då annat än vi.

• Time&Love

Vi gifter oss 8 juli i Skövde
    - 15.00 Våmbs kyrka
    - Mottagning bokad på Knistad
    - Bröllopssvit bokad, Knistad
    - Klänning beställd från Kina
    - Hans kläder bestämda, men inte köpta
    - Ring, bestämd - inte köpt
    - Hårförlängning köpt
    - Tärna och Marskalk tillfrågade
    - Bröllopshemsida med alla nödvändiga uppgifter, länk skickat till de som ska bjudas
    - Fotografval pågår
    - Brudkrona påbörjad
    - Presenter till gäster och följe beställt och till viss del mottagit
    - Ingen aning om hur inbjudningar ska se ut
    - Säkert massor glömt...

Nu längtar vi mest bara till det blir dags. :D

Svar på tråden bröllop juli 2006