• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • tina060708

Nu är jag lite sur!!
    Har försökt i 2 veckor att få tag i tanten som är bokningsansvarig för lokalen som vi vill ha men hon är aldrig hemma!! Den enda jag fick tag i var den före detta ansvariga farbrorn som hänvisade mig till denna svåråtkomliga tant!
    Han sa även att det verkade vara ganska många som var intresserade av "vår" lokal.

Tänk om nån tar min dag!!! Panik
    Jag har ingen ju reserv lokal.

Förlåt var bara tvungen att få ur mig lite ilska för sambon säger bara
    -tina, ta det lugnt, nån gång svarar hon väl...

Hoppas det går bättre för er tjejer:)

• BoIs

tina060708...
    Du kan inte besöka "tanten" personligen och på så sätt boka lokalen?

• Mi@

Buppi: kul att ni har samma datum!

I eftermiddag bokade vi både kyrka och festlokal, samt tingade catering.
    Det verkar bli rätt billigt i alla fall! Cateringen tog 250:-/kuvert för en trerättersmiddag och lokalhyran (en gammaldags dansrundloge) blev bara 500:-! Nu återstår bara att fixa präst, kläder, tårta, skor, frisör, florist, dekorationer, material till inbjudan/vigselprogram/tackkort/festproggram, fotograf (ska höra med m2b´s fotointresserade kompis och en kompis kille som är supervass på att fota)... vin, läsk och avec... en del kvar!

• jennny

Här är en till som ska gifta sig i Juli!
    Vi har bokat kyrka, lokal och köpt klänning redan! Men ä andra sidan så tror jag inte att man kan vara ute i _för_ god tid.

När hade ni andra tänkt skicka ut inbjudan? Det är ju trots allt semestertid i Juli, så man bör väl vara ute i rätt god tid så att inte alla ska resa bort just då, lr?

• 060708

En till här som ska gifta sig 8 juli 2006, vi har bokat kyrka och lokal allt annat spånar vi runt i och det är himla kul och spännande.

• 15juli06

hej!
    här är en till som ska gifta sig i juli, den 15. vi har bokat det mesta som kyrka, fotograf, transport, lokal och ungefärligt antalgäster är klart (100).

lucy in the sky with diamonds!
    kolla upp turning torso. de ska ha en festvåning ganska coolt hade jag bott i malmö hade jag velat ha den:)

• jennny

ah! glömde skriva vilket datum, den 15 blir det för oss! Då är vi 3 här på samma datum, roligt!

• Mi@

Vi kommer nog att vara supertidiga med inbjudan så att ingen annan hinner före med att gifta sig det datumet (ingen vi ska bjuda alltså!). Har på känn att fler släktingar kan vara rätt giftassugna i sommar kanske?

HUR tidig kan man vara? Redan i höst/vinter???

• jennny

ja, risken är väl att de hinner glömma bort det.
    Inbjudan ramlar ned från kylskåpet, hunder äter upp det och vips, så står man där utan några gäster
    Skämt och sido, i vinter tycker jag att det går bra, vi hade tänkt oss i mars ungefär (fortfarande vinter här iaf)

• BoIs

Vi tänkte skicka ut inbjuden i slutet av feb, de närmaste vet redan datumen men inte alla.

Svar på tråden bröllop juli 2006