• Paulaa

24 september 2005??

Hej Brudar!
    Nagon som gifter sig denna underbara och soliga dag (hmm hoppas hoppas)
    beratta beratta var och hur
    vi slar till pa soder och festen ska vi ha pa en bygdegard
    Nu ar det inte langt kvar heller..
    hAlsningar
    Paula

• Svar på tråden 24 september 2005??
  • Johanna_Svan

Hej!

Till morgongåva så hade jag itne hellr tänkt att ge ngt från början då jag trodde att det var barar mannen som "fick" gör det. MEn efter att i fått tips här på BT om en sk "secret box" så slog det mig att det hade min blivande verkligen uppskattat, fick lite tips här på BT om olika fotografer, tog kontakt med 2 st och vips så hade jag bokat en tid hos en fotograf. Skall bli så kul både för mig själv och senare för min man. Skall ha på mig lite olika underkläder (tänkte inte göra ngt nakenfoto)blir ju natlurligtvis bröllopsunderkläderna och lite andra sexiga/romantiska underkläder.

Annars, har ngn blivit "kidnappad" ännu, själv blev jag tagen i lördags och det var så lyckat, kunde inte ha blivit bättre.

Nu närmar det sig......längtar...!

• Babo

ja, jag har blivit hippad, himla trevligt! Förvånad blev jag också eftersom jag inte trodde det skulle bli nåt. Skönt också att det var ett tag före det stora partyt.

• mamtess

Jag får ingen möhippa, jätte tråkigt, men mina vänner bor på andra sidan landet så det går inte... känns extra tråkigt nu när killen snart ska iväg på svensexa..

• Johanna_Svan

Hej!

Idag skall min kompis som är frisör komma hem till mig och göra min sista provuppsättning, vi har provat tidigare men då bara enkelt. Skall bli så kul, min syster som skall sminka mig på bröllopet kommer ockås för att göra provsmikning.

Jag har dock börjat ändra mig lite kring håret, från början hade jag bestämt (har även inhandlat) att ha både slöja och tiara, men nu tvekar jag på tiaran. Känns som det blir mkt samt döljer mkt av frisyren. Får se hur det blir ikväll.

Hur skall ni se ut i håret?

• Paulaa

Hej brudar
    Jag hade min möhippa i lördags, vilket blev en rejäl överraskning! hela dagen var jätterolig och trevlig så jag känner mej jätteglad o rörd..
    angående håret så kommer jag ha tiara och slöja, men slöjan kommer sitta under frisyren (=valkar) om du förstår vad jag menar. Jag är däremot osäker på vilken färg på ögonskugga jag ska ha. uuuh va svårt!!

• Aphrodite

Hej andra 24:e sept brudar!

Jag knyter oxå hymens band denna dag och har funnit att det är ju - snart!

Vi har kyrkbröllop och sen fest på ett redigt skånskt gästis. Det mesta är fixat, ska bara ordna lite trycksaker och hämta klänningen. Är så glad, träffade en konstnär genom en slump förra veckan och hon ritade en så fantastiskt vacker bild av min vigselring korslagd med mannen med namn och allt, det blev som ett hjärta lixom så nu måste vi ha den bilden överallt!

Tror annars att vi har allt under kontroll, blommor är beställda, alla kläder är färdiga, tärnan sköter festprogrammet och jag vet flera som jobbar med sina tal!

SÅ nu lutar jag mig lugnt tillbaka och bara väntar på min underbare make, min fina ring och mitt nya liv som fru!

• Nea*

Hej!
    Här kommer en till, dock lite sent på tänkt, men allt är planerat o klart, det som fattas är mina skor som inte dykt upp på posten...Funderar över handskar oxå då det blir ett utebröllop..Vad tror ni om det?

• Aphrodite

Hej Nea,

det är stiligt med handskar. Hur ser klänningen ut och i vilken del av riket gifter ni er i?

Trots att vi är i söder har jag fått påsytt en chiffongärm, uppklippt till armbågen, för att jag tyckte det blev för bart utan.

Men visst har vi beställt fint väder?

• Ravial

Två veckor kvar! Hur känns det tjejer?

• Vanten

Hej alla blivande fruar
    jag ska också gifta mig denna dag. Det känns lite konstigt att det bara är 14 dagar kvar. Iofs har vi inte jättemycket kvar att fixa, men tillräckligt för att det ska kunna bli stressigt. Jag såg att ni pratade om morgongåvor tidigare. jag har skrivit ner allt min blivande är och betyder för mig och ramat in, dessutom har jag låtit en konstnär måla porträtt av oss två som också ska ramas in.

Sambon ska på svensexa idag, men är ännu ej uppe ur sängen då han är bakfull och de kommer och hämtar honom om ca 1 timme. helst ska han ju ha i sig lite frukost innan.

Tacksam för tips på present till marskalk.
    Kramizzar

Svar på tråden 24 september 2005??