-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden September 2007
-
Jag pratar lite med mig själv och ser om någon hänger på så småningom:
Har beräknat budget, och den ligger just nu på 24 000 kr, det är ju inte så mycket. Det blir säkert mycket dyrare innan det är klart, men det känns i alla fall hanterbart just nu. -
Jag har börjat med en budget med. Jag vet inte än hur många vi blir men i budgeten räknar jag med 60. Inkl ALLT är jag redan uppe i ca 70.000.... fattar inte.... då ska vi ändå ha egen buffé. Sist jag gjorde en snabb budget landade jag på ca 35.000. Då hade jag iofs inte med resan som nu. Dyrt blir det...
-
osse: vi tänker önska oss pengar till resa i bröllopspresent, och sen lägger vi till lite egna pengar (om vi har några kvar då
) Vi ska ha ungefär 50 gäster och den stora prisskillnaden för oss verkar vara var vi tar maten. Vi har en lokal som vi gärna vill vara i, men om vi måste ta maten därifrån så blir det DYRT!
-
Vi kommer också behöva önska oss pengar till resan, men för att vara på säkra sidan räknar jag med allt. Men det är sant med maten, det är det dyra...
-
är det september som gäller för er eller är du en 2007:are i största allmänhet? Vi siktar på Juni, där finns ju dessutom 5 helger att välja på 2007.
-
Min budget hoppade raskt upp till 33000 när jag räknade på det dyra matalternativen, inkl. vin.
-
Vi gifter oss 20 januari så det blir ett vinterbröllop
-
Vi kommer att vara runt 40 personer, mat och dricka ligger då på ca 25.000 då det är en buffé.
Sen tillkommer ju allt runtomkring som kläder smycken mm.
Och sen en resa, men vi gör som ni andra vi önskar oss pengar till en resa.
Ja pengarna rullar snabbt iväg...
-
Vi kommer nog att gifta oss i oktober.
-
Roligt att det är fler som är ute i god tid!