• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden September 2007
  • Snö brud

Har inte sagt något till föräldrarna så jag funderar på att göra ett fint kort till jul och skriva att vi ska gifta oss.
    Så om man slår in det i ett paket så kan det bli en rolig julklapp

• Birgittabruden

Nyfiken brud: bra idé! Vi ska nog förlova oss till våren, men man skulle ju kunna göra det som en födelsedagspresent till nån förälder.... samlar just nu på roliga sätt att berätta för dem

• makarnoner

Vi förlova oss nu i september, å vi sa inget till nån utan dom fick själva upptäcka ringarna!
    Sen har vi berätta för våra föräldrar å några flera att vi planerar bröllop.

• Birgittabruden

Vi tänkte nog köra "vi har förlovat oss och bokat kyrkan"-varianten. allt på en gång alltså. i alla fall till föräldrarna.

• Peos Lena

Hur långt innan har ni tänkt berätta för alla? Min blivande och jag är av lite olika uppfattningar, han vill vänta med att berätta medan jag skulle kunna basonera ut det till hela världen. Fast jag är lite oroligt att om vi berättar för långt i förväg, i alla fall innan vi kommit längre med planeringen så kommer vissa att lägga sig i för mycket i planeringen. Han familj kan vara ganska dominerande fast dom bara vill väl.

• Sanasol

Vi har bestämt oss för att betätta ett år innan för föräldrarna resten får veta när de får inbjudan. Har berättat för hon som ska vara tärna redan nu, men det är ju svårt...

• Birgittabruden

Jag vill nog gärna vänta ganska länge med att berätta för "alla", men det lär ju komma ut att man är förlovad i alla fall. Det är nog svårt för föräldrarna att hålla tyst.

• Snö brud

Jag är redan förlovad så bröllopte blir ca 2 år efter förlovningen.

I kretsen runt oss är det bara 2 personer som vet om giftermålet.
    Så det lutar att våra föräldrar får reda på det till Jul.

• Snö brud

Hihi nu har jag preleminär bokat en fotograf
    Dom tyckte att det var bra att man var ute i tid.

• Birgittabruden

Några 2007-brudar här idag?

Svar på tråden September 2007