• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden September 2007
  • Sanasol

ah, okej. men ni har förlovningsringar redan elleR?

• Fru Cinderella

Nej faktiskt inte.. vi tänkte förlova oss den 26 maj 2006 o ha en liten fest för det o samma dag så tänker vi gå ut officielt med att vi ska gifta oss (håller det hemligt nu) och så gifter vi oss samma datum ett år senare.

Vilket man enligt traditionen ska göra, själv tyckte jag det var rätt romantiskt :)

• Sanasol

inom ett år är väl traditionen, har däremot hört att man inte ska förlova sig och gifta sig samma dag, det bringar otur! Men det beror väl på hur vidskeplig man är!

• Fru Cinderella

Jaha, har jag inte hört... jag är extremt vidskeplig *ler*

Då får vi väl kanske förlova oss den 25:e eller 27:e istället då *ler*

Tack för informationen...

• Sanasol

:) Tror inte riktigt att det bringar olycka själv. Men är man vidskeplig kan man ju tänka på det kanske. Vet det för min mamma är extremt vidskeplig.

• Fru Cinderella

Fast jag kanske ska skjuta vidskepligheten åt sidan, för jag tycker nog att det är ganska romantiskt med samma dag...

O skulle det vidskepliga stämma så lovar jag att jag ska garva åt ödet...

• Sanasol

:) Äh, nog ordnar det sig! Hur länge har ni hållit ihop?

• Fru Cinderella

Det tror jag med.. vi har hållt ihop ngt. till o från dock i två år. Hade ett uppehåll på ett halvår för ungefär ett år sen. Men det räknas knappt

• Sanasol

1 år och en vecka och en dag! :)

• Fru Cinderella

så det blir nästan exakt fyra år när vi gifter oss

• Sanasol

Hur ser planen ut efter bröllopet då? Vi tänkte börja jobba på en familj då :)

• Fru Cinderella

Vi har väl tänkt o köpa oss en gård på landet med en två hästar till o börja med... o först komma in i den rutinen med att ha hästar o bo på landet o sen familjen...

vill skaffa hund också o det är lättare att uppfostra en valp utan barn..

• Sanasol

Ja, det lät mysigt! Vi ska också ha gård och djur så småningom, har vuxit upp med mycket djur omkring mig.

Dock så är det smartast att redan ha barn när man skaffar hund, annars är ju hunden inte van vid barn när man får barn och det är rätt stor risk att hunden blir ilskan på barn. Bara ett tips! :)

• Fru Cinderella

sant visserligen.. om man inte köper en valp från en barnfamilj :/

Själv är jag asfaltsbarn o vill ut på landet så fort ekonomin bär mig...

Nej nu måste jag springa iväg till jobbet, hörs senare

• Sanasol

:) Förstår att du vill ut på landet,har egentlige väldigt svårt att förstå dem som vill bo i stan hela livet! Eftersom både jag och min blivande är uppväxta på landet med jordbruk så känna det helt självklart att vi ska ha det! :)

Svar på tråden September 2007