• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden September 2007
  • Fru Cinderella

Dalia klänningen har jag också kollat på. Men sen kom jag över den från Dynasty o föll handlöst *ler* fast det är väl så man ska göra

• Sanasol

Någon som vet exakta priser på dem?

• Snö brud

Sanasol_
    Jag kan inte sluta tänka på ringarna du ska ha
    Har blivit kär i dom fast i viit guld.

• Sanasol

Jo, de är underbara! Vitt guld är väldigt fint, men schalins har fått mkt kritik för sitt vita guld och även andra guldkedjors ringar i vitt guld. Ska man ha vitt guld ska man be en smed göra dem åt en och kontrollera att de använder sig av guld med mer än 14% palladium i och inte rodinera ringarna! Då gulnar de inte och blir fula i guldet!

• Snö brud

Sanasol_
    Har också hört rykten om detta tyvärr

• Sanasol

Men de är fina i rött guld också, den valde jag det eftersom det är mer klassiskt. Alla fattar vad det är för ringar man har, och jag kommer gilla dem när jag är 50 också! :)

• Fru Cinderella

Jo, sånt är ju bra att ha i åtanke, att man ska ha dem på fingret ett bra tag

• Sanasol

Ja, precis det är ju tanken! Från början föll jag för en ringkombination med en överliggare i både rött och vitt guld men jag uteslöt den eftersom jag tror att det finns risk att man ledsnar på den samt att jag inte alls tycker den är fin när jag blir gammal!

• Fru Cinderella

Själv tycker jag om idén att skaffa släta ringar av förlovningsringen o sen sätta i stenar senare.

Det blir en förnyelse, plus att smaken kanske har ändrats då... plus att det är en kul grej.

Svar på tråden September 2007