-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden September 2007
-
Datumet jag ville ha i december var bokat redan
Så jag gissar på att jag har två andra datum att välja mellan(väntar mail från kyrkan).
Jag ville ha lördagen den 15 men det gick inte, så jag velar mellan 8:e eller 22:a december...
Vad tycker ni?
Kanske blir för tajt inpå julafton med 22:a. -
Plus att den 8:e är närmre den 25:e månaden innan. Känns lite elakt. Men jag vill ha mitt den 26 maj bara för att det är efter löning.
Med tanke på om folk vill köpa något nytt att ha på sig, sen kommer vi även ha bar till självkostnadspris. Så det känns bättre att lägga det då. -
Hejsan!
Jag trodde vi var ensamma om att börja fundera på bröllopet som kommer ske om två år... skönt att se att vi är flera! Vi är dock jätte veliga över vilken årstid vi skulle vilja gifta oss, alla årstider har ju sin charm. Men nu är vi mycket inne på ett oktoberbröllop.
-
Väntande
Vi hade också bestämt oss för ett oktober bröllop men sen kom vi på att ett vinterbröllop ville vi ha -
_Aniara_
Ja det har du ju rätt i och den 22:a kanske blir stressig eftersom alla stressar rutn jul för att hinna med julhandel och att laga julmat. -
Fick mail nu och det fanns bara den 8/12 så det blev det
-
Nyfiken brud
Många kan ju redan ha åkt iväg att fira jul någon annan stans också.
Men annars var det en riktigt mysig idé...
Ska du ha glögg o hela kalaset också eller?
/Julälskaren -
_Aniara_
Det skulle vara mysigt att servera varm glögg utanför kyrkan om det är riktigt kallt.
Funderar på att göra placeringslapparna som pepparkakor med glasyr.
Men samtidigt får det inte blir för mkt Julfirande över det hela.
Jag satsar på mkt ljus och dekorationer som går i vitt/silver lite is aktigt. -
Låter riktigt mysigt o glögg utanför kyrkan verkar väldigt bra. Lätt o ha en alkoholfri variant också.
O pepparkaksplaceringskort är lite lagom också..
vet inte om det vore att gå för långt, men en mistel i en dörröppning vore ju riktigt romantiskt... -
_Aniara_
Det lät gulligt med en mistel i dörröppningen
Lite romantiskt