-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden September 2007
-
Känns som att alla är helt slut efter jul och nyår så januari kanske kan bli knasigt.
-
Nyfiken brud!
Röstar absolut på december, ett adventbröllop kan ju bli hur mysigt som helst. Dessutom har ni lite längre tid på er att spara ihop, vilket kan vara bra!
Ser så fina bilder framför mig med mycket ljus i kyrkan och marschaller utanför! Kommer ju att bli urvackert! :) -
Sanasol_
Tur att vi har andra brudar att bolla ideér med
Ja det känns mysigare än januari.
Kyrkan som vi ska vara i har jättefina ljuskronor i taket så jag hoppas att dom kan tändas.
Det blir nog december
Hur går dina planer da? -
Nyfiken brud!
Ja, det kommer bli urfint!! :) Hoppas det blir snöigt och sådär också.
Mina planer står ganska stilla för tillfället. Har inte fått några bilder på festlokal så inget mer är bokat. Vi får väl se, hoppas att vi kan åka ner och kolla någon gång framöver! Vi har beställt våra förlovningsringar nu iaf :) -
Sanasol_
vad kul att ni har hittat förlovningsringar som ni gillar, vi är redan förlovade.
Jag spanar efter olika modeller på vigselringar, finns ju så mkt att välja mellan...
Men jag har ju tid på mig iaf
Vi tänkte spana in lokalen när dom har julpyntat för att se hur stämningen är.
Skulle dom som har lokalen skicka bilder till er?
Ja det blir ju lite krångligare om man ska planera ett bröllop på annan ort.
Har ni långt till Åre från där ni bor nu? -
Jag har hittat ring som jag ska ha som vigselring också! Känns så bra när de är urfina tillsammans verkligen! Dock så vet jag inte vilken storlek på stenarna jag ska välja ännu, antingen 14x0.02 eller 12x0.03ct.
En tjej här på BT skulle försöka skicka bilder på lokalen. Ska ringa och prata med de som har lokalen ifall inte de skulle kunna skicka. Dessvärre måste vi nog åka ner snart på begravning :( och då får vi väl titta förbi lokalen och kyrkan och det.
Det är ca 40 mil... så det är inget man bara åker för att tvärkika! -
ANg. allt prat om vinterbröllop. Själv vill jag gifta mig i maj pga syrenerna, en av mina favoritblommor. Tänkte dekorera stolarna vid vigseln o borden med det.
Så ni har redan bokat kyrka alltså. Känns som man kanske borde göra det själv också. Men man kanske inte har lika bråttom om man ska gifta sig borgerligt, eller? -
Har ingen aning om hur mycket i god tid man måste vara när det gäller borgerlig vigsel. Men det är väl alltid bra att vara ute i tid om man vill ha en särskild tid?
-
Jo sant, jag tänkte gifta mig samt ha middagen i Gamla Linköping o jag har hört att det är ett rätt populärt ställe... så det är väl lika bra och sätta sig ner med telefonen någon dag.
-
Jo, ifall festen ska hållas i en populär lokal kan det vara bra att boka tidigt, särskit eftersom det är högsäsong när ni tänkt gifta er!
Hur gamla är ni? kommit långt i planeringen?