• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden September 2007
  • Birgittabruden

Hej hej
    jag hoppas också på att få gifta mig 2007, men det blir nog i maj eller juni. Hur långt har ni kommit med planerna?

• Sanasol

Birgittabruden!! För mig blir det juli, som det står högre upp! Vi har bestämt både lokal och kyrka men inget är bokat ännu. Vi har diskuterat lösningar med maten, bestämt alla ringar och hans kläder. Jag sitter och kollar klänningar för fullt!! Du då?

• Birgittabruden

Sanasol:Jag samlar ideér för fullt. Vi har bestämt kyrka och funderat på lokal. (inte bokat) Jag har bestämt hur min klänning ska se ut (om jag inte ångrar mig) och just nu funderar jag på hur jag ska ha håret. Hans kläder är bestämt, för han äger en frack. Ringar är också bestämt, men inte köpt. Är du officiellt förlovad eller hemligt? Det är bara våra närmaste vänner som vet att vi tänker gifta oss 2007. Berättar man för föräldrarna så får man väl inte en lugn stund sen

• Sanasol

Vårt bröllop är helt hemligt ännu, likaså att han friat till mig. Vi har ännu inga ringar så ingen kan se det på oss, ska prova ut storleken så ska han fixa det... den underbare mannen vill överraska igen! Vad är det för klänning? Vilka ringar ska du ha??

• Birgittabruden

Klänningen blir röd med gulddetaljer, har en färdig bild i mitt huvud! Förlovningsringarna blir i titan, och vigselringen i rött guld med en keltisk evighetsslinga på.. Vad blir det för din del?

• Sanasol

Jag kommer att ha ringar från schalins, Mt blanc som förlovningsring och en smal halvalliansring med 14 st diamanter som vigselring. Båda blir i rött guld. Makens ring blir också från schalins, en 7 mm svagt kupad ring. Jättefint!

Kollar på klänning nu, men har svårt att bestämma mig om jag vill vara traditionell eller mer nytänkande... :)

• Birgittabruden

sanasol, jag röstar på nytänkande! men det kanske du förstod på mitt val av klänning

• Sanasol

Jo, förstod det! Har hittat några klänningar jag gillar på www.rembo.de har du sett de klänningarna?

• Birgittabruden

Har inte tittat på rembos klänningar innan, de var riktigt fina! Kan man köpa dem i sverige?

Svar på tråden September 2007