• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden September 2007
  • sthlmstjej

JenHa

En till student här!

Jag jobbar extra o snålar in på mitt eget så jag kommer kunna lägga undan ca 2000-3000/mån, min sambo betydligt mer då han jobbar och tjänar bra.

Dock är vi rätt så oense om hur mkt ett bröllop kostar. han tror att vi inte kommer under 150.000 (inkl resa) och jag kan inte förstå att det skulle kosta SÅ mkt.

Dock vill vi lägga ordentligt krut på resa + fest så det kanske drar iväg.... vad har ni för budget?

• Sanasol

sthlmstjej, vår budget utan resan och ringarna är 40 000. Dock gifter vi oss i Åre under sommaren=lågsäsong så det är ju inte alls samma priser som i Stockholm.

• LadyLovelylocks

Gud vad roligt! Vi ska också gifta oss i september (22:a) 2007, känns jätteskönt att andra har börjat lika tidigt som oss!

• Sanasol

Tror inte att det är något dåligt att ha börja tänkt ut hur man vill ha det redan nu, däremot så är det inte så mycket detaljer som går göra ännu, man kan ju ändra sig! Men det blir mycket roligt framöver...

• sthlmstjej

Sanasol_
    Är du från Åre?

Det är trist att det skiljer sig i priser beroende på vart man gifter sig, för oss känns inget annat alternativ naturligt då vi båda är från Stockholm och har de flesta vänner + våra fmailjer här.

Budeten som den ser ut nu (utan att vi verkligen gått igenom och modifierat) är 90 000 exkl resa.

• Sanasol

sthlms tjej > Nej, jag är egentligen från västerbotten, ett samhälle norr om Umeå. Det är min blivande som är från jämtland, och Åre är fint så det passar oss bra! :)

Jo, det är jättesynd att det är såna prisskillnader! Vi ska föröska hålla budget 40 000 utan resan och ringarna, men det märks väl hur det går. Då gör vi all mat tillsammans med föräldrar är det tänkt!

• Fru Cinderella

Hej, ny i forumet o gifter mig i maj 2007, närmare bestämt den 26:e :)

Jag har en budget på 50 000 inkl resa. Funderar dock på att stryka resan o lägga den året därpå istället som ettårsfirande.

Sitter också på studentplånbok o min sambo på A-kassa. Men dålig som jag är på att spara funderar jag på o ta ett lån istället, via min mor.

Själv är jag planeringsgalen o har det mesta klart för mig, behöver bara finslipa detaljerna med min sambo.

Har börjat leka lokal här i linköping. Men jag tycker det är svårt o hitta den rätta...

• sthlmstjej

Sanasol_

Ja vi försöker krympa vår budget också, vi vill ju gärna gifta oss redan nästa höst

Skrämmande att man bränner så mkt pengar bara på en dag!

Vad vacker att ha bröllopet i Åre!
    Är det lätt att hitta lokal etc?

• Sanasol

Sthlmsbrud > Eftersom vi gifter oss i juli så är det j lågsäsong för Åre, vilket nog inte kommer göra att det blir några problem att få en bra lokal. Vi har hittat en som verkar lovande, har bara hört beskrivningen. Hoppas att den är fin när vi åker ner och kikar på den också! :) Lika bra att boka redan nu, så har man sitt på det torra!

• 26maj2007

Då var man inte ensam om att gifta oss lördagen den 26 maj 07.

Vi ska boka kyrka efter nyår och börja kolla runt på lokaler. Ska bli så kul!!

Svar på tråden September 2007