-
Meddelande borttaget -
Svar på tråden September 2007
-
Kookie: Välkommen! Min blivande man och jag är överens om vilken kyrka vi ska gifta oss i och vi har nästan bestämt lokal. Förutom det är det jag som sitter och samlar inspiration, eftersom jag är arbetslös och har aldeles för mycket fritid
Han tycker nog att det är lite tidigt, men jag försöker poängtera att jag faktiskt inte bestämmer saker, jag bara kollar upp olika alternativ så att vi har något att utgå ifrån när vi ska planera på riktigt. Jag vet inte hur stor skillnad det är egentligen, men han verkar tycka att det är ok.
Men har är väldigt sugen på att vi ska förlova oss, vilket kommer att bli till våren. Och jag har sagt att så fort vi är forlovade så ringer jag och bokar kyrkan, och det har han inget emot. -
Nu har jag bokat kyrka hihi, känns lite overkligt.
Trodde aldrig att man skulle få boka den så tidigt, men den 27/10-07 så står jag brud o Oscarskyrkan Sthlm
hur går det för er andra? -
hej hej tjejer! Gifter mig i juli 07, ska boka kyrka i veckan... känns SÅ spännande. Är just nu och jagar lokal för fullt!
-
Jag trodde att dom i församlingen skulle tycka att jag var knäpp som pratade om 2007.
Men att boka 2007 var inga problem som helst...
Känns skönt att ha kyrkan klar, nu är det bara lokalen som ska bokas
-
Härligt härligt!! :) Vilken tid på dagen ska ni ha er vigsel?
-
Valdekl 16.00 vill kunna ha en massa ljus tända så jag hoppas solen går ner snabbt den dagen hihi.
-
:) Ja, okej. Vi funderar på att ta det klockan 15.00. Tror ni att det är dumt att ta fotografering efter det då eller blir gästerna för hungriga då?
-
Ni kan ju låta gästerna gå en tipspromenad som handlar om er
medans ni blir fotade.
Sen blir det ju inte så sent om ni ska gifta er 15:00 och fota efter. -
Nej, jag tror det blir ganska lagomt känns det som. Då får gästerna tid att mingla lite i väntan på oss också. Fotograferingen brukar väl ta ca 60 min om man har en rätt vanlig en. Fast det finns ju möjligheten att ta det innan vigseln också. Hur ska ni göra?
-
Tror det blir innan för att ljuset ska vara bra, annars blir det nog bara studiobilder.