Brudar i Jämtland/Härjedalen del 3
Hej alla. Skriver bara ett litet inlägg så vi får en tråd till eftersom del 2 är avstängd för svar!
Ha det bra, kramis på er alla
Hej alla. Skriver bara ett litet inlägg så vi får en tråd till eftersom del 2 är avstängd för svar!
Ha det bra, kramis på er alla
Den var jättefin, påminner lite om den jag köpt på svart och vitt, fast min är inte alls lika bröllopslik,dvs. tyget och det strikta.
Har du köpt den från det företaget?
Jasså, det är här ni alla håller till!?
Vad gäller fotografering, så kan ni gå in på www.digitalinfo.se och kolla. Han fotar ju "modeller", så han kan säkert ta sånna här foton också!? Jag har träffat honom, och han är jättetrevlig och lättsam!
Var har ni sett bilder på Fru "Hallen brud" Carlsson??
I övrigt så är mitt nästa projekt att hitta en bra frisör, för brudfrisyren. Var runt igår på stan och kollade, och dom verkar ha nästan samma priser allihopa. Någon som vet något om Hårkompaniet och Hårfin?? Det gäller ju att hitta den bästa.......
Jag har en kompis som gifte sig förra hösten och hon var hos en tjej som håller till i närheten av barnens hus, hon var nöjd med båda pris och frisyr, kan kolla upp vad hon heter om det är intressant?
Ang. brud hallen, var hon i tidningen finns även på denna sida
www.ltz.se/lista_personligt.php&avdelning_2=113
Pia på Hårfin gjorde mitt och tärnans hår och det blev jättefint även om det inte blev som jag tänkt. Hade ingen bild med mig. Hon har väldigt stor erfarenhet.
brud nyår05
en sån där vill jag ha ;)
den var jättefin.
kolla min länk, där har jag lagt upp lite klänningar som jag tycker är fina. vi verkar ha lite samma smak ;)
groups.msn.com/jamtlandstaus/shoebox.msnw
kram från mig
brud nyår05: vilken fin klänning. Jag sitter här och är lite avundsjuk på er som har ert roliga kvar!
Bilden på fru Carlsson finns också på www.op.se och där under familjenytt - brudpar
Vi pratade om vårt bröllop härom kvällen och både min underbare, helt unike man och jag känner att vi skulle vilja göra om bröllopet, det försvann i allt annat. Vi hade som sagt ett "helvetiskt" år med hot från mitt ex om misshandel av mig, barnen och min man, självmordshot från exet och en massa annat, flytt från byn där barnen vuxit upp och kan allt utan och innan till Östersund som definitivt är större, deras pappa som inte bryr sig (har träffat dom 8 timmar sedan början av maj), nytt jobb för mig, min man har varit sjukskriven ett långt tag för sin ångestproblematik (som inte är ny men just i maj och före det jobbig, missfall och lite till som "krydda" på tillvaron. Mitt i allt det här så gifte vi oss, okey ingen smart idé men när vi bestämde datum så kändes det bra och skjuta på det kändes inte alls bra men så här i efterhand så hade det varit smart att skjuta på bröllopet ett tag. MEN eftersom vi båda är överens så kommer vi ha en "bröllopsfest" på vår årsdag eller i samband med den
Kram på er era lyckostar som får drömma, planera, stressa och gruva er inför den STORA dagen
Kul att ni gillar klänningen!
Jag ska hyra den hos Agnes Ohlsson i Östersund. Han som jobbar där, Hans Lassarp är en riktig pärla! han får en att känna sig så trygg och han kan verkligen sitt arbete! Är det någon som har varit där?
brud nyår05:
Jag har bara hört dåliga rykten om Hans på Agnes Olsson.......... Dom säger att man inte får titta på vilka klänningar man vill, utan att han väljer ut vilken som kan tänkas passa, osv, osv. Så jag har inte vågat gå dit, hi!!
Men jag har ändå redan hittat min klänning hos Anjos, så det är fixat och klart!!
Brunkullan: Det stämmer, man får inte springa runt och välja klänning själv. jag tycker att det är bra, han ser ju på en vad man passar i och inte. Om jag hade en affär m brudklänningar så tror jag att jag inte skulle vilja att alla sprang runt och pillade på alla klänningar.
han tar ju fram 25 klänningar om man bara vill prova, så jag tror att man får titta så man är nöjd. Jag har säkert provat 30 klänningar där. Jag har bara gott att säga om Hans, han är otroligt proffsig.
Jag har varit på endel uthyrningställen och kollat, och klart bäst har det varit hos Hans. Man får ett bra bemötande och han tar sitt uppdrag väldigt allvarligt. Inget är omöjligt hos honom, vill jag ha en rosa klänning med små gröna elefanter så fixar han det!
dessutom så är han duktig att sy in,ut och upp klänningen man väljer. Det blir riktigt gjort, inte bara (som man hört att endel blivit ut för) ihop laskat.
Jag är nöjd och trygg med mitt val av affär!
Jag har också varit och provat klänningar hos Hans Lassarp. Han var mycket hjälpsam och plockade fram massor av känningar som jag fick prova. Fast det slutade med att jag återvände till Atelje Grönlund och bokade den första klänningen jag hade provat...