Brudar i Jämtland/Härjedalen del 3
Hej alla. Skriver bara ett litet inlägg så vi får en tråd till eftersom del 2 är avstängd för svar!
Ha det bra, kramis på er alla
Hej alla. Skriver bara ett litet inlägg så vi får en tråd till eftersom del 2 är avstängd för svar!
Ha det bra, kramis på er alla
GRATTIS Anna va härligt, hoppas du mår bra! När kommer den nya familjemedlemmen? Kan du jobba som vanligt eller blir du sjukskriven sista tiden? (Frågvisa jag)
Jonnes brud: Vi diskuterade olika fina jackor att ha på sig och jag föreslog en cape i något tyg liknande långhårsSKORna som fanns förut, Anna tolkade det som långhårsKOR och det kommer hon alltid få äta upp . Påve capen är för att vi inte hittade lämpligt namn till den lilla långhårskojackan
Brud nyår05: Vilken knivig situation du hamnat i, förstår att du tycker att det känns konstigt att be dom planera er lyckliga dag. Vad ska ni göra nu, byta värdpar eller? Hoppas det löser sig för dig, håller tummarna!
Ha det bra alla där ute!
Nej, inga Highland cattle men jag håller med dig Jonnes brud dom korna är bedårande för att inte säga kalvarna
Hallen brud
Det går sådär,, ja e låg o har tagit en paus med bröllops planeringen Kommer inget vart känns det som och killen vill bara gifta sig i Åre eller i Tännforsen o har mailat de där men ej fått svar (från tännforsen) om man kan ha vigsel där o hur mkt middagen kostar...
O vet ännu inte om klänningen har "överlevt" orkanen...
Så de får väl bli 07 ändå men de känns inte alls skoj heller då vi vill gifta oss så fort som möjligt av vissa praktiska skäl men ja vägrar o göra en "snabbis" bröllop bara för vi måste...
*låg o ledsen*
Åre bruden...
Han som har Tännforsen heter Bertil Danielsson och har tel: 0647-23031 och 0647-23032 hem...sen är det 0647-23023 till Tännforsen.
En annan som kanske skulle kunna hjälpa dig är Rikard Aspegren som är kyrkoherde här i Åre, han är kanonbra, han har tel: 0702-180190.
Hoppas att det var till lite hjälp..?
Hoppas att det går bättre för dig än för mig, Härnösands stifts har bestämt sig för att sälja Edsåsens stiftsgård, så har vi riktig otur så får vi ta vårat andrahands alternativ...men jag har skrivit ett brev till biskopen så jag hoppas att allt löser sig...
Hej alla!
Ja långhårsKorna lär man få leva med länge, men det bjuder jag på!
Kul att höra att ni är med i matchen allihopa och att jag och Klok får vara med o leka fast vi e klara med våra bröllop.
Tack för gratulationerna! Vår nya familjemedlem kommer att dyka upp i början av mars så det betyder att jag var gravid på bröllopet men det visste inte vi... Vi fick reda på det när vi kom hem från semestern.
All fokus låg på bröllopet
Åre bruden 07:
Håller med dig om att man inte vill göra en snabbis bara för att... Men hoppas att du inte tappar sugen i alla fall. Nu fick du ju en massa bra telefonnummer och namn av Edsåsen.
Håller tummarna för er!
Stor kram till alla tills vi hörs!
Anna
Hej hej! Ändrade planer för mig kan göra att jag mycket väl blir en jämtlandsbrud till sommaren 2007. :) Så jag får väl hänga lite mer er här i tråden och snappa upp lite tips!
Någon som har tips på kyrka och lokal runt Östersund och Offerdalsbygden?
Sanasol:
Välkommen hit!
Det finns så mycket vackert i Jämtland att välja på men jag överlåter till de andra damerna att tipsa dig då jag inte är infödd
Nyfiken på vilka ändrade planer som gjorde att ni "hamnade" i Jämtland?
Klok: "Gamla vän" Härligt att "se" dig med!
Jag mår fint och hoppas att det håller i sig utan åkommor för jag skulle så gärna vilja jobba så länge jag kan.
Kan knappast tänka mig något tråkigare än att "bara" vara hemma och vänta.
Men så är jag arbetsnarkoman
Hoppas att du och familjen mår bra!
Kram kram
Anna
Edsåsen
Tack så mycket ska ringa han i slutet av veckan..