Brudar i Jämtland/Härjedalen del 3
Hej alla. Skriver bara ett litet inlägg så vi får en tråd till eftersom del 2 är avstängd för svar!
Ha det bra, kramis på er alla
Hej alla. Skriver bara ett litet inlägg så vi får en tråd till eftersom del 2 är avstängd för svar!
Ha det bra, kramis på er alla
Åre bruden 07:
Om ni inte blir fler tror jag att ni ryms i alla mina förslag, ev med undantag i Handöl...
Här har du kapellet i Edsåsen, man kan även hyra kök och matsal, plus övernattning där...
www.harnosand.stift.se/kapell.htm
Storvallens kapell
www.storlienfjallen.nu/pages/index.asp&typ=se
Handöls kapell
www.annsjobygden.se/sevardheter.html
Undersåkers kyrkor
www.svenskakyrkan.se/undersaker/
Hoppas att detta var till någon hjälp.
Hittade stavkyrkan i undersåker oxå...
www.hallandsgarden.nu/
Kom på en idé till eftersom att ni ska gifta er på vintern så har du här ett förslag till:
www.tannforsen.com/
om ni vill ha något helt annorlunda så tror jag att det nog går att få ha vigsel i iglon vid tännforsen...
Det är lätt att bli hemmablind, eftersom att jag bor här i Åre, men vi har ju själva varit runt och letat...men nu har vi bestämt oss för Edsåsen, och har Storvallen som andrahands allternativ om Edsåsen skulle säljas..
Hoppas att detta hjälper dig något...
Må så gott...
hej allihop.
Hallen brud: jo, vi åker till Teneriffa den 15 januari och bröllopet blir den 20:de. Sitter hemma nu med inbjudningskorten, är lite velig om jag skall skicka även till dom som sagt att dom inte kommer att kunna åka dit..
hoppas det går bra för er nygifta och för er andra som planerar..
Hej allihop
Cisilla:
Oh, jag tycker att du ska skicka även till dem som inte kan åka. Det värmer så mycket att få det där lilla kortet även om man inte kan... Det kostar så lite
Jag tänker på våra äldre släktingar som fick inbjudan fast de sagt till tidigt att de inte skulle kunna. Lilla mormor till exempel.
Januari, ja det närmar sig med stormsteg
Tänker på dig!
Kramis
Edsåsen
Tack för tipset,ska kolla upp de ordentligt när ja har mer tid, e lite stressad just nu
cissilla
Var på teneriffa har ni bestämt nu?
Vi ska ev till teneriffa från den 10 o 14 dagar framåt
Åre brud 07:
Ingen fara, jag tänkte bara att jag kunde dela med mig, eftersom jag hade alla redan .
Hoppas att du hittar något när du har tid att titta.
Må så gott...
Hallen brud: du har rätt, jag skall skicka till alla som jag önskar kan komma, man vet ju inte släkten i Uppsala kanske kan få en billig sista minuten resa.
Ja det börjar bli lite mer verklighet nu när det närmar sig, fick en aha upplevelse när jag var och köpt inbjudningskort :)
Tack för dina tankar :)
Åre bruden 07: vi kommer att vara i Los cristianos och gifter oss i svenska kyrkan där, den ligger vid hamnen, vi kommer att bo på ett hotell som heter villa mandi garden, ett väldigt bra hotell för barn verkar det som, vi har ju våra 2 barn med oss. Är det nu ni skall åka eller är det i januari? vart kommer ni att hålla till på semestern?
Kram
cissilla
Som ja skrev tidigare i en annan tråd så är Los cristianos helt underbart vackert... Vi kanske åker dit men det är inte bestämt ngt än, vi håller på och ev öppna en bar/restaurang här hemma o får vi den så blir de svårt för oss o sticka. men planerna fins där o i så fall kommer vi åka till Los cristianos.. o som ja skrev innan så är svenska kyrkan där helt underbara...
cissilla
det är i jan vi i så fall ska åka