• Klok?

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 3

Hej alla. Skriver bara ett litet inlägg så vi får en tråd till eftersom del 2 är avstängd för svar!

Ha det bra, kramis på er alla

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 3
  • Åre bruden 07

brud nyår05

Här går det inge vidare bra e lite smålåg för det verkar dels inte som klänningen kommer (pga orkanen) o kyrkan är inte ledig när vi vill så vi ser oss om efter andra ställe just nu lutar det mot ishotellet med bara familjen eller Idre i dalarna

• brud nyår05

Åre bruden 07; Det låter inget vidare. Klänningen finns den ingen annanstans att få tag på? Vilken dag har ni tänkt att gifta er?

• Hallen brud

Hej alla!

Klok: Vad glad jag blir du e kvar!!!

Åre bruden 07: Var det just Åre kyrka ni ville ha? Annars finns det ju fantastiska kyrkor i Jämtland.

Kramis
    Fru Carlsson

• Klok?

Klart jag e kvar lite svårt att slita sig nämligen. Tänkte på dig (fru Carlsson) faktiskt härom kvällen då jag såg SAS-reklamen så du finns i tankarna lite då och då faktiskt som en "gammal" kompis - konstigt eller inte så är det

• Hallen brud

Klok:

Hi, hi Jag vet... svårt att slita sig, jag känner igen det.
    Jag tittar in jag med då och då, dels för att se vad som händer med tjejerna som har sitt roliga kvar men också för att se om du har tittat in.
    Som du säger, som en gammal "kompis".

Är Cissilla kvar oxå fast du har bestämt dig för Teneriffa?

Kramis, vi hörs!

• cissilla

jodå Fru Carlsson jag är kvar, bilderna var jättefina och jag riktigt rös när jag läste om eran dag, vad underbart det låter. vi är väldigt tacksamma att både du och klok? är kvar, det blir ju så tomt annars.

Tjejer som fortfarande är i behov av kläder.... Anjos har 50% nu, skall själv dit och titta efter nått till gubben.

Kram C

• Hallen brud
    Cisilla! Så glad jag blir!

Hur går det med dina planer då? När går bröllopet av stapeln? (glömt)

Ja det går liksom inte riktigt att slita sig härifrån, måste kika in ibland.

Tipset om Anjos måste jag puffa för, hon är helt fantastisk!
    Min gubbe hyrde sina kläder därifrån och hon tyckte att frock coaten som han skulle ha såg lite sliten ut så hon köpte in en helt ny!
    I våra ögon var det absolut inget fel på den han hade provat från början... Vilken service!

Vi hörs!
    Kramis
  • Edsåsen

Hallå...
    Åre Bruden 07: Tycker det är synd om ni inte ska kunna gifta er här uppe, när ni nu vill det...
    Vill bara tipsa om fler allternativ, lite beroende på hur många ni blir... Först har ni ju kyrkan i Duved, ligger ju bara 8 km väster om Åre. Sedan har ni ju flera små kapell, tex Storvallen (innan Storlien), Handöl, Stavskyrkan i Underåker (15 km öster om Åre), Undersåkers kyrka (20 km öster om Åre), Vallbo lappkapell (30 km mot Vålådalen) Edsåsens stiftsgård (20 km mot Edsåsdalen), där vi förhoppningsvis ska vara om den inte säljs...
    Det var några tips bara... Och festen kan ni ju fortfarande ha här i Åre...

• Åre bruden 07

brud nyår05

Vi har tänkt gifta oss i mars...

• Åre bruden 07

Hallen brud

Nja vi vill helst gifta oss i Åre kyrka men vi är öppna för andra förslag

Edsåsen

Tack så mycket för dina förslag,ska kolla upp om jag kan hitta ngr bilder på kyrkorna. Vi blir ungefär ca 50 personer eller där under.

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 3