• Klok?

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 3

Hej alla. Skriver bara ett litet inlägg så vi får en tråd till eftersom del 2 är avstängd för svar!

Ha det bra, kramis på er alla

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 3
  • Syster00

Hejsan allihopa! Är det någon som har en ide på vart man kan köpa goda bröllopstårtor? Har totalt glömt bort fotograf, tur att ni pratade om Thoresson.....Jag börjar få lite lätt panik över allt som skall ordnas, det är bara 7 veckor kvar tills vi gifter oss.
    Undra vad mer som vi inte har gjort?

• Brunkullan

syster00:

Vi kommer att köpa Tages pärontårta, som är vit i "original", så att säga (och supergod!). Vi kommer att be dom låta bli dekorationen på tårtan och så dekorerar vi själva!! Vi hyr också en tårtställning på nätet för ca 200 kr. På det sättet blir det ca 15 kr/bit istället för ca 35-45 kr/bit!! En 12-bitars tårta kostar 150 kr........ Bra va!!??

• Syster00

Brunkullan:
    Vilket bra tipps. Pärontårta har jag aldrig ätit, men tages viol tårta mums.
    Tror minsan jag ska prov en pärontårta, det blir en bra ursäkt att köpa något gott.
    Provsmaknings dax...

• Bröllopstokiig

Så mina kära vänner så ska jag försöka ta mig samman och berätta om vår fantastiska bröllopsdag i Hallens kyrka den 6 augusti
    Bättre sent än aldrig kan man väl påstå.

Vädret hade ju inte varit lovande alls men på morgonen såg det hyfsat ut.
    Vaknade med min blivande man och vi låg och pratade en stund innan min tillresta bästa väninna med pojkvän och fler vänner tutade utanför.
    Dags att åka till Östersund för frissa och make up.
    Vännerna skulle under tiden passa på att se Östersund och agera chaufförer.

Pussade M2B, nu skulle vi inte ses förrän i kyrkan klockan tre... Vad pirrigt det blev.
    Var hos frissan vid tio - Ann Smedberg på Salong Adam o Eva pysslade om och fixade håret på mig och min tärna. Vi hade såå mysigt.
    Vid halv tolv kom damen som skulle sminka mig, hon var super! Make-upen höll i två dagar!!!
    Rekommenderar både frissan och sminkösen varmt.

Vid halv ett kom chaufförerna och det brändes på i duktigt tempo hem till Hallen igen. Vi serverades McDonalds i bilen och det satt fint.
    Vädret höll sig i schack och det såg riktigt bra ut ett tag.

Vi kom hem och bytte om hos mamma, drack lite champagne och skojade om den FULA brudbuketten som jag skrev om förut....

Vid kvart i tre rullade bilen en gammal vacker T-Ford från 20-talet upp utanför och i den satt min blivande man samt bestman och hans två systrar som var brudfölje. De skulle hämta min syster som också var tärna. Jag tjuvkikade bakom gardinen Han var såååå fin! Och såååå nervös som det såg ut.

Fem minuter senare rullade en A-Ford upp utanför (lika vacker och gammal) för att hämta mig och min "maid of honor" tillika bästa väninna.

Nu började det regna..........!!!
    Utanför kyrkan väntade bästa väninnans sambo som videofilmade allt samt min pappa, prästen och brudföljet. Shit nu blev det nervöst!
    Klockorna ringde, portarna slogs upp och kantorn spelade "Sommarsång" av Peterson-Berger medan pappa och jag tog oss i sakta mak fram till min blivande och hans bestman som stod och väntade.
    Jag vågade inte titta på honom förrän jag nästan var helt framme - så rädd för alla lyckotårar. Det blev många nog ändå
    Jag tittade på alla andra och log mest hela tiden som det ser ut på bilderna.

Vigseln var vacker och prästen var jättebra, han till och med skämtade till det så att hela kyrkan skrattade.
    Min bästa väninna -tärnan sjöng "Fly Me to the moon" och "Jag ska aldrig lämna dig" av Arvingarna. Inte ett öga torrt.

Mannens systar läste varsin text och det gjorde även min kusin från england så att vi skulle få lite engelskt inslag också.
    Nygifta vandrade vi sedan tillsammans ut till ÖSREGNET!!! till "Jämtländsk brudmarsch" men det minns jag inget av då var jag så lycklig och upptagen att hålla Joacims hand
    Regnet gav sig en stund så att vi kunde fota oss medan gästerna tog sig upp till Ifvarsgården som är en liten vacker hembygdsgård där de fick välkomstdrinken.

Vi anlände dit en stund senare och tänk det var uppehåll så att vi kunde stå ute en stund innan vi skulle ta oss ner till middagen på Hallgården.

Hela kvällen leddes av vår eminente toastmaster Morgan som var klädd i kilt och svängde sig mellan engelska och svenska så att alla gästerna hängde med.
    Många glada tal, sånger, filmer kantade vår underbara kväll. Det som var jobbigast och vackrast var när min väninna kom in i salen och sjöng acapella till mig. Då brast allt!
    Underbar kväll med underbar mat "Food catering" - Norrländsk buffet.
    Så mycket värme och kärlek från alla våra 93 gäster.

Efter maten väntade bröllopsbakelser och sedan brudvalsen som dansades till "Du är min man" som sjöngs av min underbara väninna och spelades av bandet 40% som sedan spelade hela kvällen.

Vilken underbar dag och kväll. Vi var nästan sist ut från festen...
    Och lyckliga somnade vi i vår lilla stuga.

Dagen efter var det paketöppning och lättare lunch hos mamma med ca 60 av gästerna.
    Sedan sov vi i två dagar tror jag

Jag har kämpat länge med att få upp bilder på nätet men inte lyckats så bra. Kämpar fortfarande men några finns i alla fall här:
    www.familjeliv.se/krypin/tiggermamma/

Lovar att säga till om jag lyckas med fler.

Stor kram till er alla, jag kikar in lite då och då, det är svårt att sluta

Hälsningar
    fd Hallenbrud nu Fru Carlsson

• Hallen brud

Hej igen,

Skriv ett / efter tiggermamma

Jag fick inte till adressen riktigt.

Kramis

• Brunkullan

Jättefina bilder!!!!

Hur fick ni tag på dom gamla bilarna?? Jag funderar på att ringa några som har sina bilar utlagda på Jemtlands Veteranbilklubbs hemsida! Det borde väl gå....??

• brud nyår05

Jättefina bilder!!

Hur går det för er andra som är i planering??

• Hallen brud

Brunkullan:
    De två gamla bilarna som användes ägs av goda vänner till oss i Hallen som har köpt dem lite som en hobby.

Var ska ni gifta er? Om de inte ska sälja så kan jag kolla om de e villiga att köra er.
    Kan inget lova men jag kan höra efter.

Kramis

• Klok?

Hej fru Carlsson (och alla andra). Vad avundsjuk jag blir din dag låter helt uuuunderbar

• Åre bruden 07

Hallen brud

Tack för du delade med dig, det lär helt underbart
    Stort grattis

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 3