• Ofelily

November-2006, någon mer??

Har precis fått ändra mitt bröllopsdatum till den 11/11, från september... Är ingen höstfantast direkt, men jag hoppas kunna göra det härligt ändå.

Någon annan som gifter sig i november?

Tacksam för alla tips som kan göra denna höstdag till en dag att minnas! Vill gärna höra om alla era planer också!

• Svar på tråden November-2006, någon mer??
  • Strumptjejen

Hej igen!

Som jag har förstått det så står det så (typ "ge varandra handen på att ni ingått detta förbund") i det som är bestämt kring vad vigselförrättaren ska säga. Men det kanske går att prata med den man ska ha och göra det på något annat vis. Det ena paret hade ringväxling på sitt bröllop, så det verkar ju helt okej. Och vem kan väl ha nåt emot att man kysser varandra?

Det där med egna löften låter kanske lite mer pretentiöst än vad det är. Det är inte så att jag heller vill stå framför en massa människor och berätta värsta snyfrhistorian om varför jag älskar min man, utan vi tar nog en variant som jag vet att andra har använt. Det är lite som löftena i kyrkan och båda säger likadant, så man behöver inte "bräcka" varandra i att vara mest romantisk eller bäst på att komma på fina ord. Det finns en tråd här på forumet om det, den heter nog nåt med egna löften.

Nu måste jag gå och äta den smaskiga lasagnen min m2b har lagat! Jag hör av mig med vidare information och planeringen... Jag säger det igen:Kul med nån att utbyta tankar med!

Hej, hej!

• Ofelily

Hoppas lasagnen var god Strumptjejen! Själv har jag ätit spaghetti o köttfärssås, inte så långt ifrån. För övrigt fortfarande min favoriträtt, kommer aldrig att växa ifrån den!!

Ja, det där med en roligare och personligare borgerlig vigsel måste ju gå att fixa, det verkar ju rätt vanligt i dagens läge. Jag har inte kommit till den biten ännu. Är mer inne på inbjudningar och sånt, som jag har tänkt att göra själv... Har kommit på ett nytt tema nu... Suck! Jag kommer aldrig att kunna bestämma mig... Det finns ju så mycket snyggt!
    Igår satt jag och kollade på festlokaler och kom till en restaurang som hade mycket marina detaljer... Vilket är min absoluta favorit, både i inredning och färger! Så nu är det svårt... Det skulle i så fall bli marint och vitt (och kanske lite silver även där, eller rött). Men så är jag så petig att jag vill att ALLT följer samma färger... Eller främst brudbuketten och tärnorna... Marinblå rosor är inte så naturligt va...

Kom gärna med råd!
    Hej så länge!

• Strumptjejen

Halloj igen!

Satt precis och kollade på länkar med brudbuketter - vilken djungel! Men jag vet typ vad jag vill ha: en lång, smal bukett med vita orkideér och "hjärtan på snöre" (och annat som gör det fint).

Funderade lite på ditt marina tema; det går ju att ha utan allt det blåa (om du inte jättegärna vill ha blått). Satsa på sten- och sandfärger, och så vitt så klart och lite grönt. Har läst om nån annan här som tänkte ha stora glasskålar med vatten och vita näckrosor! Tyckte det lät hur häftigt som helst, dom har ju så maffiga blad! Och sen många fina stenar som du plockat själv vid havet (eller köpt om havet är långt borta) och så kan man ju ha typ stormlyktor med sand i botten och vita blockljus nedstoppade i. Har förresten sett en tårta med marint tema - det var marsipansnäckor på! Tror att det går att få in i brudbuketten också, snäckor eller musselskal t.ex.
    Oj, nu planerar jag visst hela ditt tema... Förlåt, men jag blev lite till mig!

• Ofelily

Obs. Låångt utlägg om temafärgerna...

Kul med alla dina idéer i det marina temat!! Nu är jag ju väääldigt kär i just marinblått, vitt och rött och lite mer åt båthållet än snäckor, om du förstår hur jag menar? Men det där med sand och stormlyktor lät fint...

Om jag däremot ska använda mig av de färger som jag älskar så är det som sagt marin, vitt och rött och jag är rädd att det blir lite amerikanskt?? Det är ju inte meningen. Ååå vad svårt detta är!! Men jag har kommit på att det är de här färgerna som jag verkligen älskar vad det gäller ALLT, så det är nog det enda jag inte kommer att tröttna på i längden.
    Nu tänker jag på när jag ska sitta i höst och vinter och börja göra inbjudningarna som jag ska leva med i typ ett år framöver... haha Så det är nog ändå bäst att köra på det, för jag är rädd att jag tröttnar på det rosa, och så känns det så himla somrigt. Det här är ju ett jättebra tillfälle att få använda mig av de färgerna som jag verkligen älskar, inte sant!? (Försöker övertala mig själv)

Förlåt mitt långa utlägg.

• Ofelily

Gud vad tjatigt det blev... skrev ju typ samma sak tre gånger.

• Strumptjejen

Hej, hej!

Ja, herregud vad man kan veckla in sig i det där med temafärger! Men jag förstår dig precis; det är färger man ska omges av på typ den viktigaste dagen i sitt liv och leva med hela tiden fram tills dess (som ju är rätt lång tid för oss...). Jag tycker absolut du ska köra på marint, vitt och rött! Det låter som att du egentligen redan bestämt dig, men man behöver vela lite och få uppmuntran från andra! Det behöver inte alls bli amerikanskt, undvik bara kombinationen röd- och vitrandigt och vita stjärnor på blå botten så. Är det den här New Port/ Lexington-stilen du gillar?

Sen finns det ju faktiskt blommor som är blåa naturligt (fast inte rosor)!

Nu har vi bestämt datum förresten: 11 november!

Ha det så bra! Kramisar!

• Ofelily

Hallå!

Ja, du har så rätt. Jag har nog redan bestämt mig, men vill bara ha lite medhåll Tack för det! Och ja: Lexington skulle jag vilja inreda hela mitt hem med om jag bara fick för min älskling...

Grattis till bestämt datum! Och vad kul att vi nu har samma!!

Nu ska jag ta och äta lite middag, kom precis hem från en skön helg på landet.

Kram på dig!

• Strumptjejen

Hejsan!

Hoppas planeringen går fortsatt bra (för alla som ska gifta sig i november nästa år; det här är ju inte bara en tråd för Ofelily och mig!)Själv har jag börjat kolla med olika cateringfirmor och nästa vecka ska vi kolla på en festlokal. Jag hoppas såååå att den är så bra som vi tror!

En preliminär gästlista är också skriven, mest för att veta hur många vi blir eftersom budgeten hänger lite på det. Ska försöka göra ett väldigt ekonomiskt bröllop! Några tips?

• Ofelily

Hej strumptjejen!

Ja, det verkar inte vara så många som gifter sig i november, för det är visst bara du och jag som använder den här tråden??

Ville bara tala om att jag idag ska på jakt efter papper till mina inbjudningar, förmodligen i mitt "Lexington-tema"... Ska bli så kul!!!

Återkommer om jag hittar ngt!

• Ofelily

Nu är det klart!!! Temat blev efter min ursprungliga idé, alltså rosa och vitt! Och jag svävar på små rosa moln, för i veckan ska jag träffa en kompis och börja göra inbjudningar osv. Såååå himla kul!

Vad det gäller tips på att hålla in budgeten är jag nog inte rätt person tyvärr, för vi vill ha ett bröllop med en massa små detaljer och kommer inte hålla in på så mycket kostnader, tyvärr. Men det finns flera trådar med sådana tips, under ekonomi borde de ligga

Ha det bra, nu ska jag börja jobba på lite inbjudningsidéer!

Kram!

• Strumptjejen

Hallå!

Finns det inga fler som ska gifta sig i november nästa år?

Ofelily:
    Nu var det ett tag sen jag skrev... Va bra att du kunde bestämma färgtemat till slut! Jag tror att det blir urtjusigt med rosa och vitt som du tänkte.

Vi var och tittade på en festlokal i tisdags och den kändes jättebra! Har redan börjat planera efter alla bilder jag har i huvudet. Det var till och med sån tur så att i det rummet där vi nog ska ha fördrinken så var det den gröna färgen på väggarna som vi har som temafärg! Det enda som var lite dumt var att stolarna var helt svarta (funkar inte kanon med de andra ljusa färgerna) och att vi troligtvis inte får tillgång till lokalen förrens kl. 12 på själva bröllopsdagen. Det är näst intill omöjligt att hinna duka och fixa allt på den tiden och som det kontrollfreak jag är vill jag gärna vara med och duka och fixa. Min m2b kom med förslaget att hyra lokalen dagen innan också och det kanske är värt de pengarna...

Nu gäller det bara att den lokal som vi tänkt ha vigseln i är ledig samma datum. Det får vi nog inte veta förrän i början på nästa år.

Hur kommer dina inbjudningskort att se ut?

Ha det så bra!

• jalf

Vi har bestämt samma datum som ni. Den 11/11 2006. Ska börja sätta igång med planeringen så smått nu.

• Ofelily

Välkommen Jalf!

Vad kul med en till med samma datum!
    Vilket typ av bröllop har ni tänkt er? Borgerligt/kyrkligt, stort eller litet? Har du ngt tema? Vart ska ni gifta er? Berätta! Nyfiken...

Strumptjejen!
    Kul att ni hittat lokal! Visst är det jobbigt när stolar och väggar och annat har färger som inte går ihop med ens tema... Jag är ju så himla kinkig Därför har jag nu förälskat mig i Hasselbacken på Djurgården och deras vita stolsöverdrag. Som förmodligen kostar 85 kr extra per stol! Suck! Men jag känner mig själv, blir tokig om jag inte får dem nu...

Ha en fortsatt trevlig helg!

• Ofelily

Hallå, är det verkligen inga fler som ska gifta sig i november nästa år??

Berätta om era planer! Hur långt har ni kommit?

Svar på tråden November-2006, någon mer??