• Ofelily

November-2006, någon mer??

Har precis fått ändra mitt bröllopsdatum till den 11/11, från september... Är ingen höstfantast direkt, men jag hoppas kunna göra det härligt ändå.

Någon annan som gifter sig i november?

Tacksam för alla tips som kan göra denna höstdag till en dag att minnas! Vill gärna höra om alla era planer också!

• Svar på tråden November-2006, någon mer??
  • Strumptjejen

Halloj!

Här är en till som ska gifta sig i november nästa år! Datum är inte riktigt bestämt ännu (börjar bli lite stressad...) Det blev november för att jag tycker att det är den tråkigaste månaden på året, så därför behöver den livas upp med ett bröllop! Sen är det inte så många andra som gifter sig då och så kan man ha massa levande ljus och göra det jättemysigt!

• Ofelily

Strumptjejen! Välkommen hit! Vad kul att du ska gifta dig i november också! Och du har ju så rätt: November behöver verkligen livas upp med bröllop!!
    Vart bor du?

Hur långt har du hunnit i planeringen? Har du bestämt ngt tema? Själv velar jag i färgerna just nu. Tänkte börja göra alla inbjudningar och program nu i höst (skönt att ha ngt klart och ngt att göra denna höst också ), så jag måste bestämma mig snart. Jag funderar på rosa/vitt/silver eller vinrött/vitt/silver. Vad tycker du?

• Strumptjejen

Halloj!

Ofelily: Jag bor i Uppsala. Jag är lite av ett planeringsfreak så i sommar har jag satt ihop en bröllopspärm med bilder på olika saker som inspiration och olika tankar och idéer. Inget är väl egentligen spikat än, men det finns som sagt var många idéer...

Tycker båda dina alternativ på färgtema låter fina! Är själv lite svag för rosa... Vi är inne på samma tema ungefär för vi ska nog ha vitt, silver (eller grått) och grågrönt (vet inte vad man ska kalla färgen, den är som löven på pilträd ungefär). Vita phalenopsis orkidéer kommer att spela en stor roll, och vita blockljus.

Har ni novemberbrudar bokat kyrka (om ni gifter er i sån) och festlokal än? Det är väl inte så hårt tryck i november som på sommaren, tänker jag. När tänker ni skicka ut inbjudningarna?

• Strumptjejen

Glömde säga att jag gifter mig borgerligt. Lite svårt att hitta en lämplig lokal...

• Ofelily

Hej igen Strumptjejen!
    Det låter som om vi är rätt lika... Jag är också galen i att planera! Har också en pärm och massor av bröllopstidningar och idéer!! Vad kul att känna att någon är så lik en själv! Och att ni också ska gifta er borgerligt! På tal om att gifta sig borgerligt så är det en vigselförrättare som håller på att starta en sida om borgerliga bröllop såg jag häromdagen! Bra va!

Erat färgtema lät ju också jättefint!! Nu blir jag mer inne på rosa igen... Svårt beslut! För jag är också helt kär i rosa!

Jo, det är nog lättare att få tag i lokal i november, bara det inte blir i slutet, för då är det ju första advent och jul liksom...

Vi tänkte nog skicka ut inbjudningarna ca 3 månader i förväg, det borde väl räcka?

• Strumptjejen

Ofelily!

Ja, visst är det kul att höra att det finns likasinnade! Det är inte möjligtvis så att du tillhör Rembo-sekten också?

Låter ju väldigt bra med en hemsida om borgerliga vigslar! Har i och för sig varit på två borgerliga bröllop i sommar, men mer information och inspiration sökes!

Helt rätt att man behöver tänka på det där med advent! Men det blir nog snarare i början av november för oss.

Att skicka inbjudningskorten typ tre månader innan låter bra - trodde bara att det var jag som ville vara ute i så god tid. I vissa bröllopstidningar står det att man ska skicka dem fyra veckor innan, men hallå! Då får ju vi planeringsnördar vänta så himla länge från nu!

• Ofelily

Hallå igen strumptjejen!
    Tillhör inte Rembosekten (fast de är väldigt fina!!), har förälskat mig i en Maggie Sottero för tillfället... Men innan jag provar någon klänning måste jag gå ner X antal kilo, så jag kanske hinner ändra mig, vem vet?
    Det finns ju så mycket annat att pyssla med och planera innan man börjar prova klänningar. Men jag tittar mycket och drömmer desto mer...

Har du varit på två borgerliga vigslar? Kan du inte berätta lite!! Jag är så nyfiken! Har varit på en hel del bröllop själv, men bara i kyrkan. Jättevackert, men det ger ju inte mig så mycket uppslag...

Är lite kär i dina temafärger måste jag säga, har du möjligtvis någon planeringssida? Här är min:
    groups.msn.com/OfeliaochMikael/shoebox.msnw

• Strumptjejen

Hej Ofelily!

Vilken jättebra sida du har gjort! Många fina saker fanns det där... Verkar helt klart som vi har rätt lika smak. Jag har ingen hemsida - är inte så bra på det och gillar att ha det "på riktigt" (alltså bilder i en pärm) och inte ute i cyberspace. Det tråkiga med det är ju att det är svårare att dela med sig av sina idéer och tankar. Jag kanske ändrar mig! Annars kan jag alltid tipsa om länkar där det finns fina saker (när jag hittar dessa länkar förstås).

Både de borgerliga bröllopen var jättefina, men ganska så traditionella om jag får säga. Det passade dessa brudpar väldigt bra, men jag vill nog ha lite annorlunda. Det som var en besvikelse för mig på båda bröllopen var att de inte sa några löften till varandra utan bara "ja". Det går så väldigt snabbt då så man hinner liksom inte fatta vad som händer. Jag vill ha det riktigt romantiskt men fina tal av vigselförrättaren om att kärleken är så fin och massa sånt, och personliga löften, utbyte av ringar och en ordentlig kyss! På det senaste bröllopet kysste brudparet inte varandra - en besvikelse. Det blir lite väl stelt och mer som ett affärsavtal eftersom man ska skaka hand med varandra.

Fråga gärna mer om du vill veta!

Känner att jag måste sätta mig ner med min m2b och bestämma ett datum snart. Jag vill komma igång med mer konkret planering; göra gästlista t.ex.!

• Ofelily

Hej igen!

Vad kul att höra lite om de bröllopen du varit på. Det där med att ta i hand lät inte så roligt... Gör man verkligen det? Måste man det? Det lät väldigt oromantiskt måste jag säga. Jag vill också ha det mer personligt och romantiskt, men jag vet inte om det blir egna löften för oss två däremot. Är nog lite för blyg för att stå där inför alla och prata... Men någon dikt eller fin sång och absolut ringbyte och KYSS, annars känns det väl konstigt?? Det är väl klart att man vill kyssas även om det är en borgerlig vigsel?

Kul att du gillade sidan jag har!! Jag kan tala om att jag inte alls är så hemma på datorer och sånt heller faktiskt. Det där är en "färdig sida" med mallar som är jättelätt att ordna! Precis som jag ville ha det! Sedan är det bara att lägga in text och bilder vartefter. Himla skönt!

Nu ska jag ta och äta en sen lunch och sedan måste jag kolla in jobb... Trist och jobbigt, men det måste ju göras...
    Gästlistan var förresten det första vi gjorde. Säg till när ni bestämt datum, blir så nyfiken. Kanske blir det rent av samma datum som vi ska gifta oss? Vore jättekul i så fall!

Kram så länge!

Svar på tråden November-2006, någon mer??