• Ofelily

November-2006, någon mer??

Har precis fått ändra mitt bröllopsdatum till den 11/11, från september... Är ingen höstfantast direkt, men jag hoppas kunna göra det härligt ändå.

Någon annan som gifter sig i november?

Tacksam för alla tips som kan göra denna höstdag till en dag att minnas! Vill gärna höra om alla era planer också!

• Svar på tråden November-2006, någon mer??
  • Snowflake

vi ska också gifta oss i november nästa år!
    Vigseln kommer ske på en strand i Västindien så vi har precis skickat ut "Save the date"-kort till våra gäster.
    Har inte så mycket bokat än eftersom det ärju ett tag kvar..men har en massa tankar och idéer i huvudet!

• Ofelily

Vad kul! Och vad härligt det lät med västindien!! Hur många gäster får man med sig dit? Det är väl rätt så dyrt att resa dit?
    Själv ska jag gifta mig borgerligt, men har inte planerat vart ännu. Vi hade tänkt oss utomhus först, men det var innan vi ändrade datum till november från september... I november får man nog göra det inomhus. Men man vill ju inte gifta sig i stadshuset. Vill ha det lite personligare. Har du någon bra idé kanske?

• Snowflake

Vi räknar med att vi blir mellan 15 och 20 st, så det är de absolut närmsta i familjen och våra närmsta vänner.

Jo, det kostar ju förstås en del, så det är därför vi har valt att skicka ut save the date-korten så att alla kan planera in semester och framförallt spara pengar till resan.
    Våran vigsel kommer också att vara borgerlig, och hade vi valt att gifta oss här i Sverige så skulle jag nog satsa på att hitta en mysig lokal som rymmer både vigselakten och festen...så det är bara att börja leta

Samt att satsa på massor av tända ljus, höjer ju mysfaktorn en del.

• Ängla

Nu svarar jag fast vi inte gifter oss i november...

Ofelliy, blev lite nyfiken. varför bytte ni datum?

Vi ska gifta oss i oktober nästa år & kommer satsa på ett färglatt färgtema & massa tända ljus, en del flytande med blomsterarrangemang & en del "vanliga" levande ljus. Vi skippar orgel i krykan (för det gillar vi inte) & har piano & stråkar istället. Det är viktigt för oss att vigas av en präst men kan tänkas oss nån annan stans än i en kyrka, exempelvis att allt görs på en herrgård.

Finns mycket man kan göra under höst/vinter: åka släde/häst & vagn under pläd. Nu är jag trött & kommer inte på så mycket mer, kan ju återkomma.

Vilket område kommer ni gifta er i?
    En annan sak som är bra med att gifta sig senare under året är att det inte "inverkar" på folks semestrar, med bröllop i exempelvis augusti, måste en i paret (gäster) gå på svensexa, den andra hippa på helt olika datum & vips så tar bröllopet upp tre helger under sommaren. Är man i den ålderna då ens kompisar börjar gifta sig kan det röra sig om tre eller mer bröllop på en sommar & om man har otur alltså 9 helger uppbokade...

• Ofelily

Snowflake:
    Jag blir lite avundsjuk på ditt varma bröllop måste jag säga... Även om jag inte skulle vilja gifta mig i något annat land än Sverige, men ändå. Men det är som ni säger; att man får ladda med ljus och mysa till det ordentligt. Det finns ju jättefina lokaler och det verkar ju bli vanligare med borgerlig vigsel, så man kan nog vigas på de flesta ställen idag. Har tittat lite på lokaler på nätet, men inte besökt någon ännu. Har ett par favoriter som vi ska kolla in.

Ängla:
    Vi bytte datum för att min blivande måste iväg till Singapore och plugga och inte kommer hem förrän i början av september förmodligen... Då har vi varit ifrån varandra i åtta (!) månader, så det skulle ju kännas lite konstigt att gå och gifta sig bara ett par veckor efter det... Vi kommer nog att träffas några gånger under den tiden han är där, men det blir ju inte så många tyvärr. Så det mesta av planeringen ligger i mina händer, eftersom han åker redan i december. Men jag tycker det bara är roligt, så det gör inte så mycket. Det jobbigaste är saknaden...

Vi kommer att gifta oss i Stockholmstrakten, men vet ej ännu var. Har som sagt ett par favoriter; varav den ena ligger på Skansen och den andra på Lidingö. Hoppas vi ska titta på dem snart.

Vilket låångt inlägg detta blev. Sorry.

• Snowflake

Ofelily:

Skansen låter ju jättemysigt!
    Lycka till i jakten på den perfekta lokalen.

• Ofelily

Puffar lite på min novembertråd!

Hur går det för er som ska gifta er i november??

Själv har jag precis börjat fundera på att byta färgtema... Jag har alltid velat ha rosa och vitt, men det känns lite väl somrigt... Kanske är det snyggare med vinrött till hösten? Kommer nog ha lite silver med också, vare sig det är rosa el. vinrött. Men jag kan verkligen inte bestämma mig, jag behöver hjälp!!

Svar på tråden November-2006, någon mer??