• 15juli06

15 juli 2006

är det fler som ska gifta sig denna dag??

• Svar på tråden 15 juli 2006
  • vera08

Puh76 - är du klar med inbjudningarna? hur ser dom ut isåfall?

jag hade en idé om hur mina skulle va (gör dom själv) och har letat papper och sidenband osv hela hösten, men när jag hade gjort en test så kände jag att näpp detta var ingen höjdare, både krångliga att göra och lite för mycket...
    typiskt så nu är jag på ruta ett igen

• vera08

Puh76 - OK tack

jag märkte att vi har tittat på många liknande saker :)

ska ni ha lila? och vad kostar tärnans klänning?

sorry jag kör med 20 frågor känner jag

• Puh76

vera08: Det är ingen fara..bara roligt att nån är intresserad.

Jag köpte tärnklänningen på Blocket för 395 kr!!

Vad har du tittat på?

• vera08

jag har ljuslila, mörklila och silver som tema, eller ja det är tänkt så iaf, kan ju ändras ännu...

jag har kollat på den buketten som du hade skrivit att du skúlle använda rosorna från. gillar färgerna
    har även kollat på samma typ av uppsättning med tiara och slöja, men det har jag iofs ändrat mig om nu.

passade klänningen bra då? tycker att det känns så läskigt att köpa över nätet, men det vore ju bra för ekonomin.
    har ni stor budget?

• Puh76

vera08: Ja vi har ljuslila och silver som tema.
    Min tärna har inte provat klänningen så jag hoppas att den passar!

Vi har en budget på 25000 bara.

Vad ska du ha istället nu när du ångrat dig?

• 15juli06

vad ni är flitiga alla!!! jag hinner bara plugga för tillfället har inte grejat med bröllopsplanerna på ettag.....men ska till atelje mb nästa vecka och prova klänning det ska bli jättespännande!:) vi ska fixa våra inbjudningar under julen och skicka i feb mars tror jag. osa blir väl i maj någongång.
    kramisar!

• vera08

Puh76 - jag ska ha ganska utsläppt hår, lite ihopsatt bakåt, lockat. min blivande tyckte att jag kunde ha utsläppt hår helt, typ plattat som vanligt, detta blev kompromissen :D

Usch jag borde också satsa mer på pluggandet, men det är mycket roligare att planera tyvärr! Ska bli skönt att börja jobba så att man har någon fritid, blir dåligt med det när man studerar...

Tack för tipsen med osa! jag har tänkt att vänta med att göra inbjudningarna tills jag har varit på Bröllopsmässan i Gbg i slutet av februari. tänkte att det kan vara bra inspiration, men efter det är det dags att lägga i en högre växel och få ut dom

15juli06 - lycka till med klänningarna :) skulle också vilja börja med det, men det får också vänta tills efter jul.

är det någon som vet om det förekommer någon rea på våren också? jag har förstått att det har varit nu endel

• Puh76

vera08: Vad pluggar du? Och var bor du?

Ja jag har inte bstämt mig riktigt angående frisyren än. Beror på hur långt hår jag har då!!!

• vera08

Puh76 - jag läser till lärare i Uppsala, men det är min sista termin så nu är det dags att börja jobba snart

ska flytta till Uddevalla vid jul...

nä det är väl inte spikat med min frisyr heller, känns som jag ändrar allt annat så varför inte :D
    min pojkvän har talat med någon han känner om att fixa håret. känner att det kan vara bra att gå dit och klippa sig någon gång innan och kolla hur hon verkar. och kolla priset! och om hon har några eventuella tips eller varningar. kan ju hända att frisyren jag gillar inte passar så bra till håret osv

Svar på tråden 15 juli 2006