• 15juli06

15 juli 2006

är det fler som ska gifta sig denna dag??

• Svar på tråden 15 juli 2006
  • 15juli06

jo när jag var på konfirmationsresa i england åkte jag med en präst från ängelholm, och var väl övertygad om att jag aldrig skulle gifta mig (vanlig tonårsrebell) så jag sa att ska jag någonsin gofta mig ska du få viga oss! och han är en väldigt speciell man, brukar ha vägskyltar i kyrkan :)

• Puh76

15juli06: Jag var oxå i England på konfirmationsresa och hade en jättebra präst. Har inte kollat om han är ledig! Kan man ta en präst från en annan kyrka?

Hur gammal är du om man får fråga?

• 15juli06

jag tror du kan ta en präst från en annan kyrka, har sett andra trådar med det, det är bara att kolla med kyrkan tror att det bara ska vara så att de har vigselrätt eller vad det heter så får man lov att använda en annan präst än de som församlingen har. men jag är inte 100%.

vi tog den kyrkan han är verksam i för den är fin.

jag är 28, och sa till min sambo att jag skulle vara gift innan jag blev 30 och det kommer lyckas vilket jag aldrig trodde:)

• pokerface

Hej!

Jag ska gifta mig den dagen. Har köpt klänning, gjort gästlista och budget. Vi kommer ha ett sk konfettibröllop dvs kaffe, tårta, bakverk. Vi måste eftersom vi har så många gäster 150 st. Vi kommmer dock ha middag för de närmaste ca 50 innan vigseln. Vi ville inte ha det så men efter ha varit på ett liknande uppbyggt bröllop bestämde vi det. Vi har en budget på 40 000 sek. Är det någon som kommer ha samma upplägg?

• Puh76

15juli06: Ok...ska kolla om han är ledig. Hoppas det!
    Ja jag kommer att vara 30 när jag gifter mig. Sambon 34.
    När var du i England och var?

Pokerface: Vad är det för klänning du köpt?

• 15juli06

hej pokerface!

trevligt att du hittade hit!
    låter som en bra variant på bröllop, själv har jag alltid velat ha "hela kakan" och min m2b ville gifta sig på en strand men jag vann!!:)

• pokerface

Hittade min klänning på rea i gbg, Tvådelad champange färgad av märket Imogene har tyvärr ingen bild.

Svar på tråden 15 juli 2006