• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • Limegirl

Hej! Här är en till som ska gifta sig den 3 juni om vi får budgeten att gå ihop. Det är ju så himla mycket som kostar. Och vi har haft det ganska knapert på sista tiden med mig som mammaledig och sambon har varit utan jobb. Men det ska ordna sig!

Hihiii...såg att det var fler som inte visste att det var pingst...jag som svurit på att aldrig gifta mig en dag då alla andra gifter sig men har fått ändra inställning nu när både lokal, kyrka och fotograf är bokad.

• Akkidakki

välkommna!! Kul och se att de finns fler som inte har koll på dagarna!! Kommit långt i er planering brud0606 och limegirl???

Nåt gult som lysser på himeln idag...får nog gå ut och undersöka vad de är...

• brud0606

Akkidakki

Har kollat upp allting som vi vill ha det.. Väntar bara på att kyrkan ska gå att bokas. Måste vänta till november eller början av december tidigast 6månader innan kan vi boka den. Hur går det för dig då?

• junibrud2006

Nu har jag provat klänningar i helgen. Tittade på en begagnad som en tjej ville sälja som verkligen var jättefin. Trodde den skulle vara liten eftersom semestern inneburit ett antal extra kilon, men den satt faktiskt perfekt över midjan. Däremot var den lite väl trång över bysten vilket kanske är lite värre att "få bort" till bröllopet! Men jag har nog hittat en bra modell i alla fall vilket känns skönt. Ska runt lite mer nästa vecka tänkte jag och se vad som finns hemma i stan också.

Kul att vi är så många som inte insett att det var pingst förrän allt var bokat!

• Limegirl

Njaa...vi har inte kommit så långt. Två kyrkor är bokade eller en är helt bokad och den vi helst vill ha fick man bara preliminärboka. Festlokal är oxå bokad och fotograf likaså.

Jag har funderat på att sy upp klänningen i Kina men vet inte om jag vågar. Jag ska först gå och kolla på KIK, älskar deras klänningar. Får se vad budgeten räcker till.

• junibrud2006

Jo, det är ju det där med budgeten... Får väl se hur det blir. Håller med dig att Kiks har jättefina klänningar!

• Akkidakki

Halloj! E de många som har bokat fotograf redan? Bör man göra de e de nån som vet...tycker de känns lite tidigt men de e de kanske inte...

Junibrud2006:

Satt den modellen bra från nixa? Eller hitta du nån annan? Kul å prova kläningar... Blev inget i helgen så vi får väl se om ja kan ta min premiärtur nu till helgen ist...

• junibrud2006

Jag har bokat fotograf. Visste vilka vi ville ha så då var det lika bra att fixa det. Jag var dock ganska tidigt ute, men det gick bra iaf. Skönt att ha det klart om inte annat!

Den klänning jag provade begagnad var helt perfekt - om bara storleken varit rätt. Nu var den lagom (alltså förhoppningsvis för stor till den 3 juni) i midja och över höfter, men alldeles för tight över bysten (vilket är värre). Jag tänkte dock kolla här i stan vad de tar för den modellen samt prova några andra liknande. Kul att vara igång iaf!

• Akkidakki

Ja vet oxå vilken fotograf ja vill ha så de e kanske lika bra och ringa imorgon då så ingen annan snor han... Ska ni fotas innan eller efter vigseln? Funderar på vilket som är bäst...

• junibrud2006

Vi ska fotas innan. Det var fotografen själv som föreslog det och jag tror att det kan vara bra. Då är smink och hår fräscht, inget ris i håret etc. Hon bokade in oss klockan 13 och vi gifter oss 14.30. Fotograferingen skulle ta cirka en timme.

Svar på tråden 3 Juni 2006