• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • junibrud2006

Kom på några saker på en gång:
    Färgtema (vitt, purpur, sommargrönt)
    Marskalk, tärna och toastmadame utsedda
    Tärnkläder fixade

• junibrud2006

Plus att jag ska hämta vigselringen nästa vecka. Har ju sett den och provat, men nu ska den få komma "hem"!

• junibrud2006

Usch vad jag babblar...

• Markusbrud

Härligt med babbel.
    Det jag har klart är inte så mycket men;
    kyrkan är bokad, lokalen också. Gästlistan som gått som klart men det kanske dyker upp några fler som jag ABSOLUT måste ha med på vår stora dag!
    Fotografering och filmning är fixat, musik i kyrkan börjar bli klart. Meny och vin fixat, dock ej tårtaan än, men jag vet vem som ska göra den... Sen är färgtemat och dekorationerna klara i mitt huvud, liksom inbjudningarna och program.
    Toastmaster är informerad och planerar för fullt! Bestman och tärna utsedd och ombedd. Föräldrar är självklart involverade och vi har fått löfte om pengahjälp...

Mitt problem just nu är att vi står i valet och kvalet över vad som är mest värt. Samtidigt som man vill ha en ROLIG fest så vill jag ha en FIIIIN ring och resa på en lyxig resa. Men någon stans verkar det som vi måste spara =(
    Dessutom vill vi köpa hus nästa sommar och det kostar också lite pengar, phu.
    Gud va trist det är att pengar ska vara ett problem!

Men men, min tanke är att festen ska bli HULERIUS och att jag ska ha en MAGNIFIK ring. och det får väl kosta då.
    I morgon kasnke jag tänker annorlunda...
    kram

• Akkidakki

Japp allting kostar, men det är ju bara en gång man gifter sig!! Och hus kostar. Köpte vårt i februari och ALLT kostar mer än man tänkt sig när man renoverar. Och köper man ett äldre hus och inte bygger nytt så får man tydligen räkna med att saker behöver lagas eller bytas ut

Mina föräldrar betalar för festen och ev lite mer så vi ska nog kunna fixa till en lyxig resa ändå... Bara de att ja e jämt så snål innan ja väl kommer på att de fixar sig alltid till slut ändå... Då shoppar ja loss!!

Jo en liten fråga till er bara... När tänker ni åka iväg på resan? Ja ville resa redan dagen efter men många rekommenderar mig att vänta tills Tisdagen så man hinner smälta allt och packa upp alla presenterna... Får givetvis kolla när flyget går, men kan va kul och höra hur ni tänker...

Snart e de desperate housewives Veckans höjdpunkt!! Så får man se Kommisionen på DVD sen... jobbigt när det går samtidigt!!

Tjing!!

• junibrud2006

Jag tror vår resa går på onsdagen veckan efter. Känns ganska lagom. Får lite tid att landa och så efteråt också.

• Markusbrud

Hej
    Vi tänkte nog åka på en kortare resa direkt efter, kanske på måndagen. Jag skulle vilja åka till Capri, Garda, Como eller Secilien. Sen tänkte vi åka till Usa lite senare. Vi vill åka till New York, hyra en bil och sedan köra ner till Florida eller dyl. Men det får bli i juli tror jag...

• Victory

Usch, just nu går det inte alls bra i vårt planerande. Måste bara få skriva av mig. Det känns inte som om vi kommer någonvart. Vi är på jakt efter en festlokal och har bokat en men den blir förmodligen för liten. SÅ vi försöker hitta något annat. Problemet är att i den lilla stad vi bor i finns det inte så mycket bra festlokaler att välja på. Och jag är trött på att ringa runt och fråga. Det känns också som att jag får göra allt. Min blivande vill gärna vara med och planera men att göra det praktiska som att ringa runt och kolla upp saker får alltid jag göra. Har också bett om offert från en restaurang som gör catering men får inget svar. Så just nu känns allting bara jobbigt. Vill så gärna komma vidare, just nu är det inget roligt!

• junibrud2006

Victory -Usch vad trist. Din sambo borde väl kunna ta något samtal iaf? Eller kanske gå direkt till restaurangen och fråga?

Själv har jag fått problem med min mor. Hon har inte brytt sig särskilt mycket under planeringen så här långt trots att jag försökt få henne delaktig genom att fråga om hon vill med och titta på lokal, klänning etc. Istället har hon mest kommit med bitska kommentarer och klagomål över val av festlokal, att vi inte kan ha kavajbröllop när jag har lång klänning etc. Pappa är mer positiv och inne på vår linje. Tycker väl att det är vårt bröllop vilket det även är...
    Nu är vi nästan klara med all planering för festen (iaf i det stora hela) och då får mamma för sig att vara med och vill ändra allt eftersom "hon kan betala i så fall". Nu har jag och min sambo dock pratat igenom allt och eftersom vi budgeterat för festen och ligger inom budget så kör vi på egen hand även om det kommer bli lite gnäll. Ska ta det med mamma ikväll. Kan bli spännande. Men jag tror att det enda sättet att slippa mer klagomål och sura påhopp är att säga att vi betalar själva och fixar som vi vill. Trist att det ska behöva vara så här, men manmmor är väl mammor...

• Victory

Junibrud2006:
    Jaa, varför kan de inte bara vara glada och acceptera att det är BRUDPARETS dag och inte deras! Men om ni betalar själva kan de ju i alla fall inte säga nåt!

Själva har vi inte berättat än för våra föräldrar men ska snart göra det. Ska bli spännande att se mammas reaktion, tidigare har hon inte visat så stor entusiasm inför vårt förhållande (t.ex. när vi flyttade ihop) så jag undrar lite hur hon kommer att reagera över det här. Men jag tror nog att hon kommer att bli glad.

Lycka till med din mamma ikväll!

Svar på tråden 3 Juni 2006