• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • junibrud2006

Hur går det för er alla??! Jag har just insett att vårt lilla bröllop med 40-talet gäster numera har en inbjudningslista på 78 personer... Nåja...! Och så är det på gång med frisör. Pratade med min frissa när jag var där idag så var det inget extremt speciellt för henne den helgen så skulle det gå bra. Får besked i dagarna. Skönt!

• Sanasol

Edsåsen, Junibrud 2006 tipsade om dig eftersom du ska gifta dig i närheten av Åre. Vi har tänkt att boka Åre gamla kyrka för vårt bröllop 2007 07 07 och letar nu för fullt eftter en passande festlokal. Har du något tips på en bra lokal för ca 50 personer där man får ha med sig egen mat och dryck?

Skulle vara väldigt tacksam för din hjälp..!
    // S

• Akkidakki

Inte kommit så mycket längre... Detta e vad ja har fixat:

*Kyrka
    *Lokal
    *Frisör
    *Fotograf
    *Tärna & Bestman bestämt och frågat
    *Klänning köpt
    *Inbjudningar gjort klart mall, ev lite fin justeringar
    *Band nästan bokat, kompis som ska spela, han skulle bara kolla med resten av bandet.

Just nu sitter vi och klurar på resan. Vi vill till Västindien, men sen e de mycke pengar för bara en vecka, men man gör ju bara en sån här resa en gång i livet (förhoppningsvis)...

E så kluvna...har nämligen inte rest så mycke så vi har ju mycke och utforska i världen... Vi får se... 2:a alternativet är just nu Grekland...

Nä nu får ja nog fortsätta jobb!! Kram

• Bröllopstokiig

Sanasol_ :
    Det beror lite på...om ni kan tänka er att vara utanför Åre eller om det ska vara i Åre...
    I Åre tror jag att du skulle kunna höra med Åregranen Tel. 0647-515 60
    Eller hembygdsgården...vet inte nummer...
    Ska fundera lite till...
    I Duved (8 km från Åre) kan du pröva med Hotell Mullfjället tel. 0647 - 200 04 eller Fjällporten tel 0647-200 10,
    070-790 65 31 www.fjallporten.se/
    Annars kan du kika på are.cc så kanske du kan få några tips där med...
    Åh...kom på ett ställe till i Åre...Ladan, det är de som har Zytt som har en lada nere på Årestrand som festlokal... På Zytt är det tel 0647-513 13.
    Hör av dig igen om du behöver mer hjälp jag bor ju här i Åre...
    Må så gott...

• Sanasol

Är detta lokaler dit man får ta med egen mat och dryck?? Tack så mycket för dina tips...!

• Liten med Mindre

Akkidakki:

När vi tittade på dykresa till karibien i våras så höll vi på att boka Tobago. Det ska tydligen vara en av de billigare öarna i regionen (allt är relativt). Det verkar fint i alla fall.

Men vi kom fram till att Filippinerna var ännu billigare (och bättre dykning).

Jag är själv kluven över resa. Just sommaren är ju så vacker hemma, men någonstans vill jag ju åka förstås.

• Sanasol

Edsåsen > Detta är lokaler i Åretrakten som jag hittat på bygdegårdarnas riksförbund:

Ocke , Underåker och Vassnäs. Har du någon koll på dessa lokaler? Närhet till kyrkan m.m?

• junibrud2006

Svårt det där med resa. Vi har ju bestämt oss iaf, men måste ner och kolla den slutgiltiga prislappen. Det är ju tyvärr inte helt gratis.

• Markusbrud

Hallå!
    Sitter här på jobbet och känner mig allmänt pirrig och upp i varv. Känner ni er också stressade hela tiden över att ni faktiskt måste ta och bestämma allt snart?
    Jag har planerat och planerat och planerat, men plötsligt börjar det kännas bråttom!!!!
    Jag håller just på och fnular på klänning, inbjudningar och musik. Vad ska ni ha för klädsel?
    Tjing tjing!

• junibrud2006

Jag börjar känna mig ganska lugn underligt nog. Det mesta är färdigbokat och klart. Måste beställa blommor och tårta, men det är jun ingen brådska känns det som. Nu håller jag mer på med detaljer som ballonger, ris och annat skoj!

Här finns en bild på min klänning, min har dock lite guld också i broderierna.
    www.brollopstorget.se/Annonser/

Klart listan:
    Klänning
    Inbjudningskort
    Adresser
    Brudgumskläder
    Meny
    Festlokal
    Kyrka
    Destination för bröllopsresa
    Hotellnatt
    2 fotografer bokade
    Band till festen
    Hemsida på gång
    Frisör

Och säkert något mer som jag glömt just nu... Planeringsfreak?! Kanske lite...

Svar på tråden 3 Juni 2006