• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • junibrud2006

Det kan ju få komma en droppe då för sakens skull. Men bara en! Och har man sett de senaste årens pingsthelger har det ju faktiskt varit bra väder. Dock bör väl sägas att pingsten var en helg tidigare i år och helgen efter regnade bort fullständigt. Men men. Det finns ju alltid paraplyer!

Var ska ni andra gifta er? Nyfiken..!

• Akkidakki

I östra kärrstorps kyrka (skåne). Själv då? Kommit lång i planeringen junibrud2006?

• junibrud2006

Vi gifter oss i Badelunda Kyrka i Västerås.

Klart är:
    Kyrka
    Fotograf
    Festlokal

På gång är:
    Inbjudningskort (fick färgskisserna igår och de är verkligen snygga!)
    Klänning (ska prova en del i helgen)
    Kläder till honom (han har iaf bestämt vad han vill ha vilket är ett steg på vägen..!)
    Mat
    Bröllopsresa

Och allt annat som ska fixas...!

• Akkidakki

next: Kommer du från västerås? Beställer ni kort från tryckeri eller gör ni själva? Håller på å försöka få ihop egna inbjudningskort, men går väl så där... dom man ser på bild som e hemmagjorda ser en aning bättre ut... funderar på tryckeri men e inte de dyrt? Har ni nåt färgtema? Vi kör på "äppelgönt" och "krämvit"... Funderar ni på å åka på bröllopsresa direkt. Vi funderar på de... Tänkte ev fira bröllopsnatten på ett hotell i malmö och sen åka från kasterup på söndagen...

• junibrud2006

Jag beställer korten. Kan mycket väl göra dem själv eftersom jag håller på med redigering och layout på jobbet, men känns skönt att någon annan gör det. Annars är det dessutom så lätt att låsa sig och få idétorka! Det lutar åt att jag ska beställa av en tjej i Jämtland som har skickat sex skisser utifrån vårt färgtema. Då tar hon cirka 18 kronor per kort (komplett med allt) för arbete och material. Beställer jag mer blir det billigare. Visst att det kostar, men det rör sig för min del om cirka 30 kort så det blir bara runt 600 kronor ändå. Och de var verkligen fina...!

• junibrud2006

Jag kommer förresten från Västerås precis som min M2B...

• Akkidakki

jaha.. hur kommer de sig att ni hamna i hörby av alla ställen då?

• junibrud2006

Menar du mig? Jag ska inte till Hörby vad jag vet...?!

• Akkidakki

oj helt väck... blandar ihop forumen... skyller på att ja inte mår bra.. hemma från jobbet så de har väl slagit slint... Sorry!!! Tar en ny fråga då.. va har ni för färger??

• junibrud2006

Vi ska ha plommonlila (alltså lite mer intensiv lila än exempelvis syrén) och vitt med inslag av ljust vårgrönt.

Svar på tråden 3 Juni 2006