Tyvärr hann vi inte titta på den där kyrkan vid sjön som vi hade hoppats, hittade en annan fin istället som vi kan tänka oss. Men vi ska titta på den vid sjön också så fort tillfälle ges, lite svårt bara när man inte bor i den stad man ska gifta sig (30 mil bort)...
Jag har inte gjort några inbjudningskort klara ännu, bara provat att göra tryck. Köpte färg på en leksaksaffär, sån där som man målar bilmodeller med, en liten burk kostade 15 kr och den verkar jättedryg. Så fort jag har nåt som är mer färdigt ska jag försöka fixa kort.
Ja, det är kanske värt att släpa på två stolar, eller snarare delegera det till någon som har en minut över... Jag tror det kan bli fint i alla fall, att ha samma överdrag på stolarna som tyget på brodet. Det ska vara lite överdåd när det är bröllop!
Vi berättade för våra föräldrar och syskon i helgen att vi ska gifta oss och de blev jätteglada! Det var så himla kul!! Min pappa ringde på måndagen och meddelade att han hade talet klart och att han inte kunnat tänka på nåt annat än giftermålet på flera dagar!
Om du ska torka lime/apelsin och göra något med kanelstång så tänker jag mig att man har ett fat med låg kant (finns fyrkantiga vita på IKEA t ex) och vita blockljus i och så torkad frukt och kanel strött på fatet. Jag är dock ganska säker på att färgen på limen blir mörkare och "dovare", den tappar sin krispipghet liksom, och den krispiga färgen är ju det som är så härligt med lime! Jag skulle föreslå att torka apelsin istället och ha med kanelstång på faten och sen ha glasskålar med vatten, limeskivor och flytljus i. Om du vill fånga upp den orange färgen i vattenarrangemangen också så kan du ha i såna där pytteapelsiner (heter de kumquats?) så blir det en rolig effekt med storleksskillnaden. Annars har IKEA orange flytljus också.
Sittplats på två ställen låter som en kul idé men kanske lite opraktiskt och förvirrande. När ska man byta?
Hur gick det med den där golfklubben?
Hittade en mycket bra erbjudande från en cateringfirma i Uppsala som jag vet har jättefräsch mat, höstbuffé för 150 kr/pers istället för 200 kr om man bokade före ett visst datum i september. Nu är jag visserligen ett år tidig, men om de har det erbjudandet nästa år också så blir jag glad!