• Pixelina

Oktober 2006

Några fler som ska gifta sig i oktober 2006?

Vi är redan gifta, men ska ställa till med en pampig kyrklig välsignelse och en stor fest för 50- 100 pers. Detta ska ske den 13.oktober 2006. Många har undrar varför vi ska fira just den 13.oktober - det är ju en fredag.. och alla vet vi vad det sägs om en fredag den 13.

Vi gick på vår första dejt den 13.oktober 2000. Dejten var helt underbar och nu vill vi sluta ringen med att ha vår underbara RIKTIGA "bröllopsdag" på den dagen som betyder oss mest. 13 är ett tal som fört med sig mycket tur i vårt förhållande. Och fredag är den dagen i veckan som vi bägge två älskar mest. Kan det bli mer perfekt?

Vore roligt att höra hur långt ni andra oktober-brudar har kommit i er planering osv.

• Svar på tråden Oktober 2006
  • aircondition

Ängla:
    Jag fick en dotter för 3 år sedan och har fortfarande 3-4 kg kvar. Undrar hur det ska gå??
    Vigsel och middag blir på ett ställe. På kvällen har vi hyrt ett stort ställe för festen.

• okt2006

Jag förstår vad du menar med monogrammet Ängla och eftersom du har turen att ha en AD som fixar så bllir det garanterat bra. Hon vet ju precis hur saker och ting ska komponeras för att bli snyggt och läsbart.

Jag tror det kan bli snyggt med limeskivor i dina ljusarrangemang. En låg skål med vita flytljus, limeskivor och några rosa rosor - snyggt!

Runt servetterna kan man knya sidenband i någon av de färgerna du har valt och sen kan man sticka ner ett löv. Antingan tar man ett sidenband som är lite bredare, typ 3 cm eller så tar man två smala, ca 5 mm i olika färger t ex ljusrosa och vinrött. Bladet som du sticker ner bakom behöver ju inte vara orange/gult, det finns ju blad som skiftar i vinrött/lila också.

Jag fick en ny idé idag gällande inbjudningskorten. Jag såg i en tidning att de hade målat färg på ett löv och gjort avtryck på kortets framsida. Tänker att man kanske kan göra det med guldfärg? Ska nog prova någon dag, kan hända att det är jättesvårt att få snyggt.

Det som kändes bra med kyrkan vi gillar är att det är en lönnallé som leder upp till porten och den kommer att skifta i vackra höstfärger! Sen var kyrkan väldigt lagom stor också, man vill inte att den ska vara för stor så den känns tom. Här finn en gammal och ganska tråkig bild på kyrkan (allén finns inte med):
    www.svenskakyrkan.se/vattholma/Arentf/a_kyrka.html

Golfklubb låter tjusigt och lite amerikansk filmstjärna sådär! Hoppas det funkar med det stället!

• okt2006

Jag har förresten funderingar på att markera våra (brudparets) sittplatser med ett tygstycke i annan färg över den vita duken. Har hittat detta på IKEA:
    www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=46981&langId=-11&parentCats=10119*10342

Den finns ju i ljusgrön också som du kanske ser. Har ni tänkt att ha sån där blombåge?

• Ängla

Aircondition. bara 3-5 kg, då skulle jag va glad

Okt 2006 - tack för tipsen om dukning, några grejer där kommer vi nog använda oss av. Att jag inte tänkt själv på det där med lime..

Nån som vet om limeskivor håller sig i vattnet utan "ludda" sig? Det är ju iofs verklig lätt att kolla det..

okt2006- Jättefint med den där stolsdekorationen, den stjäl jag gärna med... Synd att de inte hade nån färg i vårt tema på Ikea men det kan ju hinna ändras tills dess plus att man ju kan kolla i andra affärer. annars funkar kanske röd eller guld eller nåt. Det låter helt fantastiskt fint med den där lönnallén, nån sån kyrka har nog inte vi sett i alla fall! När kan ni boka den?
    Dina förslag på lövigfa kort låter jättefint, sen när du gjort ett prov kanske man kan få kika på resultatet!

Oj måste rusa.. återkommer...

• Ängla

Förresten vi hade inte tänkt ha blombåge (tycker den känns i vägen), men så var vi på ett bröllop där de fäst bågen bakom burdparet på v'äggen, jättefint (och den störd einte) så nu funderar vi lite men nja jag tror det blir mycket knep & knåp och kanske rätt dyrt... Har läst lite föslag här på FL på alternativ utsmyckning istället för blomnsterbåge..

Ska ni ha båge?

• okt2006

Ängla:
    Tyget från IKEA var visserligen inte tänkt att ha på stolarna, utan på bordet, men nu gav du mig en ny idé...

Jag tror att man bör lägga limen i vattnet samma dag, har för mig att de kan bli lite urvattnade och slajmiga om de ligger för länge, typ om man har gjort en tillbringare med bordsvatten och har limeskivor i så brukar det kunna bli så.

Nä, vi har inte tänkt att ha blombåge. Jag tycker ärligt talat inte att det är särskilt fint och precis som du skrev så blir det lite avskiljande. Onödiga pengar och jobb också tycker jag. Och så ska den fraktas av någon som inte redan har full bil osv. Nä, det blir nog ingen blombåge för oss. Det finns en tråd om vad man kan ha istället för blombåge här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-24/m1236825.html
    Jag tycker förslaget om att ha annorlunda stolar till brudparet är bra också, skulle vilja ha ett par med lite högra klädd rygg. Men det är ju inte så att jag tänker släpa med mig några om det inte finns i lokalen...

Vi ska titta på lite fler kyrkor innan vi bokar någon. Bl.a. en som ligger vid Mälaren (ööh.. tror jag. Något vatten i alla fall ). Där finns också en bygdegård som ligger vid vattnet.

Japp, rapporterar vidare om hur det gått med lövtrycket. Tänkte köpa grejer i helgen.

• Ängla

Puff igen!

Jag har vart borta från BT ett tag, inte i närheten av internet...

Det har inte hänt så mycket här!

Hörs snart igen!

• okt2006

Vaddå inte hänt?? Jagh ar väntat på reaktion från dig innan jag skriver igen!

Kan meddela att jag gjort provtryck med guldfärg på löv och det blev skitbra så nu blir det nog till att göra trycken klara innan löven ruttnar på marken!

• Ängla

Oj förlåt okt2006, jag trodde att jag hade svarat, sorry.. Har varit utan bredband i snart två veckor men NU funkar det!
    Återkommer i morn för jag är helt slut.

jag funderar förresten på om man inte kan torka lime, så som man torkar apelsinskivor, ser npåt framför mig med kanelstänger eller nåt.. Alltså har en sån bild i huvet att jag sett nåt sånt, inte säkert vi kommer duka så..

Svar på tråden Oktober 2006