okt2006
Nu borde jag egentligen göra annat men jag kan inte låta bli att drömma mig bort..
Jo, trycksakerna är vädligt viktig för mig, och att de går in i temat. Är trycksakerna på ett visst sätt måste dukningen vara det också. Jag har en kompis som är AD som lovat göra inbjudningarna och jag hoppas hon även gör de andra trycksakerna som hör dagen till. Ett bra tag har jag funderat på om det inte vore fint att be henne göra ett monogram. jag ser det framför mig, inte i traditionellt svart, utan i lime,rosa och orange på cremefärgat papper/kartong (monogrammet kommer vara ganska litet på framsidan), i själva inbjudan ska texten vara svart på silkesliknande papper, eventuellt kan jag tänka mig att att momogrammet återkommer inuti inbjudan, som större dimmad i bakgrunden med den vanliga texten på. Oj vad svårt det var att förklara... Då dyker det färglada monogrammet upp på vigselprogramm/festprogramm, meny och placeringskort. Dukar och servetter vill jag nog ska vara vita eller krämfärgade. Ja porslin & glas har man ju inte så mycket inverkan på men jag hoppas såklart det är fint. Sen vill jag ha låga bordsdekortationer och mycket ljus. Det kommer bli varmt puhhhh. Jag tänker mig riktigt låga vaser, mer som fat med kant kanske, i glas, både fyrkanta, runda & ovala funkar. I vasen ska det finnas vatten, flytande ljus (vita och i de tre färgerna) samt några blommor (rosor eller nåt) i de tre färgerna rosa, lime, orange. Alla fat behöver inte ha alla färger, kanske är ett fat lime/vitt ett annat rosa/vitt etc.
Jaha var kommer då löven in i bilden, jag menar det är ju ändå ett höstbröllop? Kanske kan man göra placeringen i löv i de tre färgerna, men samtidigt ser jag en ett tradionellt placeringskort med monogrammet framför mig. (med traditionellt menar jag ett vanligt tjockar papper klippt som en fyrkant eller nåt och vikt på mitten stående upp med namnet på ena sidan). Jag har för mig att det fanns några "girlanger" på din fina sida (galore nånting) i ca de färger jag är ute efter. Kanske har man några såna & lägger på borden eller "hänger på väggen", det får inte bli för mycket bara. Sen fanns det ju de där pyttelöven med. Nu kom jag på en grej, kanske kan man göra "servettringar" av tygband (alltså knyta runt) och sen fästa ett litet löv mitt på på nåt sätt? Hm, jag vet att jag vill ha med hösttema på nåt sätt, så kom gärna med förslag hur. Kanske kan man plocka höstlöv och lägga i vaserna, men det blir ju inte exakt de färger jag tänkt mig i såna fall..
Åsikter någon?
(hoppas ni inte hunnit somna..)