• Pixelina

Oktober 2006

Några fler som ska gifta sig i oktober 2006?

Vi är redan gifta, men ska ställa till med en pampig kyrklig välsignelse och en stor fest för 50- 100 pers. Detta ska ske den 13.oktober 2006. Många har undrar varför vi ska fira just den 13.oktober - det är ju en fredag.. och alla vet vi vad det sägs om en fredag den 13.

Vi gick på vår första dejt den 13.oktober 2000. Dejten var helt underbar och nu vill vi sluta ringen med att ha vår underbara RIKTIGA "bröllopsdag" på den dagen som betyder oss mest. 13 är ett tal som fört med sig mycket tur i vårt förhållande. Och fredag är den dagen i veckan som vi bägge två älskar mest. Kan det bli mer perfekt?

Vore roligt att höra hur långt ni andra oktober-brudar har kommit i er planering osv.

• Svar på tråden Oktober 2006
  • Ängla

Vad lustigt det blir nästan 5 år för oss med, hm skumt.. vad tiden går alltså!

Anna25 välkommen till tråden. Du jag tror det är helt ok att hitta rätt i förtsa butiken!! Vet två tjejer osm hittade rätt med första klänningen, de tyckte det var underbart! Sen vet jag de som tittade i 10 & inte var nöjda... Grattis till dig om du redan hittat din drömklänning! Själv kan jag inte prov ännu, fick baby i våras & har minst 12 kg att gå ner gärna mer...

Hur går det med planeringen tjejer? Vi har vart & kollat på 4 festvåningar men ingen är helt 100, alltid nåt som inte stämmer helt & ändå är vi inte jättekräsna. Det bästa stället ligger en bra bit från stan men det får man ju leva med MEN de ska göra en omfattande renovering & vet inte när de bli klart trologtvis till nästa sommar men hur mycket is i magen kommer man kunna ha? jag = ingen is i magenmänniska...
    Annars är det underbart, en herrgård vid vattnet, vettiga kuvertpriser, spa till gästerna & dessutom övernattning till de 70% som kommer utifrån...
    Sen ringde jag ett annat ställe & fick ett urdåligt bemötande men det kan jag berätta om en annan dag för nu är jag helt slut!
    kram på er oktober 06 brudar!

Okt2006, förresten, du har tappat ?.
    hihi vad bra tycker jag!

• Fröken_06

Oj, jag blir tokstressad när ni berättar vad ni redan har gjort, den enda jag ens har funderat på så länge är gästlistan som vi gjorde tillsammans och var vi ska gifta oss.
    Jag är i vanliga fall en riktig liten planerare, men har inte ens börjat. Man kanske känner sig mer pressad att börja planera efter man har berättat för alla att man ska gifta sig?
    Hur är det med er tjejer, har ni berättat för släkten att ni ska gifta er??
    Är dom glada och intresserade av planeringen?

Vi ska berätta för släkten runt jul eller så, vi tycker båda att det är lite för långt innan att berätta nu.
    Det enda jag bryr mig om just nu är att JAG vet, det gör mig tillräckligt glad.

• okt2006

Vi ska berätta för våra föräldrar den 1 oktober, då är det ca ett år kvar. Då kommer syskonen också at få veta. Men sen blir det nog inte fler som får veta förrän inbjudningarna kommer. Bestman och toastmasters tillfrågas innan förstås.

Jag tycker det är så himla roligt att planera och kommer att ha så himla mycket att göra nästa sommar, så jag vill göra så mycket som möjligt innan dess.

Får man fråga er vad ni har för budgetar?

• Ängla

Hallå tjejer hur går det med planeringen?
    Är du nöjd med din nya bröllopspärm okt2006? Har fortfarande mitt i en plastmapp...

Har ni kollat in några ställen? Vi har kollat 6 ställen nu men är inte helt nöjda med nåt. Det bästa hitills har inget bra rum att ha välkomstdrinken i, men vi funderar på att hyra ett annat trevligt ställe att ta drinken på innan..

Tänk snart är det bara ett år kvar, det sägs ju att man ska boa minst ett år innan, men det borde väl inte gälla i oktober utan mer maj-september, eller vad tror ni?

• Ängla

boka menar jag, inte boa...

• okt2006

Jag tror (och hoppas) att det mest gäller om man gifter sig under "högsäsong". Men som min blivande sa - det räcker ju med att ETT annat par vill gifta sig just den lördagen i just den kyrkan så faller ju allt.

Vi ska kolla på lite fler kyrkor och festlokaler den 1 oktober och sen försöka boka något.

Min pärm har varit undangömd några dagar eftersom vi haft besök (hemligt, hemligt) men jag är fortfarande nöjd med den!

På sidan som jag tipsade om tidigare, balloonsgalore, så har jag hittat jättefina band med guld/kopparfärgade löv på. Jag tänker köpa såna och knyta runt servetterna. Vi tänker köpa lite tjockare pappersservetter i vitt och jag tror det blir jättefint! Banden finns i två tjocklekar, bild finns här:
    www.balloons-galore.net/pd_20_yards.cfm

Jag har upptäckt att det är säsong för min favvo-blomma dahlia på hösten, så jag hoppas att det är bra pris på den då!

• Ängla

okt2006, å vilka fina band ni kommer ha på servetterna, fanns de bara i grönt? Hade kunnat tänkt mig gul eller orange..

Dahlia, känner igen namnet men är inte säker på hur den ser ut, kan du länka nån bild vid tillfälle (skulle kunna ge mig ut & söka men måste plugga istället...)

• okt2006

Dahlior finns i många olika färger och formar, här är en vacker färg:
    www.evergreenarboretum.com/Gardens/Dahlia/orange%20dahlia%20(2).jpg

och här är en läcker form:
    www.evergreenarboretum.com/Gardens/Dahlia/purple%20dahlia%20(2).jpg

de här är också häftiga:
    www.tellmewhereonearth.com/images/mvc-436s.jpg

www.beddingplants.com.au/flowers/list/flow_df.htm

en bit ner på den här sidan finns en helt fantastisk bild!
    www.superherodesigns.com/journal/archives/2003_07.html

Har du funderat nåt på blommor? Jag gillar ranunkel också. Och hjärtan på tråd. Får se om man kan få ihop nåt av det (inte jag alltså utan floristen )

Jag tror att banden inte kommer att se så gröna ut, bandet är dubbelvikt och man kan se att några löv avtecknar sig igenom, så det är nog ganska transparent. Om det har en gröntonad nyans gör mig inget, tror det kan bli snyggt ändå. Jag blev kär när jag såg dem så det blir definitivt ett köp för oss!

• Ängla

okt2006, JÄTTEFIN var den sista blomman! De andra 2 jag kunde se var också fina.. Tyvärr funkade inte de två första länkarna, testa igen?

Jo tror säkert det gröna blir jättefint, tycker absolut inte att det gör nåt att det gröna syns men tror vårt färgtema kommer vara typ lime, ljuscerise & orange, då känns det kanske dumt att blanda in ytterliggare en färg, just vid dukningen.

När det gäller buketten kommer jag ha all sköns färger. Vill bara ha rosor så stora som möjligt, gärna engelska, i en enkel bukett. Möjligtvis lite hjärta på tråd som hänger ner. Jag vill inte ha en sån organiserad "boll" utan en mer "vildvuxen" bukett. Färgerna ska vara orange/aprikos, ceriserosa, limegult/eller liknande, creme, vinrött & kanske nåt mer. I min fantasi ser den ut så här. Har en bild nbånstans (tror det var du som länkade till den) men om du har koll på rosbuketter som låter som denna får du ju gärna länka!

Svar på tråden Oktober 2006