• Pixelina

Oktober 2006

Några fler som ska gifta sig i oktober 2006?

Vi är redan gifta, men ska ställa till med en pampig kyrklig välsignelse och en stor fest för 50- 100 pers. Detta ska ske den 13.oktober 2006. Många har undrar varför vi ska fira just den 13.oktober - det är ju en fredag.. och alla vet vi vad det sägs om en fredag den 13.

Vi gick på vår första dejt den 13.oktober 2000. Dejten var helt underbar och nu vill vi sluta ringen med att ha vår underbara RIKTIGA "bröllopsdag" på den dagen som betyder oss mest. 13 är ett tal som fört med sig mycket tur i vårt förhållande. Och fredag är den dagen i veckan som vi bägge två älskar mest. Kan det bli mer perfekt?

Vore roligt att höra hur långt ni andra oktober-brudar har kommit i er planering osv.

• Svar på tråden Oktober 2006
  • okt2006?

Återkommer naturligtvis om jag hittar fler braiga sidor!

• Ängla

Okt2006, låter jättebra! Ska kolla runt lite mer på den sidan vid tillfälle, finns nog en hel del man kan beställa där...
    Är det ok att jag skriver okt2006 & inte okt2006?, det är väl inget frågetecken längre huruvida ni ska gift er

• Ängla

Länk om dukning till höstbröllop

• okt2006?

Åh, vilken trevlig länk om höstdukning! Tack Ängla!

• Anna25

Hej,

Jag ska också gifta mig i oktober, närmare bestämt 21 oktober 2006. Vi ska gifta oss i Lund och ville bestämt ha AF:s festvåning så det är redan bokat och klart. Kyrka Bosebo på kulturen. Jag ska vara i Frankrike januari-juni som utbytesstudent så därför kommer vi att behöva planera en del innan jag åker... samtidigt är det rätt bra att komma bort, så att jag inte KAN planera hela tiden! Får för mig när jag läser era inlägg att de blivande brudgummarna inte är lite glada för att planera som vi, kanske lägger de mycket tilltro till att vi fixar...

• Anna25

Vi kommer att ha varit tillsammans 5 ½ år när vi gifter oss och det tycker jag är länge. Jag har vetat länge att han är THE ONE!

• Fröken_06

Anna25, jag och min m2b gifter oss på vår 5-års dag.
    Jag har inte bestämt mig om det är mycket eller om det är alldeles för snart.
    (är en liten velpotta)
    Men rätt känns det!

Välkommen till tråden!

• Anna25

Fröken 06: Precis: bara det känns rätt, så gör det! Velar man i all oändlighet är det ju lite konstigt också. En del gifter sig nästan direkt och det kan ju också vara rätt. Jag har nog vetat nästan från början att han är den rätte.

Var med mamma och kollade på klänningar idag och hittade flera fina. Jag måste, p.g.a. Frankrike snart bestämma mig... Det fungerade jättebra i denna lilla affär i Lund (Millansbutik), expediten var hur gullig som helst och jag provade flera fina klänningar (Nixa). Ett ställe att rekommendera! Det känns som att jag hittade flera perfekta klänningar på en gång, så eg. behöver jag inte åka till något mer ställe, men kan det verkligen vara så enkelt?

• okt2006

Vi kommer också att ha varit ihop i ganska precis 5 år. Känns helt rätt, hade kunnat gifta mig efter första året också...

Svar på tråden Oktober 2006