• Pixelina

Oktober 2006

Några fler som ska gifta sig i oktober 2006?

Vi är redan gifta, men ska ställa till med en pampig kyrklig välsignelse och en stor fest för 50- 100 pers. Detta ska ske den 13.oktober 2006. Många har undrar varför vi ska fira just den 13.oktober - det är ju en fredag.. och alla vet vi vad det sägs om en fredag den 13.

Vi gick på vår första dejt den 13.oktober 2000. Dejten var helt underbar och nu vill vi sluta ringen med att ha vår underbara RIKTIGA "bröllopsdag" på den dagen som betyder oss mest. 13 är ett tal som fört med sig mycket tur i vårt förhållande. Och fredag är den dagen i veckan som vi bägge två älskar mest. Kan det bli mer perfekt?

Vore roligt att höra hur långt ni andra oktober-brudar har kommit i er planering osv.

• Svar på tråden Oktober 2006
  • okt2006?

Fröken_06:
    jag tror inte du kommer att klara dig undan BT-beroendet, ge det att par veckor så har du kommit lika långt som jag och Ängla!

Får man fråga vart i Sverige ni bor? Eller snarare - vart ni ska gifta er?

• Fröken_06

Vi har inte bestämt så långt riktigt än.
    Det blir Västerås, min hemort i mellansverige eller på Aruba. (lr liknande)

• Ängla

Å vad underbart med västindien!
    Jag är en stockholmstjej som hamnat i Jönköping, med stor sannolikhet blr bröllopet i Jönköping med omnejd, gärna på en Herrgård, kollar runt lite. Bra mycket bättre priser här än i sthlm. Om det är det helt perfekta stället kan vi tänka oss att gifta oss nånstan mellan Jönköping & sthlm.
    Sitter med min snart 5 månaders i knät o han är inte lika road av bt som jag är så so long för denna gång, hörs säkert om nån timme

• okt2006?

Härligt med en liten knodd Ängla! Det låter härligt med ett slott, hoppas du hittar något som passar!

• Ängla

Lite uppdatering...
    Har försökt lägga bröllopet lite på åt sidan, för det är så många andra saker som ska fixas här i dagarna...

MEN vi var & fikade häromdagen hos några vänner som hyr ena flygeln på en herrgård i trakten. Kollade på deras fina bröllopsbilder från förra sommaren & att vi måste hitta några fina platser under tak, ifall vädret blir lite sämre. Vår fotograf har ingen studion i stan (det är en vän till mig). Då sa tjejen i paret att vi nog kunde få fota oss i Herrgården som visst är jättefin, speciellt en vacker sal Blev så himla glad, sen är det så himla fint runtomkring, ligger precis vid vattnet, omgärdat av kullar & dessutom en fin ekallé, alla platser passar för fotografering. Hoppas hoppas hoppas...

Hur går det för er? Har ni tittat på några ställen ännu? Hur var det?

• Ängla

oj märker jag är trött..
    Menade att jag sa till dom att vi behövde hitta några platser under tak..
    Sen så när jag frågade om ställen så menade jag till festen, fattar om ni inte börjat kolla fotoställen ännu...
    trött trött trött
    Fortsätter nån annan dag!

• okt2006?

Åh, Ängla vad jag blir avundsjuk! Det låter underbart med en ekallé om ni är utomhus och en herrgård om det är dåligt väder!

På lördag ska vi åka och kolla på några kyrkor. Har inte kommit längre än så i planeringen.

Har däremot hittat en jättebra hemsida med pysselgrejer om man ska göra egna inbjudningskort och sånt. www.balloons-galore.net/cat_autumnfall.cfm

Jag funderar på att köpa "maple leaf stickers" att försegla inbjudningen med, som dekoration på placeringskort m m. Jättebra priser men frakten är lite dyr, 13 dollar. Man får väl passa på att köpa mycket prylar så man får valuta för pengarna!

• Ängla

Oktober 2006, skrev ett inlägg redan häromdagen men pga driftstörningar så las det aldrig in..

Tack så jättemycket för den där webbsidan. JÄTTEFINA grejer, vill verklige ha de löven du tittade på och kanske en del såna "girlanger/Slingor", även om det kanske blir lite mycket. Lövjlusen såg fina ut med och lövkonfettin kan man ju ha & dela ut så kan gästerna kasta på brudparet!
    Vi kanske kan beställa tillsammans & spara på kostnaden, men åandra sidan kostar ju frakt här också, för det längsta "norr" upp vi är i är ju sthlm då och då.
    I vilket fall tror jag inte vi beställer förns i slutet av året eller så!

Nån med mer förslag på bra webbsidor?

• okt2006?

Ängla:
    Va kul att du gillade sidan, hade tänkt samma sak, om att dela på frakten alltså, vill se om du nappade på idén...

Det beror väl lite på vilka saker man tänkt beställa, om det lönar sig att skicka inom Sverige sen. Jag har också funderat på att använda lövgirlangerna, kanske till blombågen, och fylla ut med riktiga löv och rönnbärsklasar t ex. Dhade också fina tårtspadar/kniv, ett sånt där set, som var helt odekorerat och som man kan dekorera själv. Rätt billiga, runt 30-40 kr om jag inte minns fel. (finns under cake knife /server sets)

Svar på tråden Oktober 2006