• Ofelily

Någon som gift sig el. varit på bröllop i sep?

Hej!
    Har så smått börjat planera den stora dagen som blir den 16 september 2006. Nu undrar jag lite över årstiden... Jag är egentligen en riktig sommmartjej som velat ha bröllopet i juli, men eftersom min blivande är utomlands just då fick jag kompromissa lite...
    Jag vill absolut inte ha något höst-tema utan har tänkt mig färgerna rosa och vitt. Är detta helt fel så sent som i september? Skulle det passa bättre med vintrött och vitt kanske?
    Behöver man kanske en liten "jacka" över klänningen i september, då vi tänkt viga oss utomhus?

Tacksam för alla tips!!

• Svar på tråden Någon som gift sig el. varit på bröllop i sep?
  • frenchi

Hag gifter mig den 30:e juli och jag har sa kallade vinter farger benvit och vinrod.
    Klart att du kan ha rosa och vitt!!
    Du ska ju valja dom fargerna du tycker om!!

• frenchi

Tangenterna strejkar Hag = jag

• Ofelily

JO, det är klart att man ska ha de färger som man tycker bäst om, men jag tänkte bara att det kändes lite väl "somrigt" med rosa i september... Men du har nog rätt!

• Miss Sofie

Jag var pa ett brollop i september forra aret men det var i borjan av september. Dom hade rosa och jag tycker att det var jatte fint. Dom gifte sig utomhus, vid vattnet och dom hade valdigt tur med vadret det var valdigt varmt. Men manga hade sjalar med sig utifall att, sa det kan ju vara ett alternativ om du inte vill ha en jacka.

Lycka till!

• Ofelily

Vad kul att höra att någon mer haft rosa i september, då känner jag mig inte helt ensam...
    Såg förresten att jag skrivit vin-trött(!!) istället för vinrött i mitt inlägg...

• nannipanni

Hej hej!
    Vi gifter oss den 17 september och har grönt och rosa som temafärger.
    Jag tycker oxo man ska välja det man tycker om.

Lycka till!

• Lenchen

Jag gifter mig 10 september och jag ska ha ljungrosa bukett. Man kan val ha vad man vill.

• sjd

Jag tror inte du behöver vara orolig.
    September är varmare än juni nuförtiden (generellt sett) och därför tror jag inte du behöver oroa dig över att det behöver bli ett höstbröllop. I mitten på september har ju träden fortfarande kvar alla sina blad och det är ganska varmt i luften.
    Kompisar till mig gifte sig den 25 sept förra året och de hade jättefint och varmt väder på sin bröllopsdag.
    Helt klart kan ni ha vitt och rosa som era färger. :)

• Ofelily

Tack sjd.
    Det känns skönt att du varit på ett bröllop sent i september som ändå var varmt och inte höstigt.
    Och tack alla andra, nu känns det mer rätt! Man behöver bara lite peppning och ord på vägen.

• Martins flicka

Vi gifte oss i slutet av september förra året och min klänning var rosa! Hade vit brudbukett och en vit sjal över axlarna vilket räckte trots att vi fotade oss utomhus. Så jag tycker absolut du ska ha vitt och rosa - det var ju mina färger!

• lilangirl

ojdå, du är ute i god tid, vilket iof är bra! men jag gifte mej i fjol den 4/9 en underbar dag hade soligt och riktigt varmt. Jag köpte en brudklänning med sjal till så att man kunde lägga den över axlarna om det blev kallt. I blommorna använde jag mej av Gula rosor .. "spinks gold" tror jag att de hette, helt underbar gulfärg! och så hade jag tygblommor i håret (gula och ljusblåa) som var köpt här i stockholm på en fest affär. Jag tycker att ni gör rätt i att gifta er i septeber! det var en underbar månad! *´lyckoönskningar i förskott*

Svar på tråden Någon som gift sig el. varit på bröllop i sep?