Januari 2006-del 2
Varför har de stängt vårt forum???
Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?
Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.
Varför har de stängt vårt forum???
Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?
Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.
Japp, nu har det fixat sig och vi har fått till det riktigt bra med inbjudningarna. Vi har ett blått omslag och ett cremepapper inuti. Kvadratiskt. Pappret inuti blir vikt och där står själva inbjudan på "framsidan" (alltså först när man öppnar kortet) och i mittuppslaget finns en massa praktisk information, kontakt m.m. Tror att det blir jättebra! Då slipper man ha med ett extra papper med information
FÖr övrigt har vi hunnit med att gå igenom gästlistan igen...! Oups vad många det blir! Men, kommer nog att bli jätteroligt! Det har landat på 135 inkl. oss!! Hur många blir ni andra?
Vad skönt att ni fått ordning på inbjudningarna! Visst fick man mycket tips och idéer från Mich@el? Blått omslag kommer bli kanonfint! Ska ni ha något motiv på framsidan/omslagspappret? 135 pers, då blir det ett stort bröllop! Då blir det några inbjudningar att göra... Vi kommer bli 42 personer inkl oss själva (om alla kommer), det blir 23 st inbjudningar att skicka ut så det är "lindrigt".
Sitter och knåpar på inbjudan, den är väl klar i stora drag men de är en del detaljer så som exakta tider osv. som inte är riktigt klart än. Ingen panik änn, men det blir kul att få skicka dom och överraska alla!
Bara vi som gifter oss den 21:a? Vi valde det datumet för att det var min pappas födelsedag. Och så har jag alltid velat gifta mig på vintern. Är inte så mycket för "traditionella" sommarbröllop, så nu blir det mitt i vintern med vinröd och guldfärgad klänning, massor av ljus och marchaller och med en egen "knorr" på det mesta
Vi verkar bli mellan 40 och 50. Vi har satt gränsen vid så många som ryms i en buss eftersom vi ska åka runt lite och vill att alla ska kunna åka tillsammans.
Vi tänkte ha en egen stämpel på framsidan och lite pyssel, men annars blir det ingen text på hela omslaget. Stämpel och lite bakgrund blir i guld. Så, blått och guld blir genomgående teman.
Vinrött och guld är också jättefint!!! Och visst är det trevligt att kunna tända mycket ljus och marschaller
Oj, vad ni är duktiga, låter som alla har jättefina inbjudningar. Vi beställde våra i veckan, hittade fina hos designbyme som går i rätt färger. Så det blir inget pyssel för min del! Bara att skriva alla adresser..
Vi blir ungefär 125 personer, håller på att finjustera listan nu. Kommer skicka ut samtliga inbjudningar i början av september, tänkte först bara skicka tidigt till de som måsta boka flyg och hotell, men nu får det bli till alla. När skickar ni?
Vi skickar inte inbjudningarna förän i oktober. Om vi nu klarar av att hålla det hemligt så länge
Vi gifter oss 28/1.
Klänningen är på gång, mönster och tyg är inköpta. Dock hittade jag inget tyg till livet som såg ut som jag tänkt mig, så nu har jag bestämt mig för att brodera själv - hmm har jag tagit mig vatten över huvudet??? Klänningen skall sys upp av en kompis och jag skall hjälpa till lite lagom.
Vi har faktiskt vigselringen klar, enbart av den anledningen att vi specialbeställt förlovningsringarna, och guldsmeden var lite omständig att ha att göra med. Därför bestämde vi oss för att beställa alla tre ringarna på en gång.
Inbjudningarna har vi däremot inte börjat fundera på - nu inser jag att vi verkar ha gjort saker i "fel" ordning. :)
Kom just att tänka på skor! Vad ska ni ha? Funkar ju inte riktigt med vad som helst på vintern. Man kanske skulle försöka hitta ett par snygga stövlar/stövletter (heter det så?) eller svettas man ihjäl om fötterna då?
Jag har köpt ett par vita högklackade pumps... men jag tänker ha dem även om det blir mycket snö. Det är inte så mycket man är ute, en stund på kyrktrappan och gå till/från bilen. Däremot kommer jag nog ha några andra varma skor när vi fotograferar om vi är ute, hoppas på att det inte syns.
Hej tjejer!
Nu är jag tillbaka från USA och har tagit hem min klänning. Den är jättefin, men lite stor. Skall dessutom försöka gå ned minst 10 kg innan bröllopet, så den blir väl ännu större. Brudbutiken sa att det var inga problem att ta in den 3 storlekar och det är väl ungefär vad det blir. Är bara lite orolig att det inte blir bra när de syr in den... Alltid är det ngt att oroa sig för.
Fick även med mig tärn och näbbklänningarna. Tärnklänningarna hade jag inte sett i verkligheten förut, men de är fina, knäkorta med beige botten och stora mest cerise blommor på chiffong. Näbbklänningen är hellång i babyrosa med cerise band högst upp vid bysten, också i chiffong.
Skönt att ha klänningarna här hemma.
Väntar på att få inbjudningskorten som är beställda av Spira. De skall skickas ut i slutet av denna månad så det är ganska spännande också. Nu känns det som om allt klaffar.
Fick ett mail av koordinatorn och de har fått en ny limo på Aruba. Ville åka limo till restaurangen, men den som fanns funkade inte så vi fick nöja oss med en vit Mercedes. Helt ok, men den nya limon var jättefräsch och läcker så den blir det!
Som om vi inte har tillräckligt att göra och tänka på, så köpte vi katt i går. Den var ju redan tingad, men hämtades. Den är 15 v och en helig birma. Hur gullig som helst... I USA köptes det naturligtvis en massa kattgrejer. Det finns ju allt där!!