Januari 2006-del 2
Varför har de stängt vårt forum???
Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?
Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.
Varför har de stängt vårt forum???
Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?
Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.
Hejsan!
Får man hoppa in här?
Vi gifter oss också i januari, den 21:a. Alla verkar ha kommit långt i planeringen, vi har just börjat! Bokade dock kyrkan idag. Vore kul att kunna diskutera alla små detaljer med någon annan än sambon, han får lyssna alldeles tillräckligt ändå! Och ingen annan vet något än, utom vårt värdpar.
Hej Erilinn!
Välkommen hit! Var ska ni gifta er?
Erilinn
Det är bara att hoppa in! :)
Vi gifter oss i min hemby i Västerbottens inland. Till skillnad från vad jag läst om er andra hoppas jag på inte alltför mycket snö, för snö lär det finnas, och definitivt inte alltför kallt!
Vilka datum gifter ni er, och varför just då?
Vi gifter oss den 7 januari. Vi hade egentligen velat den 19e (förlovningsdagen), men det var ingen lördag... Och den 14e ville inte sambon, för han fyller den 13e, så det blev den 7e helt enkelt! (kul att fira hans 30-årsdag i Rio de Janeiro!)
Nyfiken på era datum!
Hallå!
Vi gifter oss på trettondagsafton, den 5 januari. Jag har alltid velat gifta mig när det är snö, mörkt och kallt, är ingen sommarmänniska.. Är från norrbotten, men bor i södra Sverige och vill gifta mig där jag är född och uppvuxen. Datumet har ingen speciell innebörd för oss (ännu!), men eftersom vi har så många långväga gäster och det blir en långhelg passade det perfekt!
Vi gifter oss den 7 januari Praktiskt med en långhelg! och vi ville gärna gifta oss på vintern (finns inte så många långhelger). Vet ni att det bara är fem månader kvar nu...?!
Hur går det för er? Är så himla glad idag, har hittat en cateringfrima som fixar maten för halva det pris vi fått från början!!! Så nu börjar jag snegla tillbaka på den klänning jag ville ha från början, men jag tyckte var för dyr..! Har ni alla hittat klänningen ännu?
Kram på er
Har kikat på en klänning (top & kjol) men ej provat än.
Hej alla igen, och välkommen till januaritråden Erilinn!
Beachy, du är väl i USA nu, men grattis i efterskott i alla fall!
Erilinn vi gifter oss också 7:e januari. Det är inte många andra som vet för oss heller, våra föräldrar, tärna/marskalk och värdpar. Det är jobbigt att hålla det hemligt, men min sambo vill absolut "överraska" sina vänner med ett inbjudningskort.
Har hittat en klänning men inte beställt den ännu. Var och provade många många innan jag hittade en i en annan stad som jag ville ha. Den tänkte jag dock beställa här hemma. Ska till affären på fredag och fixa allt.
Hur går det med era inbjudningskort? Hur långt har ni kommit? Det är ju inte så lång tid kvar nu innan vi får skicka ut dem (och då även göra vårt bröllop officiellt). Trollvinter, har du fått ihop det med marginalerna?
Vi var i Malmö i en affär och hittade jättefina kort där som vi köpte. Vita kvadratiska, ca 12 cm (så mina 15 cm´s marginaler rök direkt!), dubbelvikta med kuvert. Vi köpte också en liten stämpel med ett brudpar och röd embossingdyna. Sen ska vi stämpla och hälla på glitter (på utsidan) och binda ihop inlagan med rött sidenband. Så för alla som undrar hur det har gått med vårat färgtema... det är nu bytt till bara rött (och vitt då givetvis). Det blev väldigt klart när vi såg färgerna mot varandra i pappersaffären, det blev inte så fint med rött och rosa som jag hoppades på. Så, därför bara rött istället. Och alla är nöjda och glada! ;)
Ja tänk, det är bara 5 månader kvar nu! Jag längtar så himla mycket! Har ni andra börjat fundera på vigselringar ännu? När beställer man dem tro?