• Beachy

Januari 2006-del 2

Varför har de stängt vårt forum???

Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?

Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.

• Svar på tråden Januari 2006-del 2
  • Brummelisa79

Hnosse:

Har också tänkt mig en snöflinga till våra inbjudningar :)

Ja, vi får nogt leta runt lite. Hoppas man kan hitta en till ett rimligt pris.

• Lojna

Vi har en amatörfotograf som vi hittade på fotosidan.se. Hon kommer att vara med oss hela dagen! :)

• HHJ

Hej. Jag är inne en liten liten stund på semestern. Ni har varit flitiga, det är härligt att se!

Lite uppdatering om mitt evinnerliga färgtema; Jag och min älskade sambo har kommit överens om att vi ska köpa lite olika papper och jämföra färger och gemensamt bestämma vad som blir bäst ihop... så var det med den konflikten, det går bara inte att bråka med min blivande, han är så lugn och diplomatisk. Och jag är jätteglad för det, det är mest jag som stressar upp mig inne i min hjärna.

Hnosse och Brummelina, ni har ju kommit lika långt som oss andra ungefär, tror ingen här behöver stressa. Men det är nog bra att ha bokat allt som behöver bokas, så är det gjort i alla fall. Vi har inte bokat något mer än festlokal och kyrka men ska ta tag i resten efter semestern.

På tal om fotograf och priser, jag undrar också, vad är rimliga priser? Det känns som att det kan bli hur dyrt som helst, och det vill man ju inte, det finns ju så mycket andra utgifter. Lojna, vad får ni betala för amatörfotografen?

• ice13

Hallå!

Vi har bokat vår fotograf nu och det kommer att kosta 5000 kr för ett album med minst 15 bilder. Om vi tagit bilderna i studio skulle vi fått betala 3500 och ute gick ju inte som jag beklagat mig över tidigare.. Nu har vi hittat ett perfekt ställe, iofs så kostar det lite mer men det får det vara värt!

Men kostnaderna drar iväg.. Satt och filade på budgeten tidigare, redan 20000 mer än vi räknat med!

• Beachy

Fyller år i dag och sambon arbetar (sover även borta då), så nu har jag SMUGIT till datorn för jag vet att 8-åringen vill överraska med frukost på sängen och då måste man ju sova tills hon kommer. 17-åringen orkar väl inte gå upp.... Hon är för det mesta uppe i det blå och sa i går "fyller du år i morgon".

HHJ
    Bra att ni kommit en bit på väg i er kompromiss ang färgerna. Innan jag läste det så tänkte jag att ni kan ju ha mest rött och så lite rosa som accentfärg? Buketten var jättefin och passar väldigt bra på vintern. Den är inte speciellt rosa heller, utan man ser mest det röda. Lycka till i alla fall!

Jag tänker också en del på fotograf. För oss handlar det inte om vem för det sköter bröllopskoordinatorn, utan mer vilka slags bilder det blir. Tycker det är så fint med olika strandbilder, vilket jag vet att det blir, typ att paret går längre bort och buketten ligger i sanden närmare kameran etc. Vill också ha tack-kort med en bild där vi skrivit i sanden i vattenbrynet "tack" och så står vi bredvid. Läckrast av allt är nog ändå svartvita bilder där bara någon sak är i färg, tex buketten eller brudparet i ett svartvitt folkhav.

På torsdag åker jag till USA och har med mig en jättelååååång handla-lista. Såklart mest till bröllopet! Tur att barnen är med så vi får ha mycket bagage. De är bra att ha ibland.....

Vem blir inte som en bridezilla dessa dagar???? Hos oss är det inga konflikter ang bröllopsplanerna för vi har löst det bra, jag sköter planeringen (ungefär som Ela i Bröllopsfeber..!!)och rådfrågar där vi behöver vara två om beslutet. Min m2b säger att det är bra så, men en sak är han bestämd i, han vill inte ha en massa "jöns" på bröllopet. Med jöns menar han verser, sånger, konstiga cermonier etc.
    Det blir i alla fall en vers som läses upp av en nära amerikansk vän och så blir det mycket musik, men ingen "allsång".

Jättefin klänning förresten Lojna.

Oj vad jag babblar på, måste nog snart hoppa i säng igen!

• Trollvinter

Grattis på födelsedagen Beachy!! Hurra för dig

Jag sitter och funderar på om jag vågar beställa ett pannsmycke som jag har hittat på nätet... Jag har tänkt mig att ha det istället för tiara och har nu äntligen hittat ett som jag tycker är "lagom". Men, det känns lite nervigt att beställa från nätet, särskilt när det inte är särskilt billigt! Tips och råd, tack... ?

www.handwovenbands.com/to416c1-braide-tiara.htm

Vad tycker ni?!

• Trollvinter

...jag har tänkt mig det med en pärla istället för sten...

• Lojna

Beachy
    Grattis på födelsedagen! :)

HHJ
    Hoppas ni lyckas bestämma ett färgtema! Du får meddela vad det blir sen!

För vår amatörfotograf betalar vi 4000kr. Då är hon med oss hela dagen, från frisören till bröllopsvalsen. Då får vi även 40 st 10*15 bilder och 2 st 20*30 förstoringar. Sen får vi en CD med alla bilder (400-600 stycken) som vi får göra vad vi vill med. Tycker det är ett mycket bra pris! Hon har fotat bröllop förrut, så hon vet vad hon håller på med.

Vart i USA ska ni åka?? Avundsjuk! Vad blir det för bröllopsinköp?

Trollvinter
    Jag tycker det är häftigt och annorlunda med pannsmycket! Du kanske kan prova ett här hemma för att se vad du tycker om det.

Back to work...!

• Beachy

Tack så mycket allihop!

Tassade tillbaka till sängen och fick både frukost, sång och present. Inte illa när man blivit så gammal....

Pannsmycke är ganska tufft tycker jag, bara det passar med resten av kläderna. Kom inte in och såg just ditt, men skall försöka igen senare.

• Hnosse

Grattis beachy!
    Låter väldigt intressant med amatörfotografen! Var är hon ifrån? jag får gå in och titta mer på hemsidan. Vi har en vän som fotar en hel del. Tog kort på oss i vintras som jag blev himla nöjd med! så vi tänkte fråga honom om han vill fota under vigseln.

5000 har jag fått som pris också och den fotografen fotar helst ute!

Håller med din m2b beachy ingen allsång! och din tackkortsidé kanske man kan sno:) var jättebra. om det kunde vara snö på västkusten kunde man ju skriva tack i snön!

Svar på tråden Januari 2006-del 2