• Beachy

Januari 2006-del 2

Varför har de stängt vårt forum???

Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?

Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.

• Svar på tråden Januari 2006-del 2
  • HHJ

Trollvinter, vad roligt med klänningen! Det är ju då man känner att det faktiskt är på riktigt, att man snart ska bli fru.

Ice13, kul att du har hittat hit också! Jag tycker det låter som om du också har fixat mycket, framför allt de viktigaste sakerna. Vad ska du ha för klänning? Du får be Beachy om råd om bröllopsplanering på avstånd, hon är nog en fena på det.

Lojna, vad skönt att det ekonomiska är klart. Hur gör de, betalar de "bara" festen eller allt annat också? T ex fotograf, blommor, ringar, transport, hår och make, kläder etc?

Jag gjorde färdigt inbjudningskorten och vigselprogrammet igår, eller rättare sagt layouten. Jag skrev ut på vanligt vitt papper för att kolla så allt stämde, med marginaler och storlek. Jag blev jättenöjd. Än har vi ju inte bestämt papper eller färger. Och det började vi diskutera igår och var plötsligt inte ett dugg överens. Eller rättare sagt jag underskattade hans vilja att vägra rosa. Så nu har jag inget färgtema längre. Jag blev halvt knäckt (ja jag vet, patetiskt) och gick och surade resten av kvällen. Tidigt i morse vaknade jag av en mardröm att jag blev lämnad ensam vid altaret, att han ångrade sig i sista stund... Hmm, jag får väl tänka över det här med färgerna en gång till, det är väl inte så viktigt egentligen. Men ändå.. Ibland undrar jag, vad är det som händer i hjärnan när man ska gifta sig, jag känner mig inte riktigt normal.

• Trollvinter

HHJ: är det lite bridezilla-fasoner som dyker upp och spökar...? Jag tror att vi alla drabbas av en släng av de bacillerna med jämna mellanrum. Men, vi får inte glömma bort det viktigaste... Det ordnar sig nog med färgtemat snart ändå (vem vet, efter lite betänketid kanske han fastnar för det rosa?).

Angående eknomin så månste jag nog snart ordentligt sätta mig och fundera. Vi har skrivit upp alla poster med en ungefärlig summa, men det känns som om vi är på väg uppåt på ganska många av dem... Inte bra Vad skönt för dig Lojna att föräldrarna ställer upp!

I morgon ska jag kolla fotograf, blommor och håruppsättning. Allt i Älvängen - ska ta en tur i "centrum". Hoppas att det blir bra!

• HHJ

Ja usch vad pinsam jag är, men det är väl mycket känslor igång när det gäller bröllopet. Hittade en brudbukett som jag tyckte var superfin och som har de färgerna:

www.eventfulflowers.com/bouquets/bouq08.shtml

Men jag tänker givetvis inte propsa på rosa eftersom han inte vill ha det, det ska ju vara något som vi gemensamt kommer fram till och som båda gillar. Jag tycker bättre om konsensus än kompromiss...

• Ringo

Hej,

Kul att Januari 2006 tråden är tillbaka. Jag tyckte väl att det har varit tyst ett tag Men alla verkar ha fullt upp.

HHJ,

vi har också precis byggt hus och flyttar in i höst. Det ska bli jättekul, men de senaste månaderna så har det varit hektiskt att få allt på plats och det kommer väl att vara likadant den närmaste tiden. Nu ska flyttkartongerna packas och sen ska nya hemmet göras iordning. Det här med bröllop har hamnat lite i skymundan för min del. Det kanske är dags att ta tag i det där med trycksaker iallafall.... inbjudningskorten ska väl skickas ut snart förmodar jag?

Vi har iallafall bestämt färger och det blir rött, rosa och silver. Det verkar vara populära färger

www.pwfoto.com/

jag bifogar en länk till Paulina Westerlind som är fotograf, kolla in bröllop JPD. De har rosblad i alla möjliga röda och rosa nyanser i dukning och buketten (mest rosa). Det blir jättefint tycker jag.

• Lojna

HHJ
    Oj, tråkigt att ni ska behöva bråka om en sådan liten sak. Hoppas det löser sig! Vilka färger vill han ha då?

Du har iaf hittat en jättefin klänning!! :)

Ja, alltid skönt när det ekonomiska löser sig. Det är ju tyvärr en tråkig bit i det hela som man helst inte vill titta alltför mycket på! De kommer att betala för allt. Men ringen vill vi betala själva, det känns lite konstigt om de skulle göra det! Och bröllopsresan betalar vi oxå själva (såklart).

På tal om ekonomi så sa en jobbarkompis till min sambo att hon jättegärna gör mitt hår och make-up, hon har jobbar med styling och kan det där. Det tackar man ju inte nej till!

Ringo
    Vi kommer att skicka ut inbjudningskorten den 7 oktober, tre månader innan. Kommer ha OSA den 7 december.

En klädesfråga (ang killarna för en gångs skull!)... min sambo ska ha frockcoat (mörk med mörkblå inslag), ser det konstigt ut om hans bestman "bara" har en svart kostym på sig..?

• Hnosse

Hej har inte skrivit här förut. Känner att jag börjar bli stressad nu... Har inte sovit ordentligt i natt. Vet liksom inte i vilken tråd jag skall börja dra. Tack och lov har jag en lugn M2B som säger "Lugn nu går vi igenom det här..." Vi gifter oss 14 januari,
    Festlokalen är bokad inklusive middag
    Kyrkan är fixad
    Klänningen håller på att ritas efter mina önksemål
    Gästlistan är i stort sett klar
    Inbjudningskorten är färdiga i huvudet
    Ringen är hittad men alldeles för dyr... (hoppas någon kan göra den billigare)
    Tärnor och bestman är utval men ej tillfrågad
    likaså tostmaster
    Vad tror ni, börjar jag få någon ordning på saker och ting eller är det dax att sätta fart?
    Vad mer måste jag ha gjort nu??
    Jag behöver stöd!!
    Kram

• Lojna

Hnosse
    Tycker inte det låter som att du behöver vara ett dugg stressad!

Vi visste inte heller riktigt i vilken ända vi skulle börja, men vi kollade den här checklistan:
    www.brollopstorget.se/Festen/planering.php
    Den är säkerligen inte komplett, men den hjälper till!

Lycka till med planeringen! :)

• Brummelisa79

Hnosse:

Vi gifter oss samma datum, 14:de januari! Vi är väl ungefär där ni är i planeringen. Vi ska visserligen endast ha middag för 25 personer...men en del planerande kräver det ändå.

Kyrka och festlokal är bokat. Har beställt klänning som kommit till butiken..ska prova den på måndag...ska bli så kul :)

Närmaste projektet nu är att hitta en fotograf. Har varit i kontakt med några...varav en inte är så pigg på att fota ute. Jag skulle gärna vilja ha några utomhusbilder (om vädret tillåter) och några inomhus. Vi får se hur det går.

Har ni tänkt nåt på hur ni ska göra med fotografering?

Tycker inte du ska stressa så mkt...det är ju iaf 5 ½ månad kvar :)

• Hnosse

Tack vad snällt av er!
    Ska andas ut och börja leta efter en stämpel med snöflinga på. Har någon sett nån, har sett nån tråd om det men fick inte riktigt kläm på om det fanns några...

Brummelisa: har kollat lite på fotograf men har inte fått någon riktig koll på vad som är ett rimligt pris. Vi ska dessutom gifta oss i Varberg så jag är osäker på om det kostar mer om man vill ta ner någon från Göteborg. Jag vill också ta ute, i alla väder. Man får leta lite på Internet, där finns de "moderna" fotograferna...
    /H

Svar på tråden Januari 2006-del 2