• Beachy

Januari 2006-del 2

Varför har de stängt vårt forum???

Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?

Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.

• Svar på tråden Januari 2006-del 2
  • Trollvinter

.. och när/var är det dags för dig?!

• Lojna

Samma här! :D Jag är från Eskilstuna så vi kommer att gifta oss där. Hoppas på snö, hästsläde och hela paketet... *drömmer* ;)

• Trollvinter

Åhh ja, det där med snö är en dröm... Fast, med tanke på årets väder den dagen vågar jag inte hoppas... Särskilt inte med tanke på att vi gifter oss i Göteborg. Inte direkt känt för att vara snörikt.

• HHJ

Åhh vad roligt med hemsida! Ut med adresserna så fort de är klara så man får kika lite. ;) Jag tycker också att det känns som att det inte är så långt kvar nu. Augusti kommer ju bara rusa iväg, det är ju fortfarande en semestermånad. Och december kommer ju gå jättefort med jul och nyår.

Vi har gjort vigselprogrammet, placeringskorten och inbjudningskorten färdiga i datorn (festprogrammet är inte helt klart). Men vi har inte börjat skriva ut något ännu. Kyrka och festlokal är bokad, men inte meny/viner, min blivande man har kläder och skor klart, min tärna har klänning klar, brudklänningen är utvald men inte beställd, inte bokat solist, frisör, makeup, fotograf, blommor eller hotellnatt. Något mer jag glömt?

Vad ska ni andra ha för färger? Inbjudningskort?

Lojna, hur kommer din klänning att se ut?

• Trollvinter

Vi ska ha blått och guld som färger. Har inte heller skrivit ut något ännu, men har hittat papper som vi beställt och ska ha. Har dessutom lite problem att få till det med formatet i datorn. Ska ha kvadratiska inbjudningar och datorn verkar inte riktigt förstå hur vi vill placera själva texten på pappret... *arg* Men, lite mer pyssel så blir det nog rätt!

• HHJ

blått och guld är superfint på vintern!

Vi ska också ha kvadratiska inbjudningskort! Jag har bara mixtrat lite med marginalerna i överkant. Vi ska ha 15*15 cm kuvert och då blir det lagom att vika ett A4 på mitten om marginalerna i topp är ökade.

• Trollvinter

Precis som vi tänkte!! Det blir lagom stort och blev desstuom lättare med vanligt A4 så att man kan skriva ut det i vanlig skrivare etc. Har du gjort dina i word eller något annat program?

• Lojna

HHJ
    Oj, det låter inte som du har glömt någonting! Vi har färgerna blått och silver! Dessa kommer ju då självklart gå igenom hela bröllopet, från inbjudningskort till klänning och blommor.
    Min klänning är fortfarande i det "mentala planeringsstadiet", men det kommer vara tvådelad. Överdelen lite "hård", men jag har inte bestämt om jag ska ha axelband eller inte. Det ska vara knytning bak i mörkblått, som sedan ska dela sig ner i kjolen som får som en blå kil. Hmm... ni får se bilder sen!

Trollvinter
    Tips på ett superbra program att göra trycksaker i: Publisher, du kan göra allt i där!

• HHJ

Ja vi tänkte också bara skriva ut på datorn och sen skära till. Det borde bli enkelt. Ja jag gjorde mina i Word, tvåspaltigt. Kan erkänna att jag kikat lite på Mic@aels inbjudningskort i en annan tråd.. så fina!

• HHJ

Kan erkänna att vi har ett än större projekt på gång i höst, ska bygga hus. Så det känns som att det är bra att ha färdigt så mycket som möjligt med bröllopet innan hösten. Lite tråkigt att det blev samtidigt det här, det var inte planerat, men hittar man drömtomten måste man slå till.

Svar på tråden Januari 2006-del 2