• Beachy

Januari 2006-del 2

Varför har de stängt vårt forum???

Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?

Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.

• Svar på tråden Januari 2006-del 2
  • ice13

Oms: Det låter som ni har fullt upp! Men det är ju rätt gott om tid. Vi bestämde datum i slutet av juli och gjorde rätt mycket första tiden, men nu har det stått still en månad. Ska ta tag i resten nu! Är mest stressad över kläderna, min klänning är beställd och kommer i december, men jag har inte sytt upp cape eller hittat skor ännu.. Tärnklänningarna kommer i slutet av denna månad så det är lungt.

Har någon sett ngn lite annorlunda pälscape? En kompis ska sy min, men nästan alla mönster är av den traditionella varianten, kort med spänne eller rosett fram. Jag vill ha något annat men vet inte riktigt vad.. ;)

Menyn är ett annat problem, vi kommer inte riktigt överens om varmrätten.. Men det blir löjromstallrik till förrätt och antingen oxfile eller reninnanlår till varmrätt. Ska alla ha efterrätt eller bara tårta? Oxå en grej som vi funderar på.. Hur gör ni med vickning?

Många frågor blev det, men jag har så mycket energi nu efter semestern så nu ska allt bestämmas på en gång! ;)

• Lojna

Vår varmrätt lutar också åt oxfilé, men som sagt, inget bestämt ännu... Vi kommer inte att ha efterrätt, utan vi tycker det räcker med tårta (chokladtårta är rätt mastigt). Vickning har vi ingen heller, utan har massor med snacks och godis under kvällen.

Ang pälscape så har jag inte sett någon annorlunda... Kollat ebay? Jag kommer ha en pälssjal, ska inte ha den på alltför länge!

Oms- fyra månader är rätt bra med tid, ta det lugnt så ordnar det sig! Lycka till!

• Meddelande borttaget
  • bride no1

Hej allihopa!

Är så där lite halv spattig o kroppen idag, för ikväll ska jag över till min tärna & vi ska börja med inbjudnings korten...Jag tycker att det ska bli jätte spännande!!!! Kramizar "bride no 1"/ Johanna

• Lojna

Ha så kul ikväll! :D
    Hur ser dem ut??

• HHJ

Nu har vi skickat ut inbjudningskorten, såå skönt att det äntligen är gjort. Men jag måste medge att jag är lite besviken på våra gäster, har knappt alls fått några reaktioner på inbjudningarna. Jag tycker det är lite konstigt med tanke på att de flesta faktiskt inte ens visste om att vi ska gifta oss. Jag trodde att vi i princip skulle bli nerringda, men knappt ett ljud, jag trodde man kanske hörde av sig och gratulerade eller tackade för inbjudan i alla fall (ett fåtal har gjort det)? Vad har ni andra fått för reaktioner?

• ice13

HHJ: Förstår att du är besviken, det skulle jag oxå vara. Vi har fått massor med samtal och gratulationer, men samtidigt är det några kompisar som vi inte träffar så ofta som vi inte hört nåt alls från. Jag blir nästan orolig att inbjudan inte kommit fram... Själv skulle jag ringa direkt jag fick en inbjudan!

Vi skickade ju våra redan för en månad sen och har väl fått in en 40-50 svar, men jag vill veta nuuu vilka som kommer! ;) Har dock osa redan den 1 november för att vi ska hinna fixa allt med hotell och sådant så man får väl veta snart..

Kram

• Sälen06

Hej!
    Här kommer en till januaribrud. Gifter mig i Sälen den 21 januari.
    Älskar verkligen vintern!
    Har precis bestämt klännning men behöver tips på var man kan få tag på en bra cape/ päls. Har försökt söka på nätet men inte hittat ngt bra (har kollat annonser här på köp o sälj oxå).
    Funderar också på det här med skor...
    Ska nog ha några stövlar då vi kommer gå ute en sträcka från kyrkan till festlokalen. Hur gör ni andra med skor?
    Har skickat inbjudan och fått svar från alla, vil blir 60 st(bjöd 70).
    Några hörde av sig direkt men det var många som var lite sega...typ ringde sista dagen. Lite dålig stil faktiskt.

• HHJ

Ice13, tack för din sympati (skönt också att ni är hemma välbehållna). Roligt att höra att det inte bara är jag som undrar om det är posten som sjabblat bort en del inbjudningar. ;) Skämt åsido, jag tror att jag överdrev känslan för mig själv innan, det är faktiskt en del som har ringt. Det är dock vissa man undrar över. Men det är ju precis som du säger, själv skulle man ringt/sms:at direkt om man fått en inbjudan, och då ställer man väl de kraven omedvetet på andra också. Jag hoppas, och tror nog ändå, att de som fått inbjudningar är jätteglada för vår skull även om de inte hört av sig.

Sälen06, jag letar också efter en päls, men nu har jag faktiskt gett upp. Min klänning är dessutom kritvit och nästan alla pälsar som finns att hyra/köpa är ivory vilket blir gult mot en vit klänning. Har tänkt köpa vit fuskpäls någonstans och försöka ge mig på att sy en jacka. Det kan väl inte vara allt för svårt? En cape måste ju vara ännu enklare. Någon som är bra på att sy som kan ge lite tips?

• Beachy

Oms
    Hoppas du har tid att kika in på BT ibland och skriva lite om hur allt går för er. Var skall ni gifta er? Vi gifter oss två dagar före er och skall också iväg, till Aruba, men det har du säkert läst om redan.

Har precis kommit hem från 11 dagar på Borneo och KL. Hur härligt som helst och så kan man hoppas att lite solbränna är kvar tills vi åker till Aruba den 3 jan, så man inte är helvit. Jag vill ju hinna få fin färg (Ej röd) till bröllopet.

För er som inte vet vart ni skall åka på smekmånad eller vanlig semester så kan jag verkligen rekommendera Borneo. Vi var utanför Kuching i Sarrawak och det var väldigt orört och lugnt. Vi vandrade i djungeln och fick se "stornäsade" apor (vet ej vad de heter på svenska), orangutanger, varan, orm, lemur etc.

Svar på tråden Januari 2006-del 2